printlogo


کد خبر: 164046تاریخ: 1395/7/3 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت:
ثبت‌نام زائران اربعین تا 15 صفر ادامه دارد
زائران اربعین تا 15 صفر فرصت دارند برای ثبت‌نام به سامانه سماح مراجعه کنند.
به گزارش فارس، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 هزار نفر در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: ثبت‌نام حدود 30 هزار نفر از زائران قطعی شده است. اوحدی با اشاره به اینکه زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی می‌توانند تا 15 ماه صفر به سامانه سماح مراجعه کنند، گفت: مردم ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند. وی همچنین در مراسم نخستین سالگرد یکی از شهدای منا در مسجد جامع روستای اجاکسر بیان داشت: فاجعه منا یکی از بی‌سابقه‌ترین فجایع در تاریخ اسلام بود که بهترین بندگان خدا در دعای عرفه، عازم جهان آخرت شدند. اوحدی افزود: در حادثه منا 7 هزار حاجی از سراسر دنیا به شهادت رسیدند که از این تعداد 465 شهید ایرانی بودند.

کاهش دما در نوار شمالی کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در روزهای شنبه(امروز) و یکشنبه با نفوذ جریانات شمالی، کاهش 4 تا 7 درجه‌ای دما در نیمه شمالی و کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: طی روز شنبه در ساعات بعد از ظهر بارش‌های پراکنده در برخی نقاط گیلان، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. وظیفه خاطرنشان کرد: شدت بارش در روز شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، شمال اردبیل و بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی خواهد بود همچنین دریای خزر روزهای شنبه و یکشنبه و خلیج‌فارس روز یکشنبه مواج خواهد بود.

چهارمین جشنواره انگور  به کار خود پایان داد
مراسم اختتامیه جشنواره انگور ارومیه  با حضور استاندار آذربایجان غربی، شهردار ارومیه، اعضای شورای شهر و جمعی از مردم ارومیه برگزار شد. به گزارش«وطن‌امروز» محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره انگور با اشاره به استقبال  بیش از 200 هزار نفر از این جشنواره گفت: جشنواره انگور نگاه‌های مردم ایران را به سمت انگور ارومیه جلب کرد.    وی با اشاره به حضور میهمانانی از کشور‌های ترکیه، عراق، آذربایجان، ایتالیا و آلمان در این جشنواره خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال شاهد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشیم و بتوانیم با استفاده از این ظرفیت اقتصاد استان را توسعه  دهیم. شهردار ارومیه با اشاره به اینکه 20درصد بازدیدکنندگان از سایر استان‌ها بودند، اظهار داشت: بیش از 200 هزار نفر از جشنواره انگور بازدید کردند  و امسال جشنواره با استقبال گسترده‌تری نسبت به سال گذشته برگزار شد.  

مراسم « بدون منت» برگزار شد
همزمان با فرارسیدن 31 شهریور و ششمین سالگرد دیدار رهبر انقلاب با گروه‌های جهادی کشور، مراسم «بدون منت» در پاتوق خبر خبرگزاری بسیج برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با ششمین سالگرد تنها دیدار رهبر انقلاب با گروه‌های جهادی کشور، مراسم ویژه‌ای به مناسبت پاسداشت این دیدار تاریخی در 31 شهریورماه با عنوان «بدون منت» با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور، حمید واعظی مدیرکل روابط عمومی ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره)، حیدری مسؤول اردوهای جهادی بنیاد برکت و جمعی از جهادگران بسیجی به همت جبهه جهادی منتظران خورشید برگزار شد. همچنین در این مراسم از جدیدترین کتاب اردوهای جهادی رونمایی شد. این کتاب به قلم اسماعیل احمدی، حاوی سفرنامه‌های کوتاه وی از اردوهای جهادی منتظران خورشید در منطقه محروم احمد فداله دزفول است که با عنوان «احمد فداله، برمودایی در دزفیل» منتشر شده است. گفتنی است در این محفل جهادی، پرچم متبرک حرم مطهره حضرت زینب علیها‌السلام نیز نمایش داده شد.


Page Generated in 0/0063 sec