printlogo


کد خبر: 164103تاریخ: 1395/7/3 00:00
انتقاد سردار سرلشکر قاسم سلیمانی از ایجاد دوصدایی در کشور
دوست نشان دادن دشمن «خیانت» است

هر چند فرمانده محبوب سپاه قدس چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای هوشمندانه، نقشه غرب و برخی جریانات سیاسی- انتخاباتی را در داخل کشور برای تزلزل در جبهه مقاومت، ناکام گذاشت اما در شرایطی که ایران در جبهه نبرد با دشمنان اسلام حضور دارد، برخی تحرکات برای القای وجود دوصدایی در کشور در کنار دوست نشان دادن دشمن و همچنین درگیر کردن جامعه با بحث‌هایی که کمتر از نیم درصد مردم با آن درگیر هستند، باعث شد پس از چند ماه، حاج قاسم لب به سخن باز کند و با انتقاد از کسانی که این مسیر را طی می‌کنند، اقدام آنان را «خیانت» بخواند.  سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر، وحدت را یکی از مسائل مهم مورد نیاز امروز جامعه خواند و تصریح کرد: وحدت این نیست که فقط در انتخابات‌ها در اطراف یک شخص وحدت کنیم، بلکه مهم‌ترین موضوع اساسی، لزوم وحدت در مقابل دشمن است. فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: نمی‌شود در یک نبرد بین عالم اسلام و دشمنان اسلام و ایران دوصدایی وجود داشته باشد. نمی‌شود کسانی دشمن را دوست بپندارند و اگر کسی در جایگاهی بخواهد دشمن را دوست نشان دهد، این کار یک خیانت است. وی لزوم آگاهی‌بخشی به جامعه را یادآور شد و افزود: اگر امروز سطح توقع مردم را تعالی دادیم، کشور رشد می‌کند ولی اگر فهم مردم را درگیر موضوعات کوچک کردیم این کار کمکی به آگاهی مردم نخواهد کرد. فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: گاهی در کشور بحث‌هایی به وجود می‌آید که نیم درصد مردم نیز درگیر و شامل آن نمی‌شوند ولی آن را به آحاد جامعه تعمیم می‌دهند؛ در اینگونه مباحث حتی اگر عده‌ای برای ما دست بزنند چنین کاری یک خیانت است و باید مردم را به سمت موضوعات اصلی سوق داد. سرلشکر سلیمانی با اشاره به جایگاه دفاع‌مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یک سند مهم افتخار برای مردم ما و در تاریخ ایران و اسلام است و در گوشه‌گوشه استان‌های این کشور چنین اسناد ذی‌قیمتی وجود دارد. سرلشکر سلیمانی اضافه کرد: چفیه‌ای که رهبر انقلاب به عنوان نشانه دفاع‌مقدس و در جایگاه یک رهبر بزرگ و مرجع تقلید به گردن می‌اندازند یک تذکر دائم و زنده به ارادتمندان دوران دفاع‌مقدس است که یکی از فلسفه‌های آن ارادت ایشان به آن دوران پاک را نشان می‌دهد. وی تجربه دفاع‌مقدس را تجربه‌ای گرانبها خواند و تصریح کرد: هرکس بخواهد در یک جنگ نابرابر پیروز شود، روش دفاع‌مقدس ما روش موفقی خواهد بود. فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تحول ایجاد شده در دوران دفاع‌مقدس در جامعه ایران گفت: شما در هیچ دوره تاریخ بشری جز دوران صدر اسلام و در مقطعی دوران امام حسین(ع) نمی‌بینید که چنین حجم تحول و تاثیر اخلاقی در یک جامعه ایجاد شود. سرلشکر سلیمانی ادامه داد: دفاع‌مقدس به دلیل آنکه توانست همه تئوری‌ها و نظریه‌های اخلاقی و دینی را یکجا به مرحله عمل برساند ورای 2 جریان مهم فرهنگی یعنی حوزه و دانشگاه موفق شد بر جامعه اثر گذاشته و حوزه و دانشگاه را متأثر کند.
لعنت خداوند بر آل‌سعود
وی با اشاره به جایگاه ویژه حج و احرام در میان مسلمانان گفت: خداوند شجره خبیثه آل‌سعود را لعنت کند که بیت‌الله‌الحرام این جایگاه با عظمت عالم اسلام را به ناحق مصادره کرده است. سرلشکر سلیمانی ادامه داد: اگر بخواهیم تشبیه حقیقی انجام دهیم باید بگوییم شب‌های عملیات ما و عموم روزهای آن دقیقاً همان حالت توجه و توسل زمان احرام را داشت. وی تصریح کرد: من صحنه‌های رزمی و جنگی زیادی را به چشم دیده‌ام اما هیچ صحنه‌ای مانند دفاع‌مقدس ما نبوده است و اوج حقیقت ایثار و فداکاری در این صحنه‌ها ظهور کرد.
پاسخ حاج قاسم به مدعیان انزوای ایران
فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به انحطاط اخلاقی در میان دولتمردان غربی گفت: رئیس‌جمهور یک کشور بزرگ اروپایی آنقدر قبح موضوعات فرهنگی در کشورش شکسته شده که همسر ندارد ولی با معشوقه خود در کاخ زندگی و حتی از مسؤولان دیگر کشورها نیز استقبال می‌کند. وی اضافه کرد: حالا اینها کشورهایی هستند که ما را به سوی خود فرا می‌خوانند و برخی در کشور فکر می‌کنند ما منزوی شده‌ایم و اگر می‌خواهیم از انزوا خارج شویم باید با این کشورها رابطه برقرار کنیم؛ از درون چنین حکومت‌هایی هیچ ارزشی بیرون نمی‌آید. فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی که ویژگی‌هایی اختصاصی هستند، تصریح کرد: یک ویژگی مهم نظام جمهوری اسلامی، رهبری آن است؛ من نمی‌خواهم رهبر انقلاب را با دیگر رهبران دنیا مقایسه کنم اما در کجا چنین رهبری با این تقوا، مراقبت و دلسوزی برای آحاد مردم پیدا می‌کنیم؟ فرمانده نیروی قدس سپاه، رهبر انقلاب را رهبری با اطلاعاتی عمیق خواند و افزود: وقتی شخصیت‌های خارجی با رهبری ملاقات می‌کنند ما یک احساس غرور و سربلندی خاصی می‌کنیم؛ یکی از شخصیت‌های مهم جهان که مدعی ابرقدرتی است وقتی با رهبر انقلاب ملاقات کرده بود اظهار می‌داشت حالا فهمیدم ایران با این همه مشکلات چگونه تاکنون مقاومت کرده است. سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: بعضی‌ها به غلط می‌خواهند به مردم بقبولانند ما منزوی هستیم و باید از انزوا خارج شویم؛ این سوال مطرح است که اگر ما منزوی هستیم پس چرا دشمن می‌خواهد با ما پیمان ببندد و رابطه داشته باشد؟! وی جایگاه ایران در منطقه را جایگاهی بالا و دارای اهمیت خواند و تأکید کرد: ما در دوران‌های مختلف در منطقه نفوذهایی داشته‌ایم اما عمق نفوذی که هم‌اکنون ایران در منطقه دارد در هیچ دورانی وجود نداشته است.


Page Generated in 0/0055 sec