printlogo


کد خبر: 164170تاریخ: 1395/7/5 00:00
اخبار

رونمایی از اسناد مرتبط با نخستین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی
سومین مراسم رونمایی از محصولات پژوهشی مرتبط با نخستین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی روز دوشنبه ۱۲ مهر در مدرسه علمیه مبارکه مروی تهران برگزار می‌شود. در این مراسم از ۱۷ دوره از اسناد پژوهشی مرتبط با نخستین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی پرده‌برداری می‌شود. مجموعه‌هایی تحت عنوان «تبیین مفهوم مدیریت شهری با نگاه الگوی پیشرفت اسلامی» و «دوره اول مبانی نظری الگوی پیشرفت اسلامی» از جمله محصولات ارائه شده در این مراسم خواهد بود. این مراسم از ساعت 9:30  صبح در حوزه علمیه مروی (خیابان ناصرخسرو- کوچه مروی) آغاز می‌شود و  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی و حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم سخنرانی خواهند کرد. گفتنی است که نخستین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی به بیش از 100 سوال اساسی در حوزه اداره جامعه با نگاه دینی جواب می‌دهد؛ مجموعه این سوالات اساسی و پاسخ‌های تفصیلی آن به‌تدریج و با رعایت اصل مکث در اختیار نخبگان و مدیران و عموم مردم قرار می‌گیرد.

دل‌نوشته سردار قاسم سلیمانی برای فیلم سینمایی «ابوزینب»
سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در یادداشتی احساس خود را نسبت به فیلم «ابوزینب» بیان کرده است. به گزارش فارس، متن این یادداشت به شرح زیر است:
«بسمه‌تعالی
فدای این دستی که ماه را برکف گرفته و تقدیم به خالق ماه کرده است. می‌بوسم دستی را که ما را از روشنایی آن بهرمند کرده است. چه زیباست این تصویر که بر کف، تمام اخلاص جای گرفته است گرد همه این دستان پاک».
فیلم «ابوزینب» به ماجرای مقاومت یک خانواده لبنانی در سال‌های اشغال این کشور به دست نیروهای رژیم صهیونیستی می‌پردازد. این فیلم روایتگر ایثار و فداکاری مادر خانواده‌ای است که با تحمل رنج‌های فراوان، رازی را در سینه نهفته دارد. گفتنی است فیلم «ابوزینب» به کارگردانی علی غفاری از 22 مهر امسال روی پرده سینماها می‌رود.

برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا
نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا از امروز به مدت یک هفته در مجموعه فرهنگی سرچشمه برپا می‌شود. به گزارش فارس، در این نمایشگاه آثاری با موضوع امام حسین(ع) و عاشورا، نهضت حسینی، امام حسین(ع) و یاران و اصحاب، 72 تن، امام حسین(ع)، فرزندان و خانواده، سیره اهل‌بیت و ائمه معصومین(ع)، تاریخ اسلام، اصحاب کساء، مناسک، مراسم و آیین‌های عاشورا، تاریخ تشیع، تحریفات و خرافات عاشورا، تعزیه، اربعین و کتاب‌های مرتبط عرضه خواهد شد. این نمایشگاه 5 تا 11 مهرماه از ساعت 10 صبح تا 8 شب در محل میدان بهارستان، خیابان شهید مصطفی خمینی، کوچه نظامیه، کوچه صیرفی‌پور، مجتمع شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برپا خواهد بود.

غلامرضا موسوی:
مبارزات دفاع‌مقدس در ذهن و قلب مردم جا دارد
غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما درباره اهمیت سینمای دفاع‌مقدس و جایگاهش در سینمای حال حاضر کشورمان گفت: مبارزات دفاع‌مقدس در ذهن و قلب مردم جا دارد. طبیعتا این مبارزات در همه مکان‌های عمومی که فرهنگ و هنر هم جزو آن است، جایگاه خودش را حفظ می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موسوی افزود: اما شاید این سوال پیش بیاید که چرا تولیدات دفاع مقدس زیاد نیست. می‌توان پاسخ داد این تولیدات 2 وجه دارد؛ یکی تولیداتی که به زمان جنگ بازمی‌گردد که ساخت آنها راحت‌تر است و دیگری تولیدات پس از جنگ که فیلمساز را درگیر معضلاتی می‌کند. چه‌بسا اگر کسی جز حاتمی‌کیا در آن زمان «آژانس شیشه‌ای» را می‌ساخت، با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شد. وی ادامه داد: ساخت آثار دفاع‌مقدس در روزگار الان، با نگاه‌های اجتماعی همراه است و این نگاه را خیلی‌ها قبول ندارند. پس ساخت‌شان به جهت راضی نگه داشتن سلایق مختلف سخت می‌شود و فیلمساز را از امنیت دور می‌کند.


Page Generated in 0/0048 sec