printlogo


کد خبر: 164084تاریخ: 1395/7/3 00:00
چهارگوشه

تقویت شبکه جاسوسی انگلیس
سازمان اطلاعات خارجی انگلستان به دلیل آنچه افزایش خطرات امنیتی ناشی از گروه‌های تروریستی معرفی کرده است، تا سال 2020 میلادی حدود 1000 نیروی جدید استخدام می‌کند. بی‌بی‌سی گزارش کرد: ام‌آی 6 به خاطر افزایش فعالیت‌های تروریستی و توسعه عملیات اینترنتی و ضرورت فعالیت در حوزه پیشرفت‌های فناوری، شمار اعضای خود را از 2500 به 3500 نفر افزایش می‌دهد.  دولت انگلستان پس از بازنگری راهبرد امنیتی و دفاعی خود در سال 2015 میلادی مقرر کرد 1900 نیروی جدید را در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور استخدام کند.

بازداشت امیر داعش در لبنان
مسؤولان امنیتی لبنان از دستگیری عماد یاسین، سرکرده گروه تروریستی داعش در اردوگاه فلسطینی‌نشین عین‌الحلوه در جنوب لبنان خبر دادند. یک منبع امنیتی در لبنان گفته است این سرکرده داعش برای یک اقدام تروریستی بزرگ در مناطقی مشخص که به قربانی شدن تعدادی زیاد از مردم منجر می‌شد، برنامه‌ریزی کرده بود. براساس این گزارش، بعد از بازداشت این سرکرده داعش، اردوگاه عین‌الحلوه در آستانه هرج و مرج قرار گرفته و به همین دلیل ساکنان بخش طواری این اردوگاه در حال ترک منازل خود هستند.

هک نیم‌میلیارد حساب یاهو
شرکت یاهو، غول اینترنتی آمریکا اعلام کرد نیم میلیارد حساب کاربران این شرکت در سال 2014 هک شده است. شرکت یاهو پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر مبنای تحقیقات جاری، یاهو معتقد است اطلاعات مربوط به دست‌کم 500 میلیون حساب کاربری سرقت شده است». شرکت اینترنتی یاهو در بیانیه خود، این حمله را به عامل یا عاملان «مورد حمایت یک دولت» نسبت داد و افزود اطلاعات مسروقه احتمالا شامل نام، آدرس ایمیل، تاریخ تولد، گذرواژه و سوال و جواب‌های امنیتی مربوط به حساب کاربران بوده است.

50 کشته در حمله سعودی‌ها به الحدیده
جنگنده‎های عربستان سعودی چهارشنبه شب یک منطقه مسکونی در استان الحدیده در غرب یمن را هدف قرار دادند که در این حمله دست‌کم 50 نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. دبیر کل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد و گفت در این حمله ده‌ها غیرنظامی از جمله تعداد زیادی زن و کودک کشته و زخمی شدند. در همین راستا، صالح الصماد، رئیس شورایعالی سیاسی یمن در نامه‌ای فوری خطاب به بان کی‌مون تاکید کرد ملت یمن در پی تجاوز عربستان که از بیش از یک‌سال و نیم پیش آغاز شده در رنج و عذاب است.


فراخوان جهانی عراق  برای اخراج نیروهای ترکیه
نخست‌وزیر عراق از جامعه بین‌الملل خواست ترکیه را به خارج کردن فوری نیروهایش از عراق ناگزیر کنند. به گزارش العالم، حیدر العبادی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت: «حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق، آزادسازی موصل از اشغال داعش را با مشکل مواجه می‌کند». او از کشورهای جهان خواست به قطعنامه‌های شورای امنیت در ارتباط با ممانعت از حمایت از گروه‌های تروریستی پایبند باشند و همچنین بر لزوم پایبندی به نجات آثار باستانی و میراث فرهنگی در عراق تاکید کرد. عبادی پیش‌تر گفته بود پافشاری ترکیه به حضور نیروهایش در شمال عراق توجیهی ندارد و دولت بغداد همزمان با نبرد برای آزادسازی موصل، برای گفت‌وگوی سیاسی ملی نیز تلاش می‌کند.
آزادسازی کامل الشرقاط
نیروهای مسلح عراق پنجشنبه تنها طی 72 ساعت عملیات سنگین و حملات متعدد به تروریست‌های داعش در الشرقاط در شمال استان صلاح‌الدین، این شهر را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های دولتی برافراشتند.  عملیات آزادسازی این شهر با مشارکت نیروهای مختلف ارتش و الحشد الشعبی انجام شده است. مقام‌های عراقی بر آزادسازی موصل تا پایان سال جاری میلادی تاکید کرده‌اند. هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق  با بیان اینکه ما در برابر تجزیه عراق خواهیم ایستاد، گفت: تجزیه عراق سرآغازی برای جنگ داخلی است.


Page Generated in 0/0057 sec