printlogo


کد خبر: 164194تاریخ: 1395/7/5 00:00
همزمان با آغاز سال تحصیلی در مناطق محروم صورت گرفت
افتتاح 200 مدرسه برکت

گروه اجتماعی: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۰۰ مدرسه برکت در مناطق محروم کشور افتتاح شد و به‌عنوان هدیه رهبر انقلاب در اختیار وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفت. به گزارش«وطن امروز»، روز گذشته طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، 200 مدرسه برکت در مناطق محروم سراسر کشور افتتاح شد. بر این اساس 200 مدرسه برکت با یکهزار و 300 کلاس درس و اعتباری معادل یکهزار و 300 میلیارد ریال در سراسر کشور آماده خدمت‌رسانی شد که به ‌عنوان هدیه رهبر انقلاب به دانش‌آموزان مناطق محروم، از سوی وزارت آموزش‌وپرورش مورد بهره‌برداری قرار گرفت. با توجه به این موضوع تعداد مدارس افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم سراسر کشور به 778 مدرسه با 4 هزار و 65 کلاس درس و ظرفیت پذیرش بیش از 101 هزار دانش‌آموز رسید.
مدارسی برای پیمودن راه علی(ع)
حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر انقلاب در مراسم افتتاح همزمان 200 مدرسه برکت در مناطق محروم کشور با اشاره به واقعه غدیر اظهار داشت: غدیر حتی در جوامع شیعه و ارادتمندان اهل بیت غریب است؛ هویت، شناسنامه و آنچه داریم از واقعه غدیر است.
وی افزود: در دوران دفاع‌مقدس جهان استکبار با تمام قوا مقابل ایران ایستاد و از دشمن ما حمایت کرد، حتی حکومت‌های مرتجع منطقه کمک‌های مادی و معنوی به دشمن ایران را دریغ نکردند تا چراغ سوزان امیرالمؤمنین(ع) در ایران را که تلاش می‌کند ظلمت و تاریکی را محو کند، خاموش کنند و کار به جایی رسیده بود که حتی از فروش سیم خاردار به ایران خودداری می‌کردند. رئیس دفتر رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: مردم ایران 8 سال با تمام سختی‌ها و محرومیت‌ها ساختند و به استکبار اعلام کردند تسلیم نمی‌شوند تا جایی که سازمان ملل مجبور شد صدام را به‌عنوان شروع‌کننده جنگ معرفی کند و پس از آن جنگ خاتمه یافت. وی با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور با زمان شروع جنگ قابل مقایسه نیست، بیان داشت: اگر دشمنان قسم خورده کشور درصدی احتمال می‌دادند پیروز می‌شوند در حمله به ما درنگ نمی‌کردند اما چه‌چیزی مانع آنها شده است؟ گلپایگانی ادامه داد: به خانواده‌ها و معلمان توصیه می‌کنم تا خطبه پیامبر در غدیر را برای دانش‌آموزان بیان کنند، چرا که حاوی نکات ارزشمندی است. رئیس دفتر رهبر انقلاب افزود:‌ این مدارس برای پیمودن راه حضرت علی(ع) افتتاح می‌شود و باید تلاش کرد بر دانش و تقوای دانش‌آموزان اضافه کنیم، چرا که ایران نیازمند دانشمندان متدین است و دانش‌آموزان امروز افرادی هستند که در آینده زمام کشور را به‌دست می‌گیرند. وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی «فامیلی» نیست، اذعان داشت: شهید رجایی و باهنر چه‌کسانی بودند؟ آنها یک معلم بودند بنابراین مدیران بدانند که همیشه نوبت ما نیست و اگر امروز برحسب اتفاق در مسؤولیتی قرار گرفته‌ایم توجه داشته باشیم دانش‌آموزان به‌عنوان امانت‌هایی در دست ما هستند که باید نسبت به تربیت و تدین آنها حساس باشیم.
تحقق اقتصاد مقاومتی در ستاد فرمان امام(ره)
همچنین محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این مراسم عنوان کرد: در این ستاد هیچ کاری که در جهت کمک به محرومان و رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه‌یافته نباشد، انجام نمی‌گیرد و امروز نه تنها بنیاد برکت که تمام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این وظیفه مشغولند. وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام مطابق اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: بیش از 85 درصد فعالیت‌ها بر این اساس است و مردمی کردن اقتصاد نیز مطابق چند روش از جمله واگذاری امور به مردم، مشارکت دادن آنها در احداث تاسیسات و واگذاری مدیریت‌ها انجام می‌شود. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: در بنیاد برکت 265 طرح را ساماندهی کردیم که مدیریت آن برعهده مردم است. همچنین بیش از 4 هزار میلیارد تومان در بخش اقتصادی بنیاد برکت، کار مشارکتی با مردم انجام می‌دهیم و این در شرایطی است که 3 هزار تقاضای کارآفرینی در نوبت مشارکت با بنیاد برکت قرار دارد. مخبر افزود: محور اصلی فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اشتغالزایی است و 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده‌ایم. همچنین همانند بخش خصوصی مالیات می‌پردازیم، چرا که به هیچ عنوان با بخش خصوصی رقابت نمی‌کنیم.
975 مدرسه در حال ساخت
وی با اشاره به اینکه 975 مدرسه توسط بنیاد برکت در حال ساخت است، یادآورشد: در حال دستیابی به یکهزار مدرسه‌ای هستیم که مورد تاکید رهبر انقلاب بود. 4 هزار روستا با جمعیت 4 میلیون و 200 هزار نفر از 30 تا 70 درصد مشکلات‌شان حل شده و به بخش آب، برق، خانه بهداشت، ساخت مدرسه و اشتغال آنها توجه داشته‌ایم. مخبر تصریح کرد: 175 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در مناطق محروم توزیع کرده‌ایم، همچنین 20 هزار کودک یتیم را تحت پوشش قرار داده‌ایم. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان داشت: 2 هزار و 800 زوج نابارور را شناسایی و درمان یکهزار و 100 نفر را آغاز کرده‌ایم که 110 مورد موفق بوده و 26 کودک متولد شده و 94 نوزاد در آینده متولد خواهند شد. مخبر با اشاره به تکمیل 11 بیمارستان در مناطق محروم تصریح کرد: هزار هکتار جنگلکاری در مناطق آلوده کشور مدنظر است که در هر یک از شهرها 200 هکتار جنگل کاشته می‌شود.
 


Page Generated in 0/0060 sec