printlogo


کد خبر: 164022تاریخ: 1395/7/1 00:00
رویدادها

اکران «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در هفته اول مهر
 
مستند داستانی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری، هفته اول مهرماه و در آستانه ماه محرم اکران عمومی می‌شود. قرارداد اکران عمومی مستند داستانی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» همزمان با آغاز ایام محرم برای اکران در هفته اول مهرماه سال جاری به ثبت رسید. نویسندگی و کارگردانی این مستند داستانی را داریوش یاری برعهده دارد که حدود 5 سال را به تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه و طراحی استوری بورد برای این پروژه اختصاص داده است. مرحله فیلمبرداری این فیلم 40 روز در ایران و عراق به طول انجامید و برای تدوین و اجرای جلوه‌های ویژه آن هم حدود یک سال زمان صرف شده است. «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در فاز نخست مروری مستند گونه بر حرکت حماسی امام‌حسین(ع) از ابتدا تا پس از شهادت در روز عاشورا دارد و در فاز بعدی چگونگی عزاداری در فرهنگ‌های مختلف در جهان را در ماه محرم بررسی می‌کند. 
 
برگزاری نخستین همایش «فعالان دانشجویی اربعین»
 
دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور از برگزاری نخستین همایش «فعالان دانشجویی اربعین» با حضور فعالان و نخبگان دانشجویی جریان اربعین خبر داد. به گزارش تسنیم، جواد تاجیک، دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور در این‌باره گفت: این همایش با حضور نخبگان، فعالان جریان اربعین از دانشگاه‌های سراسر کشور و نمایندگان ستاد اربعین دانشگاهیان در استان‌ها در قالب کارگاه‌ها، نشست‌های هم‌اندیشی و سخنرانی در سازمان بسیج دانشجویی در مجموعه فرهنگی- دانشجویی 13 آبان صبح روز پنجشنبه از ساعت 9 تا 12 برگزار خواهد شد. دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور یادآور شد: سردار حسین نجات، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیدضیا هاشمی، معاون فرهنگی وزارت علوم، حسین یکتا و شعرخوانی و مدیحه‎سرایی میلاد عرفان‎پور و سیدرضا نریمانی از میهمانان ویژه این همایش خواهند بود. وی با ابراز امیدواری نسبت به جریان‌سازی موثر درباره مقوله اربعین در دانشگاه‌های کشور، خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این همایش مسؤولان و متولیان موکب‌های دانشجویی به طرح مباحثی در زمینه چگونگی برپایی و انتقال وسائل مورد نیاز، هماهنگی‎های لازم با مسؤولان عراقی و مشارکت با دانشجویان غیرایرانی خواهد پرداخت، همچنین دانشجویان فعال غیرایرانی ساکن در ایران برای اینکه بدانند چگونه در مباحث مختلف سفر اربعین با مجموعه‎های ایرانی هماهنگ شوند و حضوری مؤثر داشته باشند، هم‎اندیشی خواهند داشت.
 
قالیباف در اختتامیه جشنواره تئاتر شهر:
پردیس تهران مزین به نام داوود رشیدی می‌شود
 
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در اختتامیه جشنواره تئاتر شهر خبر داد که نام یکی از سالن‌های تئاتر شهر به نام داوود رشیدی مزین می‌شود. به گزارش تسنیم، در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر که با حضور شهردار تهران و برخی شخصیت‌های فرهنگی و هنری برگزار شد، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از افتتاح رسمی پردیس بزرگ تهران به همراه پردیس صبا در ایام دهه فجر خبر داد. وی خاطرنشان کرد در حال رایزنی و برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های ایام عزاداری محرم و صفر در این پردیس است. به گفته صلاحی، پردیس تهران دارای 10 سالن شامل یک سالن بزرگ، 5 بلک‌باکس، یک سالن سینما، 2 سالن تمرین، یک سالن روباز و... است. او پردیس تهران را عیدی شهردار تهران به هنرمندان تهران در مهم‌ترین عید شیعیان خواند.  
 
«خواب زمستانی» در تالار مولوی 
نمایش «خواب زمستانی» نوشته و به کارگردانی لیلا عاج در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه می‌رود. به گزارش 
روابط عمومی این اثر نمایش، «خواب زمستانی» به نویسندگی و کارگردانی لیلا عاج از یکشنبه ۴ مهر در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه می‌رود. این نمایش، زندگی و مرگ چند زن را در کلانشهر تهران روایت می‌کند. خواب زمستانی، اثری دلهره‌آور است که نگاه متفاوتی به مرگ دارد. می‌توان به نوعی آن را در زمره آثار ژانر وحشت دانست، اگر چه اتفاقات نمایش ترسناک نیست اما روند اتفاقات آن نوعی دلهره را برای تماشاگر می‌آورد. سارا رسول‌زاده، یلدا عباسی، کیمیا موسوی، نسرین درخشان‌زاده، بهارک شهبازی، روشنک شهبازی و الهام شعبانی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

Page Generated in 0/0054 sec