printlogo


کد خبر: 164182تاریخ: 1395/7/5 00:00
چهارگوشه

قتل بانوی محجبه در پاریس
یک بانوی محجبه بر اثر شلیک 5 گلوله از سوی یک فرد ناشناس، در پایتخت فرانسه کشته شد. پلیس فرانسه گفت: یک فرد ناشناس سوار بر موتوسیکلت این بانوی محجبه 30 ساله را هنگام عبور از یکی از کوچه‌های منطقه مسلمان‌نشین بانتان در شمال پاریس به قتل رساند. جمعیت مبارزه با اسلام‌هراسی در فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: باید قتل این بانوی مسلمان از منظر وقوع جنایت و سایر موارد بررسی شود، زیرا وی محجبه بوده است. اسلام‌هراسی در فرانسه اخیرا درپی وقوع حملات در پاریس رشد کرده است.

تأیید حریری برای ریاست‌جمهوری عون
منابع آگاه در بیروت در مصاحبه با روزنامه عکاظ گفتند تایید سعد حریری، رئیس جریان المستقبل برای انتخاب میشل عون، رئیس فراکسیون «تغییر و اصلاح» به عنوان رئیس‌جمهور لبنان آماده شده است و فقط به برخی اصلاحات جزئی و کوچک نیاز دارد که آنها نیز ظرف چند روز رفع خواهند شد. با توجه به اینکه میشل عون از حمایت حزب‌الله نیز برخوردار است در صورتی‌که سایر گروه‌های لبنانی نیز به موضع اعلامی خود عمل کنند، می‌توان پرونده انتخابات ریاست‌جمهوری را با انتخاب میشل عون خاتمه یافته تلقی کرد.

سفر یک هیأت نظامی اردنی به سرزمین‌های اشغالی
 روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد یک هیأت 12 نفره از ژنرال‌های اردنی به صورت محرمانه به فلسطین اشغالی رفته‌اند و با مقامات و افسران عالیرتبه این رژیم دیدار کرده‌اند. این سفر بنا به درخواست اردنی‌ها مخفی مانده و اوج آن زمانی بوده که هیأت اردنی در کنفرانسی بین‌المللی (در فسلطین اشغالی) درباره ارتش شرکت کرده‌اند. طبق این گزارش، آفرایم هیلفی، رئیس سابق موساد در سخنانی در این کنفرانس صلح میان امان و تل‌آویو را برای منطقه مهم خوانده است.

سرکوب تظاهرات حامیان شیخ عیسی قاسم
شیعیان بحرین شامگاه شنبه با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف حومه منامه، پایتخت این کشور و همچنین شهر ستره در شمال شرق بحرین با شیخ عیسی قاسم، روحانی سرشناس بحرینی اعلام همبستگی کردند. طبق اعلام منابع محلی، نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه با شلیک گاز اشک‌آور به‌سوی تظاهرکنندگان تلاش کردند آنان را متفرق کنند و به تظاهرات پایان دهند. نیروهای امنیتی بحرین همچنین با حمله به خانه‌های مردم در منطقه دمستان، علی‌محمد حبیب آل‌ضیف، جوان مبارز بحرینی را بازداشت و تمام وسایل الکترونیکی وی را مصادره کردند.

استفاده آمریکا از تسلیحات ممنوعه در عراق
روزنامه واشنگتن‌پست با استناد به تصاویر و فیلم‌هایی که پنتاگون پخش کرد، نوشت: نیروهای آمریکایی که در عراق با داعش می‌جنگند، از ماده شیمیایی فسفر سفید با کالیبر 155 میلیمتر استفاده می‌کنند.  این روزنامه آمریکایی افزود: توجیهات پنتاگون درباره استفاده نیروهای آمریکایی از ماده سوزاننده فسفر سفید که قانون بین‌الملل استفاده از آن را جز در مناطق خالی از سکنه ممنوع کرده است، قانع‌کننده نیست. جان دوریان، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش می‌گوید: ماده فسفر سفید در مناطق خالی از سکنه و فقط برای امور «ایجاد نشانه در هوا برای پیشروی نیروهای زمینی، رصد و کنترل و ایجاد پرده دود با هدف استتار» و با پایبندی کامل به قوانین جنگ استفاده می‌شود.

پیروزی کوربین در انتخابات  حزب کارگر
سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در انگلیس بر سر انتخابات درون‌حزبی حزب کارگر، نتیجه این انتخابات مشخص و منتشر شد. جرمی کوربین که سال گذشته توانسته بود در انتخابات این حزب با کنار زدن رقبا برای اولین بار به سمت رهبری حزب کارگر برسد، بار دیگر توانست این سمت را در رقابت با یک فرد دیگر از آن خود کند. جرمی کوربین در اولین اظهارنظر پس از اعلام پیروزی در انتخابات قول داده که درصدد ایجاد «تغییر واقعی در کشور» است.
 


Page Generated in 0/0050 sec