printlogo


کد خبر: 164057تاریخ: 1395/7/3 00:00
اخبار

انتشار روایت‌هایی از رهبر انقلاب درباره دفاع‌مقدس
کتاب «روایتنامه» شامل روایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از دوران دفاع‌مقدس به صورت یک فرهنگ الفبایی منتشر شد.
به گزارش فارس، کتاب «روایتنامه» فرهنگ الفبایی روایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از دفاع‌مقدس از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار کتاب شد. این کتاب شامل صدها موضوع متناسب با دفاع‌مقدس در قالب الفبایی است که از کلام ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای استخراج شده است. این کتاب توسط معاونت پژوهش مؤسسه روایت سیره شهدای قم و حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله ولی‌ابرقویی تدوین شده است. موضوعات استخراجی کتاب، سوژه‌های مناسبی برای راویان عرصه دفاع‌مقدس است که در این کتاب گرد آمده است. برخی موضوعات مهم «روایتنامه» عبارت است از: استقامت، آمریکا، آتش‌بس، ایمان، بصیرت، جانباز، جهاد، دشمن، سنت الهی، شهادت،  شهید، قطعنامه و... که ذیل هر کدام از این عناوین، نمایه و ریز موضوعات متعددی درج شده است.

انتخاب آثار برگزیده بخش مسابقه اجلاس پیرغلامان
آثار منتخب مسابقه مستند رادیویی- تلویزیونی پیرغلامان ویژه چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی معرفی شدند. به گزارش فارس، محسن حاجی‌مشهدی، دبیر کمیته علمی- آموزشی چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در این‌باره گفت: مستندهای تلویزیونی از پیله تا پرواز، سنار، سیدمسعود باقری، شرم شمر، مجموعه راسخون، مجموعه مستندهای خبری، مجموعه ملک دل، ملک‌الشعرای تعزیه ایران، نسخه‌های کهن و نشانی برگزیده شدند و همچنین از بین آثار رادیویی مستندهای آوای ماندگار، پرده آخر، خادم، رویای بی‌انتها، صادق، کربلایی عبدالله، مهر بی‌پایان، ناخدا اسماعیل، نیشا و وصال حبیب به عنوان آثار منتخب و کاندیدای دریافت جایزه معرفی شدند.

رونمایی از مجموعه کتاب‌های پژوهشی تئاتر مقاومت
از مجموعه کتاب‌های پژوهشی تئاتر مقاومت همزمان با هفته دفاع‌مقدس رونمایی خواهد شد. به گزارش فارس، همزمان با هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس و نشست خبری مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس از 4 اثر مکتوب تقی‌ اکبرزاده پژوهشگر حوزه تئاتر، با حضور جمعی از هنرمندان، مسؤولان و شخصیت‌های فرهنگی رونمایی خواهد شد. این مجموعه کتب شامل 4 عنوان گزیده مقالات تئاتر مقاومت، گزیده نقد و نظرهای تئاتر مقاومت،گزیده گفت‌وگوهای تئاتر مقاومت و جلد دوم کتاب شناخت تئاتر مقاومت خواهد بود. این مراسم روز شنبه سوم مهر ماه از ساعت 11 صبح در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس واقع در میدان فردوسی- خیابان شهید سپهبد قرنی- ابتدای خیابان شهید فلاح‌پور- جنب فروشگاه روایت فتح- پلاک یک برگزار خواهد شد.

بانوی جهادگر ملاردی
در برنامه تلویزیونی «گنج»
دومین قسمت از برنامه تلویزیونی «گنج»، با حضور منیره زاهدپناه از بانوان جهادگر شهر ملارد از شبکه افق پخش شد.
به گزارش «وطن امروز» همزمان با هفته دفاع‌مقدس، برنامه تلویزیونی «گنج» به تهیه‌کنندگی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و با محوریت بررسی فعالیت‌های مردمی پشت جبهه در زمان جنگ تحمیلی به مدت
7 روز از شبکه‌های سیما پخش می‌شود. این برنامه که پخش آن از نخستین روز هفته دفاع‌مقدس شروع شده است، به غیر از روز جمعه، هر روز ساعت 22 از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

فیلمسازان فیلم کوتاه خواستار بازگشت جایزه فجر شدند
فیلمسازان فیلم کوتاه در هفتمین سال متمادی از حذف سیمرغ بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فیلم فجر به دبیر جشنواره فیلم فجر نامه نوشتند.  به گزارش فارس، در بخشی از نامه انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران به دبیر جشنواره فیلم فجر آمده است: انجمن فیلم کوتاه ایران که بی‌تردید حامی رشد و شکوفایی فیلم کوتاه است، با ابراز نگرانی از این تصمیم، به جد خواهان تجدیدنظر و بازگشت سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بوده و انتظار دارد توضیح قانع‌کننده شما درباره این حذف را بشنود.


Page Generated in 0/0056 sec