printlogo


کد خبر: 164171تاریخ: 1395/7/5 00:00
رویدادها

در نامه محمدرضا عباسیان به رئیس سازمان سینمایی مطرح شد
اکنون زمان پاسخگویی است
محمدرضا عباسیان طی نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی از او خواسته تا نسبت به عملکرد 3 ساله‌اش پاسخگو باشد.به گزارش فارس، در بخشی از نامه عباسیان آمده است: «پس از 3 سال فعالیت‌تان در رأس سازمان سینمایی کشور و در آستانه چهارمین سال این فعالیت، به‌نظر می‌رسد اکنون زمان آن است که شما به سوالات متعددی درباره عملکردتان در 3 سال گذشته در رأس سازمان سینمایی کشور پاسخگو باشید. سوالات بسیاری در ذهن خانواده سینمای کشور وجود دارد». عباسیان درباره موضوع فیش‌های حقوقی نیز نوشت: «از فیش حقوقی مدیران کل ستادی‌تان هم که از محل بودجه فصل 5 موسسات پرداخت می‌شده، بگویید. از پاداش‌های مدیران‌تان هم بگویید. مثلاً اعلام کنید مدیرعامل یکی از موسسات‌تان در اسفند 92 چند میلیون پاداش آجیل شب عید دریافت کرده است. به محض ورودتان دستور داده‌اید خودرویی گران برای‌تان خریداری شود. آیا خرید این خودرو از محل بودجه قانونی وزارتخانه تامین شده یا باز از محل بودجه فصل 5 موسسات که می‌بایست صرف فعالیت‌های فرهنگی شود؟ هزینه گزاف بازسازی دفترتان در سازمان سینمایی نیز قابل تامل است. در مبحث بهره‌برداری از بودجه فرهنگی فصل 5 در هزینه‌های ستادی موضوع اجاره ساختمان فاطمی برای مدرسه ملی سینما و محل پرداخت اجاره بهای آن را بفرمایید. درباره ماموریت‌های خارج از کشور خودتان هم بد نیست گزارشی از تعداد و هزینه‌های این ماموریت‌ها و محل تامین بودجه آن اعلام نظر فرمایید. حال که صحبت از فعالیت‌های بین‌المللی شد خوب است که از هزینه‌های فعالیت‌های بین‌المللی‌تان هم گزارشی به خانواده سینمای ایران بدهید. هزینه برگزاری غرفه سینمای ایران در جشنواره کن سال 93 و 94 چه اندازه بوده است و روش هزینه کردن آن به شکل بوده است؟»

افتتاح جشنواره ادبیات داستانی بسیج
احمد شاکری در افتتاحیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج گفت: این جشنواره اقدامی ناب و ارزشی در مقابل بیداد جریان هنری روشنفکری و دورافتاده از ارزش‌هاست.
به گزارش فارس، احمد شاکری، رئیس انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: ادبیات انقلاب و دفاع‌مقدس و بلکه تمام ایثارگری‌ها چیزی جز ادامه مسیر عاشورا نیست. نقطه‌گذاری این جشنواره نیز برگرفته از جمله زیبای حضرت زینب(س) در کاخ یزید است. اولویت اصلی چنین جشنواره‌هایی باید مسائل روز همچون شهدای مدافع حرم و حادثه منا باشد و نباید روایت آنها را به 20-10 سال دیگر موکول کنیم. شاکری خاطرنشان کرد: نزدیک به 40 سال از جنگ می‌گذرد، با این حال بسیاری از کسانی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس فعالیت می‌کنند اصلا در آن دوره حضور نداشتند. با این حال باید مسائل ارزشی امروز را دریابیم که مدافعان حرم و شهدای منا نمونه‌های بارز آن هستند. نهمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج، روز گذشته همزمان با هفته دفاع‌مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره 2 هزار شهید هنرمند کشور در گلزار شهدای شهرکرد آغاز شد. این جشنواره به مدت 2 روز با حضور غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان و هنرمندان برجسته کشوری ادامه دارد. اختتامیه جشنواره ساعت 19 امروز دوشنبه 5 مهرماه در فرهنگسرای شهرکرد برگزار خواهد شد.

نمایش آثار ضدآمریکایی سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی
عکس‌های دفاع‌مقدس و کاریکاتورهای ضدآمریکایی «سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی» در مجتمع سینمایی ناجی تبریز به نمایش درآمد. به گزارش فارس، 2 نمایشگاه انفرادی از آثار «سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی» در زمینه عکس‌های دفاع‌مقدس و کاریکاتورهای ضدآمریکایی وی در محل سینما 22 بهمن تبریز(مجتمع سینمایی ناجی) دایر شده است. در این نمایشگاه 26 اثر کارتون و کاریکاتور دیده می‌شود که از مجموعه آثار توصیه به سربازان آمریکایی، رژیم صهیونیستی و داعش است. همچنین در نمایشگاه عکس، 25 اثر از این عکاس دفاع‌مقدس به نمایش درآمده که تمام این عکس‌ها مربوط به جریان آزادسازی مهران طی عملیات «کربلای یک» در تیرماه 65 است. این نمایشگاه با همکاری بسیج هنرمندان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و هنرمندان کارتونیست تبریز برپا شده است و تا 6 مهرماه ادامه دارد.
 


Page Generated in 0/0057 sec