printlogo


کد خبر: 164018تاریخ: 1395/7/1 00:00
اخبار

«حاج کاظم» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
 
فیلم مستند «حاج کاظم» همزمان با هفته دفاع‌مقدس در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود. به گزارش فارس، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و سالروز تولد ابراهیم حاتمی‌کیا، فیلم «حاج کاظم» ساخته مسعود نجفی که ادای دینی به فیلم تحسین شده «آژانس شیشه‌ای» است از سوم مهرماه وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. این فیلم که پیش از این در جشنواره‌های فیلم فجر، کوتاه، حقیقت، دفاع‌مقدس و تصویر سال به نمایش درآمده و نامزد بهترین مستند دفاع‌مقدس در جایزه بزرگ شهید آوینی شده است توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد عرضه خواهد شد. «حاج کاظم» با حضور پرویز پرستویی در 60 دقیقه روایت مشکلات اعزام جانبازی 70 درصد به نام ناصر افشاری جهت مداوا به خارج از کشور و موانع ایجاد شده بر سر راه او است. در خلاصه این  فیلم آمده است: «آژانس شیشه‌ای» پس از 15 سال تکرار می‌شود. این بار نه در پرده نقره‌ای بلکه در دنیای واقعی و حاج کاظم دوباره عباس خود را پیدا کرده است.
 
برپایی نمایشگاه فرهنگی «مدافعان فردا» در بوستان ملت
 
همزمان با دفاع‌مقدس نمایشگاه فرهنگی و تجسمی با عنوان «مدافعان فردا» از سوی شهرداری منطقه 3 تهران در بوستان بزرگ ملت برپا می‌شود. به گزارش فارس، «مهدی پیرهادی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 تهران آشنایی کودکان با شهدای جنگ تحمیلی، ترویج معنویت و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان را از جمله اهداف این برنامه عنوان کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه که با دکورها، نور و موسیقی‌هایی از جبهه جنگ و دوران دفاع مقدس طراحی و اجرا شده است، کودکان در قالب بازی‌هایی، با شهدا و پیام‌های دوران دفاع‌مقدس آشنا می‌شوند. وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 30 شهریور تا
5 مهرماه از ساعت 17 تا 22 شب پذیرای کودکان و خانواده‌های آنهاست، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در قالب یک گروه وارد مسابقه می‌شوند و بعد از پوشیدن لباس ویژه و در شکل همرزم کوچک ابتدا با نحوه بازی آشنا می‌شوند و سپس از مراحلی چون هور و نیزار، سیم‌خاردار، پل معلق و شیمیایی، تیراندازی و میدان مین عبور می‌کنند. ساخت پازل با پیام‌های انقلابی و دفاع‌مقدس و وصیتنامه شهدا، اجرای سرودهای انقلابی و حماسی دوران ‌مقدس از دیگر بخش‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد. 
 
علی مطهری:
فیلم «فروشنده» تصویر خوبی از جامعه ایران نشان نمی‌دهد
 
علی مطهری عنوان کرد: فیلم «فروشنده» چهره خوبی از جامعه ایران نشان نمی‌دهد. به گزارش فارس، علی مطهری نماینده و نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با نگارش یادداشت کوتاهی از معرفی فیلم «فروشنده» به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به آکادمی فیلم اسکار انتقاد کرد. مطهری در این دست‌نوشته بازی بازیگران نقش اول مرد و زن این فیلم را تحسین کرد ولی اعلام کرد این فیلم چهره خوبی از جامعه ایران 
نشان نمی‌دهد.
 
تجدید چاپ 2 کتاب دفاع‌مقدسی توسط انتشارات سروش
 
انتشارات سروش 2 کتاب «جنگ و رمان‌هایش» و «روزی روزگاری مردی» را به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس، بازنشر کرد. به گزارش مهر، کتاب «جنگ و رمان‌هایش» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی و «روزی روزگاری مرد» نوشته حسین فتاحی بتازگی توسط انتشارات سروش و همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به چاپ دوم رسیده‌اند. کتاب «جنگ و رمان‌هایش» خلاصه ۵۴ رمان در حوزه جنگ به همراه تحلیل کوتاهی از آنهاست که می‌تواند به منتقدان، پژوهشگران و دست‌اندرکاران تهیه و ساخت فیلم و سریال‌های جنگ یاری رساند، همچنین می‌تواند علاقه‌مندان و پژوهشگران به موضوع رمان جنگ و دانشجویان را با خلاصه آثار نوشته شده در این‌باره آشنا کند. کتاب «روزی روزگاری مردی» نوشته حسین فتاحی حاوی داستان زندگی شهید محمد بروجردی است. یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که با زبانی ساده و روان ابعاد و مراحل مختلف شهید بروجردی را از کودکی تا زمان شهادت بیان می‌کند و سعی دارد نوع نگرش این شهید به زندگی را بسادگی برای مخاطب تصویرسازی کند. 

Page Generated in 0/0053 sec