printlogo


کد خبر: 164117تاریخ: 1395/7/4 00:00
اخبار

افشای اطلاعات پزشکی 5 مدال‌آور طلای المپیک ریو
بعد از حمله سایبری به سایت وادا بار دیگر اطلاعات مربوط به 41 ورزشکار دیگر منتشر شد که 5 ورزشکار مدال‌آور طلای ریو در بین آنها هستند. به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از Inside the games، هکرهای روس که در چند هفته‌ گذشته اطلاعات پزشکی مخفیفانه ورزشکاران را افشا کرده بودند، برای بار پنجم دست به این کار زدند و این بار نام ورزشکاران مدال‌آور ریو 2016 در این اطلاعات به چشم می‌خورد. اطلاعات معافیت‌های پزشکی ورزشکاران از روی سایت وادا برداشته شده است. هکرها معتقدند به بعضی ورزشکاران مجوز دوپینگ داده شده است. قهرمانان المپیکی که اطلاعات آنها منتشر شده است، عبارتند از: فابیان کانسلارا (مدال‌آور طلای دوچرخه‌سواری)، کیت کمپل  و مدیسون ویلسون (شناگران استرالیایی)، ساسکیا کلارک (قایقران انگلیسی) و نینو شورتر (دوچرخه‌سوار سوییسی). بسیاری از ورزشکاران از داروی آسم استفاده کردند که البته به آنها اجازه این کار داده شده بود. وادا در تلاش است با دولت روسیه درباره این مساله رایزنی و با همکاری دولت این کشور از ادامه کار هکرها جلوگیری کند. تا به حال اطلاعات مربوط به ورزشکارانی از کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، استرالیا، دانمارک، آلمان، صربستان و سوییس منتشر شده است.

 اخراج سرمربی تیم ملی والیبال روسیه
فدراسیون والیبال روسیه ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال این کشور را اخراج کرد. آلکنو که همراه تیم ملی والیبال روسیه در المپیک  2012 لندن قهرمان شده بود در ریو نتوانست به مدال برسد. این برای نخستین‌بار طی 20 سال گذشته است که روسیه در والیبال المپیک مدالی را کسب نمی‌کند. فدراسیون والیبال روسیه همچنین، یوری مارشیو سرمربی تیم ملی بانوان این کشور را نیز اخراج کرد. رئیس فدراسیون والیبال روسیه اعلام کرده در ماه آینده سرمربیان تیم‌های ملی مردان و زنان روسیه انتخاب می‌شود.

گل‌محمدی از ذوب‌آهن جدا شد
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن قراردادش را با این باشگاه اصفهانی فسخ کرد. یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن قراردادش را با این تیم فسخ کرد. به این ترتیب تیم ذوب‌آهن در روزهای آینده مربی جدید خود را اعلام خواهد کرد. یحیی گل‌محمدی در فصل جاری با ذوب‌آهن نتوانسته بود نتایج خوبی را کسب کند و با 6 امتیاز از 7 بازی این تیم در رده چهاردهم جدول قرار گرفته بود. روابط عمومی باشگاه ذوب‌آهن پس از جدایی یحیی گل‌محمدی از این تیم اعلام کرد این باشگاه از زحمات این مربی در طول حضورش در اصفهان تقدیر خواهد کرد.

دختران کشتی‌گیر ایرانی  در سکوت تاریخ‌ساز شدند
دختران کشتی‌گیر آلیش، بدون ادعا و به دور از هیاهوی خبری خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی آماده کردند و تاریخ‌ساز شدند. دختران آلیش‌کار ایرانی پیش از عید استارت تمرین‌های خود را برای حضوری موفق در مسابقات جهانی زدند و چندین مرحله اردوی سخت را در تهران، اصفهان، آذربایجان‌شرقی و کرج پشت سر گذاشتند؛ تیمی که از قهرمانان رشته‌های جودو و ووشو تشکیل شده بود و برخی از آنها بنا بر دلایل شخصی از رشته خود جدا شده و به سمت کشتی رو آورده بودند و برخی نیز بعد از فعالیت کشتی زنان در ایران بعد از سال‌ها به سمت علاقه خود رفته بودند. دختران کشتی‌گیر در سکوت و به دور از غرور تمرینات خود را پیگیری کردند، بدون اینکه توقعی داشته باشند و تنها دلیل به جان خریدن تمرینات سخت و دوری از خانواده،  کسب پیروزی و مدال در رقابت‌های جهانی بود. آنها یک بار در اولین حضور خود در رقابت‌های آسیایی کاری کردند کارستان و قهرمان قاره کهن شدند و این بار سودای قهرمانی در جهان را در سر می‌پروراندند. قهرمانی برای آنها دور از دسترس نبود و برای رسیدن به این هدف عرق‌ ریختند و تمرینات طاقت‌فرسا را پشت سر گذاشتند. بانوان کشتی آلیش ایران در مسابقات جهانی افتخاری بزرگ را کسب کردند و در نخستین حضور خود، عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کردند؛ عنوانی که برای کشتی زنان ایران تاریخ‌ساز است و شیرینی آن کمتر از قهرمانی نیست. پیش از حضور در مسابقات جهانی شاید انتظار توجه از مسؤولان ورزشی کشور و حتی رسانه‌ها برای حمایت از این زنان کشتی‌گیر انتظار زیادی بود  ولی کسب عنوان تاریخی نایب‌قهرمانی جهان را نمی‌توان نادیده گرفت و انتظار می‌رود از این دختران قدردانی در شأن آنها به عمل آید. دخترانی که با پرچم یا حسین روی سکو رفتند و علاوه بر قدرتنمایی زن ایرانی با حجاب اسلامی نام سالار شهیدان را به دنیا نشان دادند. بی‌شک ارزش کار آنها بسیار است.


Page Generated in 0/0054 sec