printlogo


کد خبر: 164112تاریخ: 1395/7/4 00:00
رویدادها

محمدحسین لطیفی:
مدیران برای ساخت آثار دفاع‌مقدسی موانعی ایجاد می‌کنند
محمدحسین لطیفی گفت: تا عینک‌مان درباره فیلم‌های دفاع مقدسی تغییر نکند، هیچ اتفاقی در این زمینه نخواهد افتاد؛ باید بودجه اینگونه فیلم‌ها از وزارت دفاع به انجمن سینمای دفاع‌مقدس منتقل شود. به گزارش نسیم‌آنلاین، این کارگردان سینما افزود: عدم اقبال فیلمسازان و کارگردانان برای ساخت اینگونه آثار به خاطر سیاست‌های مدیران فرهنگی کشور است؛ متاسفانه مدیران فرهنگی نه تنها از ساخت آثار دفاع‌مقدسی حمایت نمی‌کنند، بلکه گاهی در این زمینه موانعی نیز ایجاد می‌کنند. وی ادامه داد: اگر قرار است کارگردانی فیلم دفاع‌مقدسی بسازد، باید در وهله اول از هفت‌خان عبور کند بعد از آن به مرحله دریافت امکانات و ادوات جنگی می‌رسد. کارگردان «روز سوم» اظهار داشت: در دهه‌های 60 یا 70 و حتی دهه 80، ساخت فیلم در سینما ارزان بود ولی امروز اینگونه نیست و به تبع آن ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی نیز نسبت به سال‌های گذشته گران‌تر شده است.  لطیفی تصریح کرد: الان مردم اقبال بیشتری به فیلم‌های دفاع‌مقدس دارند و معتقدم اگر امروزه فیلمی مانند «روز سوم» و امثال آن ساخته شود با استقبال بیشتری از سوی مردم مواجه خواهد شد. وی با اشاره به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری ایرباس خاطرنشان کرد: 28 سال پیش در کشورمان هواپیمای ایرباس‌مان توسط موشک آمریکایی مورد هدف قرار گرفت ولی در این مدت یک بانی نداشتیم که فیلمی در این زمینه ساخته شود، این نشان می‌دهد کسی به فکر سینمای دفاع‌مقدس نیست.

مسعود فراستی در میز نقد برنامه «هفت»:
«فروشنده» ضدخانواده است
برنامه سینمایی «هفت» جمعه شب گذشته ضمن پرداختن به بخش‌های مختلف سینمای ایران، میز نقدی برای فیلم «فروشنده» ترتیب داد. بهروز افخمی در بخشی از برنامه با اشاره به عدم تمایل بسیاری از منتقدان «فروشنده» برای حضور در برنامه «هفت» گفت: فشار روی منتقدان «فروشنده» آنقدر زیاد است که سعید قطبی‌زاده می‌گوید به خاطر فشارهای وارده به خود از برنامه گذشته، درباره نقد این فیلم به «هفت» نمی‌آیم! در نقد فیلم «فروشنده» شهاب اسفندیاری به همراه مسعود فراستی حضور داشتند که ابتدا اسفندیاری به نقد عملکرد برنامه «هفت» و مسعود فراستی پرداخت و گفت: مسعود فراستی و برنامه سینمایی «هفت» کاری می‌کنند تا عقلانیت از نقد دور شود و فضای دوقطبی شکل گیرد که مخالفت با نقد او به مثابه دینداری و بی‌دینی، ناموسی و بی‌ناموسی و... شناخته شود؟ این فضا مضر است.  در ادامه مسعود فراستی در پاسخ به وی گفت: در تمام نقدهای من چه آنجا که یک ساعت وقت داشتم و چه آنجا که 3 دقیقه وقت داشتم یک خط را دنبال کردم. آن خط هم این است که من این مملکت را تحت هیچ شرایطی نمی‌فروشم و به مزایده نمی‌گذارم. اصول و نقدم را نیز نمی‌فروشم و با صدای بلند میان روشنفکران می‌گویم من از سال 57 تا الان به صورت تئوریک طرفدار جنگ تحمیلی و مخلص رزمندگانش هستم. در ادامه مسعود فراستی در نقد فیلم «فروشنده» گفت: «فروشنده» در همه زمینه‌ها ماقبل بد است. در زمینه فیلمنامه هنوز فیلمنامه نیست و 2 کانسپت است. در زمینه کارگردانی آنقدر بد است که اگر کسی غیر از فرهادی آن را کارگردانی کرده بود، هو می‌کردند! فراستی درباره چگونگی انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار گفت: فیلمی را که روی آن شبهه داریم و جامعه و خانواده را می‌زند و این زدن برای کسب جایزه است، نباید فرستاد. وی افزود: من معتقدم «فروشنده» ضدخانواده است و به نظرم فیلمی که شبهه‌ناک است نباید ارسال شود.

رونمایی از نماهنگ شهدای غواص
نماهنگ ویژه شهدای غواص کربلای 4 که توسط گروه سازنده فیلم سینمایی «۱۷۵ غواص» ساخته شد مورد رونمایی قرار گرفت.  به گزارش فارس، این نماهنگ به کارگردانی سیعد چاری به مناسبت هفته دفاع‌مقدس ساخته شده است. «175 غواص» عنوان فیلم سینمایی به کارگردانی سعید چاری و تهیه‌کنندگی صالح شیخ رضایی است که قرار است اواخر مهرماه جلوی دوربین برود. داستان این فیلم به گوشه‌هایی از عملیات کربلای 4 می‌پردازد.


Page Generated in 0/0052 sec