printlogo


کد خبر: 164175تاریخ: 1395/7/5 00:00
اخبار

محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو شد
رئیس پیشین فدراسیون جودو بعد از
۹ سال، یک‌بار دیگر سکان هدایت این رشته را برای 4 سال آینده برعهده گرفت. مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو صبح یکشنبه به ریاست سیدنصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار و طی آن محمد درخشان با اخذ ۲۱ رای به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد. آرش میراسماعیلی جدی‌ترین رقیب درخشان در این انتخابات موفق به اخذ ۱۸ رای شد. در دور نخست  انتخابات فدراسیون جودو، محمد درخشان ١٨ رای، آرش میراسماعیلی ١٦ رای و رشید خدابخش ٥ رای کسب کردند تا انتخابات به دور دوم کشیده شود. در دور دوم درخشان ۲۱ رای کسب کرد و به عنوان رئیس جدید انتخاب شد و میراسماعیلی ۱۸ رای به دست آورد. درخشان بعد از ۹ سال یک‌بار دیگر روی صندلی ریاست فدراسیون خواهد نشست. وی۱۲ بهمن ۱۳۸۶ بعد از ۱۴۲ ماه ریاست در فدراسیون جودو از سمت خود
استعفا داده بود.

برد قاطعانه علی‌اکبری در رقابت‌های MMA ژاپن
امیر علی‌اکبری موفق شد با ناک‌اوت آلمیدا از برزیل، پیروزی دلچسبی در رقابت‌های جایزه بزرگ ژاپن کسب کند. رقابت‌های جایزه بزرگ ژاپن از روز یکشنبه در این کشور با حضور گسترده تماشاگران آغاز شد. امیر علی‌اکبری، کشتی‌گیر پیشین فرنگی ایران و دارنده یک برنز و یک طلای جهان که در رشته ورزشیMMA فعالیت می‌کند به دیدار حریف برزیلی خود رفت و موفق شد کمتر از 2 ‌دقیقه  او را ناک‌اوت کند. علی‌اکبری با این برد به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. او در این مرحله باید با برنده رقابت ورزشکاران لبنان و جمهوری چک مبارزه کند.

تیم نوجوانان ایران با گلباران ویتنام به جام جهانی صعود کرد
تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با برتری مقابل ویتنام در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا، موفق شد مجوز صعود به جام‌جهانی را کسب کند. تیم فوتبال نوجوانان کشورمان پس از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی 2016 آسیا در هند، حریف ویتنام شد که یکشنبه به مصاف این تیم رفت و با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید. الهیار صیادمنش (2 گل) محمد قادری، علیرضا اسدآبادی و امیرحسین خدامرادی گل‌های تیم ایران را در این دیدار به ثمر رساندند. علی غلامزاده، طاها شریعتی، سعید آهنی (80 - احمد دواسری)، امیرحسین اسماعیل‌زاده، امیرحسین خدامرادی، محمد شریفی، محمد غبیشاوی، محمد قادری، وحید نامداری (46 - علیرضا اسدآبادی)، الهیار صیادمنش و احمدرضا جلالی بازیکنانی بودند که در این دیدار به مصاف ویتنام رفتند. شاگردان عباس چمنیان با پیروزی مقابل ویتنام و صعود به جمع
4 تیم برتر آسیا مجوز حضور در جام‌جهانی 2017 فوتبال پسران زیر 17 سال را که به میزبانی هند برگزار می‌شود، کسب کردند. تیم نوجوانان در مرحله نیمه‌نهایی باید روز پنجشنبه، 8 مهرماه به مصاف برنده دیدار ازبکستان و عراق برود.

فوساتی رسماً سرمربی قطر شد
فدراسیون فوتبال قطر خیلی سریع جانشین کارینو را انتخاب کرد و سرمربی الریان را به عنوان مرد نخست نیمکت خود برگزید.
به نقل از سایت الکاس قطر، نتایج ضعیف در انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه باعث شد تا صبر قطری‌ها خیلی سریع لبریز شود و سرمربی خود را تنها بعد از 2 شکست از کار برکنار کنند. 2 شکست پیاپی عنابی‌پوشان برابر ایران و ازبکستان باعث شد تا کارینو از کار برکنار شود. فدراسیون فوتبال قطر خیلی سریع جانشین کارینو را انتخاب کرد و خورخه فوساتی را به عنوان سرمربی جدید خود برگزید. فوساتی مربی بسیار باتجربه‌ای است. او سابقه مربیگری در تیم‌ملی فوتبال اروگوئه را هم دارد. این مربی سرشناس، فصل قبل آماری خیره‌کننده از خود به جای گذاشت و توانست با اقتدار الریان را قهرمان لیگ ستارگان قطر کند. قطر امید زیادی برای صعود به جام‌جهانی 2018 روسیه داشت اما این تیم در 2 بازی نخست خود تن به شکست داده است و شانس کمی برای صعود به مرحله نهایی جام‌جهانی برای نخستین‌بار در تاریخ خود دارد.


Page Generated in 0/0047 sec