printlogo


کد خبر: 164050تاریخ: 1395/7/3 00:00
رئیس اداره مبارزه با قاچاق آگاهی هرمزگان اعلام کرد
جزئیات کشف ۹ کانتینر قاچاق در بندر رجایی

گروه اجتماعی: رئیس اداره مبارزه با قاچاق آگاهی هرمزگان جزئیات کشف ۹ کانتینر قاچاق در بندر رجایی را تشریح کرد. ناصر توکلی، رئیس اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی هرمزگان درباره جزئیات کشف 11 کانتینر کالا در گمرک شهید رجایی هرمزگان که 9 کانتینر آن قاچاق بوده است، اظهار داشت: اردیبهشت سال جاری 2 کانتینر کالای قاچاق از سوی نیروی انتظامی توقیف شد. طی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد 6 پروانه گمرکی به نام فرد واردکننده کالا، شامل 11 کانتینر در گمرک رجایی موجود است، بنابراین این موضوع را به مرجع قضایی گزارش دادیم. وی با بیان اینکه این دو کانتینر همان موقع توقیف و 2 نفر نیز بازداشت شده و با قرار وثیقه آزاد شدند، به فارس عنوان کرد:‌ در ادامه با دستور قضایی امکان بررسی محموله‌های دیگر گمرکی این فرد فراهم، کالاها صورت جلسه و به همراه تمام مستندات به مرجع قضایی ارسال شد.
واردات کالا در قالب درپوش شیشه‌ای
توکلی با اشاره به اینکه طبق پروانه گمرکی، کالای اظهار شده «درپوش شیشه‌ای» اعلام شده است، بیان داشت: عوارض این کالا 10 درصد بوده اما کالایی که در بازدید از این کانتینرها کشف شد ظروف شیشه‌ای و سرامیکی با عوارض 76 درصد است. بر این اساس قاضی دستور داد کالاها در تاریخ 30 شهریور در اختیار اداره اموال تملیکی قرار گیرد و اکنون این کانتینرها در اختیار نیروی انتظامی است. رئیس اداره مبارزه با قاچاق آگاهی هرمزگان با طرح چند پرسش درباره کانتینرها و اظهارات مدیران گمرک بندرعباس تصریح کرد: گفته می‌شود این کالاها اردیبهشت ماه در اختیار گمرک بوده و همان موقع نیز پروانه گمرکی صادر شده است. تاکنون چه اقدامات قانونی برای رسیدگی به این پرونده به مراجع قضایی انجام داده‌اند و کجا اعلام جرم کرده‌اند؟
معطلی 4 ماهه پرونده قاچاق
وی یادآور شد: چرا پرونده‌ای که اردیبهشت ماه در جریان قرار گرفته‌ 4 ماه معطل مانده است و اگر برای آنها قاچاق محرز است چرا اقدامی صورت نداده‌اند. توکلی با طرح این پرسش که اگر گمرک این کانتینرهای قاچاق را متوقف کرده است چرا 2 کانتینر آن در تاریخ 25 مردادماه سال جاری از گمرک خارج شده است، ‌بیان داشت: این دو کانتینری که از گمرک خارج شده نیز قاچاق بوده است.
کارشکنی و حمایت از قاچاقچیان
وی با تأکید بر اینکه تمام مکاتبات، صورتجلسه‌ها و مستندات این قاچاق موجود است، عنوان کرد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که از قاچاقچی دفاع کنند. برخی کارشکنی می‌کردند که کالاها تحویل نیروی انتظامی نشود اما پس از صدور حکم جلب برخی افراد با نیروی انتظامی همکاری کردند. توکلی با اشاره به همکاری گمرک ایران درباره این پرونده تصریح کرد: روزی که نیروی انتظامی کارهای مربوط به این پرونده را پیگیری کرد با تطبیق اسناد دریایی و اظهارنامه، گمرک ایران نیز علیه این پرونده اعلام جرم کرد.


Page Generated in 0/0053 sec