printlogo


کد خبر: 163999تاریخ: 1395/7/1 00:00
نبض جامعه

سرپرست اورژانس کشور خبر داد
یک کشته در حادثه سقوط بالگرد اورژانس 
 
یک فروند بالگرد اورژانس مازندران در گزنک سقوط کرد و تکنیسین اورژانس جانش را از دست داد. به گزارش مهر، پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در این باره اظهار داشت: این بالگرد که صبح روز چهارشنبه برای انتقال یک مصدوم در یکی از مناطق آمل به پرواز درآمده بود، سقوط کرد.
 کولیوند یادآور شد: در سانحه سقوط این بالگرد که به دلیل بدی آب و هوا و وزش باد شدید رخ داد، یکی از پرسنل اورژانس جان خود را از دست داد و تکنیسین دیگر اورژانس مصدوم شد که وضعیت وی حاد نیست.
اعزام 3 تیم عملیاتی به گزنک همچنین قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به سقوط یک فروند بالگرد اورژانس در منطقه گزنک از اعزام 3تیم امدادی به این منطقه خبر داد. مرتضی سلیمی، قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه زمان احتمالی سقوط این بالگرد 9:15 صبح روز چهارشنبه بوده است، اظهارداشت: در این سانحه ٥ نفر دچار حادثه شدند.  وی خاطرنشان کرد: در این زمینه 3 تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شامل 9 امدادگر و نجاتگر به محل حادثه به منظور پشتیبانی و ارائه خدمات احتمالی اعزام شدند.
 
اعزام 5 هزار نفر به مناطق عملیاتی غرب
 
مدیرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت از اعزام بیش از 5 هزار نفر به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد. به گزارش«وطن‌امروز» سردار جواد خضرایی، مدیرعامل باغ موزه دفاع ‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت با تشریح فعالیت‌های این باغ موزه در هفته دفاع‌مقدس، گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس را از 2 ماه گذشته آغاز کرده‌ایم.  مدیرعامل باغ موزه دفاع ‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت با بیان اینکه ماه گذشته بیش از 5 هزار عکس با موضوع دفاع‌مقدس به استان‌های سراسر کشور ارسال شده است، یادآور شد: خوشبختانه این طرح با استقبال خوب هموطنان مواجه شده است. وی با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور توسط این باغ موزه تصریح کرد: ماه گذشته 
5 هزار و 693 نفر در قالب 22 کاروان از مناطق بیست‌ودوگانه پایتخت، به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شده‌اند. خضرایی با اشاره به افتتاح تالار پیروزی باغ  موزه در  هفته دفاع‌مقدس خاطرنشان کرد: همایش بنیاد 14خرداد که یادآور خاطرات مردم از مقاوت و ایثارگری آنها در مقابل دشمن بوده را نیز در این هفته خواهیم داشت.
 
برگزاری جشنواره ملی حرکت در هفته اول مهر
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برگزاری نهمین جشنواره ملی حرکت در هفته اول مهر ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد. به گزارش«وطن امروز» سیدضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام این خبر بیان داشت: امسال جشنواره ملی حرکت را در  سطح بالایی برگزار می‌کنیم تا بهترین و موفق‌ترین آثار دانشجویی فرصت رقابت در سطح ملی را پیدا کنند. وی با اشاره به ویژگی‌های جشنواره ملی حرکت، افزود: امسال بخش بین‌الملل به طور رسمی فعال شده و از دانشجویان ایرانی خارج از کشور و همچنین دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در کشورمان دعوت شده تا در این جشنواره شرکت کنند.  هاشمی ویژگی دیگر جشنواره ملی حرکت  را حضور دانشگاه‌های غیردولتی دانست و یادآورشد: در سال‌های گذشته دانشگاه‌های پیام‌نور، دانشگاه جامع علمی - کاربردی، فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان  در جشنواره حضور داشتند که امسال امکان حضور دانشگاه‌های غیردولتی نیز فراهم شده و تعدادی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی نیز در بخش نمایشگاهی حضور خواهند داشت. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به آخرین ویژگی جشنواره ملی حرکت امسال اشاره کرد و افزود: امسال بخشی به نام بخش خلاق به جشنواره اضافه شده  و 276 اثر از میان آثار رسیده به جشنواره به عنوان آثار خلاق معرفی خواهند شد.
 

Page Generated in 0/0065 sec