printlogo


کد خبر: 164195تاریخ: 1395/7/5 00:00
اخبار

معاون شهردار تهران تأکید کرد
ارتقای سرانه خدمات در بافت‌های فرسوده
معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر ضرورت اتخاذ راهکارهای مناسب در راستای حفظ و زیبایی شهر تهران و توجه ویژه به محلات منتخب و بافت‌های فرسوده سطح شهر تاکید کرد. به گزارش شهرنوشت مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جلسه شورای معاونان خدمات شهری بیان داشت: یکی از اقدامات خوب مدیریت شهری، احداث و گسترش خطوط مترو است که منجر به تسهیل تردد شهروندان و کاهش بار ترافیک در سطح شهر تهران شده است. وی ضمن اعلام آمادگی کامل این حوزه برای ارائه خدمات به بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: در مباحث خروج مشاغل مزاحم، زیباسازی، مدیریت پسماند، میادین میوه و تره‌بار، آتش‌نشانی و فضای سبز  اقدامات گسترده‌ای انجام شده است. تمرکز این اقدامات در بافت‌های فرسوده اثر مثبتی به‌جا خواهد گذاشت و باعث ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده می‌شود. یزدانی تصریح کرد: ضروری است اولویت‌ها و کمبودهای سرانه‌های خدماتی در بافت‌های فرسوده احصا و رفع شود.

تخفیف ویژه برای هیئات مذهبی در نمایشگاه عطر سیب
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از برپایی نمایشگاه عطر سیب و ارائه تخفیف 20 تا 50 درصدی به شهروندان خبر داد. به گزارش «وطن امروز» عبدالحسین رحیمی، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به عرضه محصولات ویژه ایام ماه محرم در غرفه‌های اختصاصی این سازمان در نمایشگاه عطر سیب گفت: 20 قلم کالای اساسی و مرتبط با پذیرایی هیأت‌های مذهبی اعم از روغن، برنج، شکر و رب در ایام محرم با تخفیف 20 تا 50 درصد از سوی سازمان عرضه می‌شود. وی با تاکید بر حضور نمایندگان هیأت‌های مذهبی در نمایشگاه عطر سیب خاطرنشان کرد: این افراد از سوم مهرماه به مدت 10 روز فرصت دارند با مراجعه به بوستان ولایت، سالن شماره یک نمایشگاه عطر سیب از خدمات غرفه‌های سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار بهره‌مند شوند.


ابتلای سالانه ۱۰ هزار نفر به سرطان سینه
سرطان سینه  از شایع‌ترین سرطان‌های زنان در کشور است و سالانه 10هزار بیمار مبتلا به این بیماری در کشور شناسایی می‌شوند. مهران زمان‌زاده، متخصص بیماری‌های داخلی درباره سرطان سینه به فارس گفت: سرطان سینه رشد بدخیم سلول‌های سرطانی در بافت پستان است که در بیماری سرطان سلول‌ها به صورت کنترل نشده‌ای رشد می‌کنند. وی با اشاره به اینکه سرطان سینه یکی از سرطان‌های شایع در بین زنان است، افزود: بیماری سرطان سینه در میان مردان نیز دیده می‌شود. همچنین این سرطان از شایع‌ترین سرطان‌های زنان در ایران به حساب می‌آید به طوری که طبق مطالعات انجام گرفته سالانه حدود 10 هزار مورد جدید سرطان سینه در کشور شناسایی می‌شود. متخصص بیماری‌های داخلی عنوان کرد: کنترل سرطان سینه نیازمند توجه و برنامه‌ریزی گسترده در این حوزه است و امروز با استفاده از روش‌های غربالگری تشخیص زودرس و پیشرفت در روش‌های درمانی تحول بزرگی در تشخیص و درمان این بیماری ایجاد شده است.

برگزاری کنگره بین‌المللی زنان و مامایی
«پانزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران 13 تا 16 مهرماه در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود». کورس معنوی، مدیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران با بیان این مطلب، گفت: بیش از 2 هزار متخصص زنان، زایمان و نازایی در این کنگره گرد هم می‌آیند و مهم‌ترین مباحث روز در حوزه زنان را مطرح می‌کنند. وی افزود: در این کنگره بیش از 20 سخنران خارجی از کشورهای انگلستان، آلمان، استرالیا و آمریکا حضور خواهند داشت. معنوی یادآور شد: گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران با همکاری انجمن‌های سرطان زنان، نازایی و لاپاراسکوپی برگزارکننده این کنگره هستند.


Page Generated in 0/0050 sec