printlogo


کد خبر: 164118تاریخ: 1395/7/4 00:00
اخبار

اختلاف وزیر و افشارزاده از کجا آغاز شد؟
پای مظلومی در میان است
افشاگری در فوتبال ایران اتفاق جدیدی نیست. هر روز در رسانه‌ها و مطبوعات می‌توان چندین و چند افشاگری پیدا کرد اما افشاگری وزیر ورزش از آن اتفاقات عجیب است. افشاگری در این سطح مطمئنا باید اتفاق ویژه‌ای باشد بویژه اینکه این افشاگری علیه یک شخص خاص و یکی از 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت باشد. چند خرید خوب پرسپولیس باعث اعتراض استقلالی‌ها و تجمع آنها مقابل در وزارت ورزش شد. تجمعی که حالا مشخص می‌شود حسابی رابطه افشارزاده و گودرزی را شکرآب کرده است. البته خراب شدن این رابطه از فصل گذشته کلید خورده بود؛ زمانی که وزیر در جلسه با پرویز مظلومی با این مربی بر سر ثبت قرارداد 350 میلیون‌تومانی به توافق رسید اما افشارزاده با او قرارداد 700 میلیون تومانی امضا کرد. همین مساله اولین دلخوری وزیر ورزش از مدیر معتمدش را رقم زد. ولخرجی‌های فصل گذشته در جذب چند بازیکن و در نهایت هم تجمع هواداران استقلال باعث شد این دلخوری به بالاترین حد خود رسیده و در نهایت به برکناری افشارزاده از سمتش در وزارت ورزش و سپس از استقلال منجر شود.  گودرزی در بخشی از صحبت‌هایش در این باره گفت: «آقای افشارزاده به علت اینکه هزینه بسیار زیادی را به بیت‌المال تحمیل کردند، من از ایشان رضایت نداشتم. ایشان طبق صورتی که خودشان داده‌اند، با 28 میلیارد تومان تیم را بسته‌ و هزینه کرده‌اند. آقای طاهری در پرسپولیس 15میلیارد هزینه کرده‌اند. به چه حقی این کار را کرده‌اند؟! البته 22 میلیارد گفته‌اند و 6 میلیارد بابت چیز دیگری بوده اما همین 22 میلیارد رقم کمی نیست. اگر با 15 میلیارد پرسپولیس مقایسه کنیم، اختلاف زیادی دارد که تازه آن 15میلیارد هم شاید عدد بزرگی باشد؛ گران‌ترین بازیکنان و مربیان را در تیم استقلال جمع کرده بودند!»


سوال مهم IOC
دولت ایران در عزل و نصب‌ها دخیل است؟
دخالت دولت در امور فدراسیون‌های ورزشی یکی از مواردی است که همیشه مورد توجه کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) بوده و حتی با حساسیت زیادی که مسؤولان جهانی دارند این موضوع به اندازه‌ای مورد پیگیری قرار گرفت که پیش از المپیک تعدادی از کمیته‌های ملی المپیک در جهان تعلیق شدند. به عنوان مثال کویت یکی از کشورهایی بود که اجازه حضور در المپیک را پیدا نکرد و ورزشکاران این کشور زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک به رقابت پرداختند.  IOC همچنین هشدارهایی را هم به برخی کشورها در این‌باره داده است اما نکته‌ای که اهمیت دارد اینکه بعد از بازی‌های المپیک ریو مسؤولان کمیته بین‌المللی المپیک در نامه‌ای به برخی فدراسیون‌های ورزشی و همین طور کمیته ملی المپیک ایران به صورت کتبی خواستار پاسخگویی به این سوال شدند که آیا دولت و وزارت ورزش دخالتی در عزل و نصب‌ها در امور فدراسیون‌ها دارند یا خیر.  IOC در نامه‌هایی جداگانه به فدراسیون‌های دوومیدانی، کشتی، بسکتبال، والیبال و تیراندازی خواستار پاسخگویی به این سوال شده است. حتی از برخی فدراسیون‌ها خواسته تا اساسنامه خود را به IOC بفرستند.


صحبت‌های جنجالی وزیر ورزش در ورزش نمی‌مانم
وزیر ورزش با انتقاد از بهرام افشارزاده و هزینه صورت گرفته در باشگاه استقلال، از قوه قضائیه خواست به بعضی مسائل مالی در فدراسیون فوتبال ورود کند. وی همچنین گفت دیگر وزیر نمی‌ماند.  محمود گودرزی در تازه‌ترین صحبت‌هایش درباره مسائل مختلف در ورزش از جمله فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حرف زده است. صحبت‌های وزیر ورزش در بعضی بخش‌ها شوکه‌کننده است؛ درست مثل آنجا که مدیران سابق استقلال را به باد انتقاد گرفته است. وی حتی فدراسیون فوتبال را به گرفتن زیر دو خم استقلال و پرسپولیس متهم کرده و خواسته است قوه قضائیه به مسائل مالی ورود کند. گودرزی همچنین تغییر نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال را نظر سازمان بازرسی دانسته است اما شاید مهم‌ترین بخش صحبت‌های گودرزی آنجا باشد که می‌گوید قطعا برای دور آینده در صورت پیشنهاد، وزیر ورزش نخواهد ماند.
 


Page Generated in 0/0052 sec