printlogo


کد خبر: 164012تاریخ: 1395/7/1 00:00
گیلان

آسفالت و روکش راه‌های روستایی گیلان
مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان از آسفالت و روکش آسفالت راه‌های روستایی این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد. شعبان‌علی خاوری در گفت‌وگو با فارس در رشت، با اشاره به وجود 10 هزار و 846 کیلومتر راه در گیلان اظهار کرد: 7 هزار و 940 کیلومتر راه شریانی در استان داریم. وی طول راه‌های همسنگ گیلان را 
12 هزار و 228 کیلومتر عنوان کرد و افزود: راه‌های شریانی استان در 4 مفهوم آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و راه فرعی توزیع شده است. وی با بیان اینکه 8 هزار و 978 کیلومتر راه روستایی در استان داریم، تصریح کرد: استان هشتم از نظر طول راه روستایی در کشور هستیم.  خاوری بیان کرد: از نظر جمعیت ساکن در روستاها استان هفتم در کشور هستیم، ضمن اینکه ششمین استان از نظر جمعیت برخوردار راه آسفالت روستایی محسوب می‌شویم. وی، متوسط راه آسفالت روستایی کشور در سال گذشته را 52 درصد عنوان کرد و گفت: سال 94 متوسط راه آسفالت روستایی گیلان 5/49 درصد بود و اکنون به 5/50 درصد رسیده است. 
 
نصب رایانه هواشناسی با سرعت پردازش بالا در گیلان
مدیرکل هواشناسی گیلان از نصب رایانه هواشناسی با سرعت پردازش بسیار بالا به منظور محاسبه مدل‌های رقومی در این استان خبر داد. بهمن کمانگر در گفت‌وگو با فارس در رشت، با اشاره به اینکه 3 هدف اساسی در اداره کل هواشناسی گیلان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: اقداماتی را به طور روزمره و سالانه در هواشناسی استان انجام می‌دهیم. وی پایش مستمر جو و تولید داده‌ها را نخستین هدف اداره کل هواشناسی گیلان عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم داده‌های هواشناسی را به کمک نیروی انسانی توانمند و دانش‌محور در شبکه ایستگاه‌های هواشناسی جمع‌آوری کرده و با ذخیره اطلاعات دیده‌بانی شده، به مقصود برسیم. وی با بیان اینکه 92 نفر در این سازمان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: کمترین مدرک تحصیلی در هواشناسی استان کارشناسی است و کارشناسانی با مدارک تحصیلی هواشناسی، فیزیک و شیمی دریا، نرم‌افزار، سخت‌افزار، الکترونیک، ریاضی و...  تا مقطع دکترا داریم.  

Page Generated in 0/0075 sec