printlogo


کد خبر: 164144تاریخ: 1395/7/4 00:00
نبض جامعه

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد
گردوخاک در نیمه غربی کشور
کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در نوار شمالی و وقوع پدیده گردوخاک در غرب کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی کشور گفت: طی روز یکشنبه (امروز) از شدت بارش‌ها در نوار شمالی بویژه استان‌های ساحلی دریای خزر کاسته می‌شود و این روند تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. وی افزود: در این مدت بارش باران در مناطق شرقی استان گیلان و استان مازندران ادامه خواهد داشت. به گفته ضرابی، در جنوب شرق کشور نیز بارش‌های پراکنده و مقطعی خواهیم داشت. کارشناس هواشناسی عنوان کرد: بارش‌های پراکنده را در شرق استان‌های فارس و هرمزگان همچنین جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود. وی از تشکیل توده گرد و غبار در عراق خبر داد و یادآورشد: نوار غربی کشور در این مدت شاهد پدیده گرد و خاک است.

افتتاح نمایشگاه عطر سیب در پایتخت
چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر و معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری تهران افتتاح شد. به گزارش «وطن امروز»، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه عطر سیب اظهار داشت: این توفیق به همکاران ما در مجموعه شهرداری داده شده است که هر سال نمایشگاه عطر سیب را در آستانه ماه محرم برگزار کنیم تا همه هیأت‌های عزاداری سطح شهر تهران این فرصت را پیدا کنند که از امکانات این نمایشگاه بهره‌مند شوند. وی با بیان اینکه در نمایشگاه عطر سیب تجهیزات و امکانات مورد نیاز هیأت‌های عزاداری برای پذیرایی و پشتیبانی از میهمانان و همچنین امکانات فرهنگی در اختیار هیأت‌ها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امسال نیز چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب برگزار می‌شود تا همه هیات‌ها پیش از آغاز محرم از این امکانات بهره‌برداری و یک مراسم خوب برگزار کنند. قالیباف در پاسخ به این پرسش که چرا نمایشگاه‌های گوناگون در داخل شهر تهران  برگزار می‌شود، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری نمایشگاه شهر آفتاب را احداث کرده تا نمایشگاه‌هایی با بیش از 200 هزار نفر بازدیدکننده در داخل شهر برگزار نشوند که در این راستا جلساتی نیز با وزیر صنعت برگزار کردیم تا اهداف اساسی خود را که همان کاهش آلودگی هوا، ترافیک و مزاحمت‌های شهری است به گوش آنها برسانیم و قرار است نمایشگاه‌های با جمعیت بالای 200 هزار نفر در داخل شهر برگزار نشده و به شهر آفتاب منتقل شوند.

هشدار درباره تزریق ژل در آرایشگاه‌های زنانه
متخصص پوست، مو و زیبایی درباره عوارض تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه‌های زنانه هشدار داد و انجام این کار توسط افراد غیرمتخصص را خطرناک دانست. امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست، مو و زیبایی در این باره اظهار داشت: این روزها برخی خانم‌ها برای از بین بردن چین و چروک صورت و همچنین حجیم‌سازی لب‌های خود به مراکز غیرمجازی مراجعه می‌کنند که می‌تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. احسانی افزود: امروز در کشور برای رفع چین و چروک و افزایش حجم لب‌ها از روش حجیم‌سازی از طریق ژل استفاده می‌کنند. وی افزود: افراد غیرمتخصص زیادی بویژه در سالن آرایشگاه‌های زیبایی اقدام به تزریق این ژل‌ها می‌کنند که توصیه می‌کنیم برای تزریق ژل‌ به این مکان‌ها مراجعه نشود. به گفته این متخصص پوست، مو و زیبایی، تزریق ژل‌های غیراستاندارد به وسیله افراد غیرمتخصص عوارض زیادی از جمله کبودی و تورم، سردرد و سرگیجه و افتادگی پلک را به همراه دارد. احسانی خاطرنشان کرد: این ماده تزریقی یک نوع سم است و در صورتی که با قیمت ارزان تهیه شود خطرساز خواهد شد به همین دلیل افرادی که می‌خواهند عمل تزریق ژل یا بوتاکس را انجام دهند باید به پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0051 sec