printlogo


کد خبر: 164201تاریخ: 1395/7/5 00:00
نبض جامعه

انتشار اسناد پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اتهام سنگین علیه ابتکار
خبرگزاری فارس با انتشار اسنادی مدعی شد، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت و محیط‌زیست، باغ متعلق به خیریه‌ حضرت زینب(س) را که به نام مادرش ثبت شده با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود تغییر کاربری داده است. به گزارش فارس، خیریه حضرت زینب(س) در اقدسیه، واقع در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد و کاربری زمین این خیریه باغ بوده است که طی لابی‌های صورت گرفته، موقعیتش در کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری داده و تبدیل به پهنه مسکونی شده است. این عضو اصلاح‌طلب سابق شورای شهر در یک حرکت دیگر مجوز پهنه مسکونی خیریه حضرت زینب(س) را به مجتمع اداری- تجاری تغییر داده و با این کار ارزش ملک را چند برابر افزایش داده است. براساس این گزارش، زمانی که پهنه‌‌ای اداری تبدیل به تجاری می‌شود باید
60 درصد آن زیر سطح اشغال برود اما  رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با استفاده از نفوذ خود 100 درصد زمین را زیر سطح اشغال برده و یک طبقه همکف این خیریه را تبدیل به پاساژ کرده است.

استیضاح فانی با 40 امضا در هیأت رئیسه مجلس
طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش روز گذشته پس از بررسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به هیأت رئیسه تقدیم شد. به گزارش فارس، جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عصر یکشنبه با حضور اعضا برگزار شد که  بررسی طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش دستورکار جلسه بود.براساس این گزارش، این طرح پس از بررسی‌های لازم و با امضای 40 نفر از نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. گفتنی است، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح پس از بررسی در هیأت رئیسه در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

برخورد با شرط‌بندی در فضای مجازی
چنانچه سایتی در فضای مجازی حاوی مطالبی مبنی بر شرط‌بندی باشد، فیلتر و مسدود می‌شود. عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با شبکه‌های فعال شرط‌بندی، به میزان گفت: شرط‌بندی نوعی قمار است و مطابق قانون مجازات اسلامی جرم به حساب می‌آید. معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: چنانچه شخصی در فضای مجازی به شرط‌بندی اقدام کند، عمل مجرمانه مرتکب شده و مستوجب تعقیب کیفری است. خرم‌آبادی تاکید کرد: با این افراد طبق قانون برخورد می‌شود، چنانچه سایتی در فضای مجازی مبنی بر شرط‌بندی وجود داشته باشد، باید با آن برخورد شده و فیلتر شود.

برگزاری دوره ویراستاری جهاد دانشگاهی
دوره ویراستاری در مرکز آموزش‌های تخصصی بازارکار جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود. به گزارش«وطن‌امروز» دوره ویراستاری با تدریس حسن ذوالفقاری، مدیر گروه فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مرکز آموزش‌های تخصصی بازارکار جهاد دانشگاهی که به دلیل تعطیلات شهریورماه به مهرماه موکول شده بود پنجشنبه هشتم مهرماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با شماره 66747747 تماس یا به نشانی خیابان انقلاب - چهارراه کالج، جنب تالار وحدت، خیابان خارک، پلاک 26، مرکز آموزش بازارکار مراجعه کنند. حسن ذوالفقاری، مدیر گروه فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر اینکه  دوره‌های ویراستاری نقش بسیار موثری در توسعه اشتغال و کارآفرینی دارند، گفت: دوره‌های کاربردی و جامع ویراستاری مرکز آموزش‌های بازارکار فرصت مناسبی برای همه فارغ‌التحصیلان در راستای درست نوشتن و کسب مهارت‌های ویراستاری، جهت نوشتن درست و تدوین مقاله، پایان‌نامه و کتاب است. وی در نشست تخصصی راهکار‌های توسعه فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان زبان و ادب فارسی بیان داشت: با وجود هزاران ناشر و بیش از 8 هزار نشریه، این حوزه زمینه مناسبی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان علوم انسانی است.
 


Page Generated in 0/0049 sec