printlogo


کد خبر: 164034تاریخ: 1395/7/1 00:00
چهارگوشه

حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا
 
سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا اعلام کرد، ‌در جریان حمله روز چهارشنبه به سفارت این رژیم در آنکارا یک نفر زخمی شده است. پایگاه خبری هابر ترک پیش‌تر گزارش داد این حادثه زمانی روی داد که 2 فرد مهاجم برای ورود به ساختمان سفارت اسرائیل در آنکارا تلاش می‌کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند. به گزارش شبکه ان‌‎‌تی‌وی ترکیه، تلاش 2 مهاجم برای ورود به سفارت رژیم اسرائیل در آنکارا، پایتخت ترکیه، ناکام ماند. این در حالی است که شبکه خبری سی‌ان‌ان ترک اعلام کرد یک مهاجم با سلاح سرد مقابل ورودی سفارت رژیم اسرائیل از ناحیه پا هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت. سخنگوی سفارت اسرائیل با صدور بیانیه‌ای گفت که تیراندازی بیرون ساختمان این مقر دیپلماتیک یک زخمی بر جای گذاشته است. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک مأمور امنیتی محلی، مهاجم را هدف گلوله قرار داده و زخمی کرده است. به هیچ‌یک از کارمندان سفارت رژیم اسرائیل در ترکیه آسیبی نرسیده است. طبق اعلام پلیس ترکیه، فرد مهاجم قصد داشت با چاقو حمله کند. دفتر فرمانداری آنکارا نیز اعلام کرد مهاجم دستگیر شده این حادثه ثبات روانی نداشته و هنوز ارتباطی میان وی با سازمان خاصی کشف نشده است اما به نظر می‌رسد این تنها سرپوشی دیپلماتیک از سوی دولت آنکارا روی حمله به سفارت اسرائیل در این کشور به منظور حفظ روابط با تل‌آویو باشد. 
 
استقرار بمب‌افکن‌های آمریکایی در کره‌جنوبی
 
2 فروند بمب‌افکن استراتژیک ارتش آمریکا در یک نمایش قدرت، در کره‌جنوبی به زمین نشستند. آمریکا گفت این اقدام با هدف یادآوری توانمندی نظامی قدرتمند واشنگتن به پیونگ‌یانگ صورت گرفته ‌است. این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که کره‌شمالی اعلام کرد یک موتور موشک قدرتمند و جدید را با موفقیت آزمایش کرده ‌است. در پی این آزمایش، کره‌جنوبی اعلام کرد این آزمایش با هدف نشان دادن پیشرفت‌های پیونگ‌یانگ در زمینه دستیابی به موشک‌های دوربرد صورت گرفته است.
 
 پاکستان برنامه هسته‌ای را محدود نمی‌کند
 
نماینده پاکستان در سازمان ملل در کنفرانس خبری در نیویورک اعلام کرد: جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا در دیداری از نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان خواست برنامه هسته‌ای کشورش را محدود کند اما شریف در پاسخ گفت آنچه پاکستان انتظار دارد این است که هند این کار را انجام دهد. وی ادامه داد: جهان در درجه اول باید به فعالیت‌های هسته‌ای هند پایان بخشد. لودهی تاکید کرد: برنامه هسته‌ای پاکستان محدود شدنی نیست و جهان باید ابتدا به فعالیت‌های هسته‌ای هند پایان بخشد.  
 
اخبار تأیید نشده از مرگ شیراک
 
چهارشنبه، منابع خبری اعلام کردند ژاک شیراک، رئیس‌جمهور پیشین فرانسه فوت کرده است اما شبکه آرتی‌ال فرانسه این خبر را تکذیب کرده است. وب سایت فرانسوی اینترنوت نیز به نقل از منابعی در توئیتر از فوت شیراک نوشت اما اعلام کرد داماد شیراک این خبر را تکذیب کرده و گفته وی همچنان بستری است. وی پیش از این به دلیل عفونت ریه در بیمارستانی در پاریس بستری شده بود.
 
پرچم‌های عاشورا در کویت برافراشته نمی‌شوند
 
شماری از مسؤولان حسینیه‌های کویت اعلام کردند در راستای اجرای طرح امنیتی وزارت کشور کویت برای جلوگیری از وقوع رخدادهای تروریستی، از عزاداری در خیابان‌ها خودداری خواهند کرد. از سوی دیگر، سرلشکر سلیمان الفهد، نماینده وزارت کشور کویت اعلام کرده است در راستای اجرای طرح امنیتی این وزارت، برگزاری مراسم عزاداری محرم در خیابان‌های کویت ممنوع است و هیچ کس نباید از این دستور‌العمل سرپیچی کند. بر پایه سرشماری سال 2011، شیعیان 30 درصد جمعیت کویت را تشکیل می‌دهند. 

Page Generated in 0/0069 sec