printlogo


کد خبر: 164111تاریخ: 1395/7/4 00:00
اخبار

شهاب حسینی در افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت:
نقش شهید بابایی به من زندگی داد
آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور فعالان عرصه هنر و سینما در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره، در این مراسم محمد خزاعی، دبیر جشنواره گفت: محفل سینمایی ما که به عطر حضور و انفاس قدسیه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس، مقاومت جهانی دنیای اسلام و مدافعان حریم شریعت و اهل‌بیت آراسته است شاید از سایر محافل پر زرق و برق سینمایی چه در داخل کشور و چه در سایر کشورها متفاوت باشد اما سینمای مقاومت عرصه حضور سینه‌سوختگانی است که فرش قرمز حضورشان در جشنواره را از سرخی خون مردان و زنان آزاده‌ای وام می‌گیرند که در تقابل با سیاهی، ظلم و انحراف و بی‌عدالتی، قفل قفس جسم خاکی‌شان را با صلابت اراده شکستند و به ملکوت پر گشودند. در ادامه این مراسم، با پخش کلیپ‌هایی مجزا و اهدای هدایا از خانواده‌های شهید غضنفر رکن‌آبادی، شهید سعید سیاح‌طاهری، زنده‌یاد فرید کشن‌فلاح و مرحوم فرج‌الله سلحشور تقدیر شد. همچنین دکترمحسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین افتتاحیه جشنواره مقاومت گفت: مقاومت فقط در صحنه رزم نیست، مقاومت نیاز به عشق و قلم دارد. مقاومت نیاز به جوششی دارد که افکار عمومی را از تردید پاک کند. هیچ ابزاری مانند هنر، تاثیرگذار نخواهد بود. در ادامه مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره چهاردهم معرفی شدند که در بخش جایزه ویژه مرحوم فرج‌الله سلحشور جایزه ویژه بهترین بازیگری به شهاب حسینی برای بازی در سریال «شوق پرواز» تعلق گرفت که وی پس از دریافت جایزه خود با خواندن آیه‌ای از قرآن درباره روزی گرفتن شهدا نزد پروردگار گفت: خوشحالم که در زندگی در نقش شهید بابایی بازی کردم. این نقش به من زندگی داد و دوست داشتم به دستان شهید بابایی بوسه بزنم که میسر نیست اما حالا این جایزه را به جایگاه اصلی خودش یعنی فرزندان برومند شهید بابایی تقدیم می‌کنم.

رونمایی از مجموعه داستان شهدای غواص
مجموعه داستان «کجا بودی الیاس» اثر مشترک جمعی از نویسندگان در ارتباط با شهدای غواص با حضور اهالی ادب امروز 4 مهرماه در فرهنگسرای اندیشه رونمایی خواهد شد. به گزارش فارس، در هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس که تا 9 مهر در شبستان مصلا برگزار می‌شود موسسه فرهنگی- هنری شهرستان ادب با آثار درخشانی در حوزه‌ دفاع‌مقدس حضور دارد. در این نمایشگاه از این موسسه ادبی کتاب‌هایی همچون «دیلمزاد» (برگزیده جایزه کتاب سال دفاع‌مقدس) اثر محمد رودگر، «نشانه‌های صبح» اثر ابراهیم حسن‌بیگی، «در آفریقا همه چیز سیاه است» اثر ساسان ناطق و «پرتاپ» و «ریحان‌هایی که مادرم دوست داشت» اثر سیداکبر میرجعفری، «دخیل هفتم» اثر محمد رودگر، «نامت را بگذار وسط این شعر» اثر محمدرضا شرفی‌خبوشان، «دستخون» اثر علی‌محمد مودب، «از آخر مجلس» اثر میلاد عرفانپور و «کجا بودی الیاس» به مخاطبان عرضه خواهد شد. همچنین موسسه شهرستان ادب 2 نشست تخصصی برای کتاب‌های «از آخر مجلس» اثر میلاد عرفانپور و مجموعه داستان «کجا بودی الیاس» اثر جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس برگزار خواهد کرد.

پخش مسابقه فرمانده از رادیو
مسابقه فرمانده کاری از گروه تاریخ و دفاع‌مقدس شبکه رادیویی ایران در هفته دفاع‌مقدس تا سه‌شنبه 6 مهر هر روز از طریق رادیو پخش خواهد شد. در این مسابقه که با حضور فرماندهان سال‌های دفاع مقدس، به عنوان داور و جوانان نخبه و برگزیده ایران برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان در مواجهه با موقعیت‌های جنگی به طرح ایده‌های خلاقانه خود برای گذر از این موقعیت‌ها می‌پردازند، علاوه بر مرور خاطرات فرماندهان حاضر در برنامه، جوانان خلاق دیروز و امروز ایران در فضایی صمیمی به گفت‌وگو خواهند پرداخت. این برنامه که قرار هرساله رادیو ایران با مخاطبان در هفته دفاع‌مقدس و بسیج است  در پنجمین دوره پخش خود با محوریت شهرهای حماسه‌ساز ایران و عملیات‌های مهم در 4 شهر آبادان، خرمشهر، دزفول و مهران تهیه شده و هر روز از ساعت 15 تا 16 از شبکه رادیویی ایران تقدیم مخاطبان می‌شود.


Page Generated in 0/0049 sec