printlogo


کد خبر: 164133تاریخ: 1395/7/4 00:00
اخبار

 نمایندگان ایرباس و بوئینگ به ایران می‌آیند
وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه نمایندگان ایرباس و بوئینگ برای تکمیل مذاکرات حقوقی و ادامه مذاکرات فنی به ایران می‌آیند، گفت: انواع تیپ‌های مختلف هواپیما برای خرید مشخص شده‌است.
به گزارش فارس، عباسعلی آخوندی در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش زیادی از تحریم‌ها در حوزه حمل‌ونقل دریایی رفع شده است، افزود: همه خطوط کشتیرانی جهان می‌توانند به بنادر ما بیایند و پهلوگیری کنند. وی ادامه داد: 14 خط کشتیرانی بزرگ به بنادر ایران آمده و هزینه 2 برابری پهلوگیری کشتی‌ها در جنوب خلیج‌فارس و جابه‌جایی کالا با کشتی‌های کوچک کرانچیپ رفع شده است. آخوندی در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پس‌کرانه بنادر ایران در 3 سال اخیر اظهار داشت: بندر شهید رجایی 2450 هکتار و بندر امام خمینی(ره)
11 هزار هکتار پس‌کرانه دارد که به سرمایه‌گذار خصوصی واگذار می‌شود، علاوه‌بر اینکه اولویت اصلی در حوزه دریانوردی افزایش توان رقابتی ایران در دنیا و به دست آوردن سهم متناسب برای
5 هزار و 800 کیلومتر ساحل در کشور است. وی ادامه داد: در حال حاضر بندر چابهار در حال توسعه سریع است و ظرفیت 5/2 میلیون تنی آن بزودی به 5/8 میلیون تن افزایش می‌یابد. در بندر شهید بهشتی چابهار نیز 403 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به توسعه این بندر اختصاص یافت، ضمن آنکه کشور هند نیز در 2 مرحله 85 میلیون دلار و 150 میلیون دلار برای توسعه چابهار سرمایه‌گذاری کرده است و از مشارکت افغانستان در توسعه چابهار استفاده می‌کنیم. در همین حال مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هیچ‌گونه تحریمی در حوزه دریایی ایران وجود ندارد، گفت: در دریا هیچگونه تحریمی نداریم و کشتیرانی‌های ایران نظیر نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آزاد هستند به هر یک از بنادر کشور سفر کنند. محمد سعیدنژاد افزود: در زمینه تجهیزات بندری شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر هستند که تجهیزات مناسب‌تر به ما بفروشند اما سیاست محوری ما حمایت از صنایع داخلی کشور است.


حقوق کارگران  2/1میلیون تومان کسری دارد
در حالی مشمولان قانون کار با کسری ماهانه ۲میلیون و ۲۲۶ هزار تومانی در سال ۹۴، سال جدید را آغاز کرده بودند که با فرض عدم تغییر هزینه‌ها، مشمولان قانون کار با کسری ۲میلیون و ۱۲۶ هزار تومانی در سال ۹۵ روبه‌رو هستند. به گزارش تسنیم، در حالی که در تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی درباره اقتصاد خانواده ایرانی برای سال 94  هزینه خانوار شهری 2 میلیون و 938هزار تومان برآورد شده که کارگران سال گذشته دستمزد 712 هزار و 413 تومانی دریافت می‌کردند، بنابراین ماهانه 2 میلیون و 226 هزار تومان کسری درآمد برای هزینه‌های زندگی داشته‌اند و سال جدید را با عقب‌افتادگی از حقوق خود آغاز کرده‌اند. در شرایطی که حقوق امسال مشمولان قانون کار 812 هزار و 164 تومان است، حتی اگر هزینه‌های خانوار شهری امسال تغییر نکرده باشد، علاوه بر عقب‌ماندگی مزد پارسال مشمولان قانون کار امسال هم ماهانه با کسری 2میلیون و 126 هزار تومانی روبه‌رو هستند.


دیدار وزرای نفت ایران و عربستان
یک مقام مسؤول در وزارت نفت با بیان اینکه بیژن زنگنه و خالد الفالح، وزرای نفت و انرژی ایران و عربستان‌سعودی در حاشیه نشست غیررسمی اوپک در الجزایر با یکدیگر دیدار می‌کنند، گفت: نگاه ایران به بازار نفت سیاسی نیست.  وی در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه در نشست‌های گذشته نیز همواره این دیدار و گفت‌وگوها بین وزرای نفت و انرژی ایران و عربستان‌سعودی وجود داشته است، تصریح کرد: نگاه ایران به بازار و صنعت نفت سیاسی نبوده و هیچگاه از نفت به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده نمی‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ثبات در بازار نفت است، اظهار داشت: بر این اساس ایران از هر تصمیمی که منجر به بازگشت ثبات در بازار نفت شود حمایت خواهد کرد.  پیش از این محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفته بود: ایران اطمینان داده برای توافق میان اعضای اوپک و تولیدکنندگان نفت، از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.


Page Generated in 0/0047 sec