printlogo


کد خبر: 164218تاریخ: 1395/7/5 00:00
اخبار

در واکنش به اهانت مفتیان سعودی به ایرانیان
محمدی‌گلپایگانی: شما فرزندان ابوجهل و هند جگرخوار هستید
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی جوامع اسلامی اظهارات برخی مفتی‌های عربستانی مبنی بر مجوس خواندن ایرانیان را محکوم کرد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی در «مراسم افتتاح 200 مدرسه برکت با 1300 کلاس درس در سراسر کشور هدیه مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان»، با اشاره به مقاومت مردم در سراسر کشور، تأکید کرد: مردم 8 سال با همه تحریم‌ها و محرومیت‌ها به استکبار گفتند ما تسلیم نمی‌شویم و امام شهدا با هدایت‌ها و رهبری‌های شان ایستادند و مقاومت کردند تا جایی که سازمان ملل مجبور شد صدام را آغازکننده جنگ معرفی کرده و به این جنگ تحمیلی پایان دهد. وی یادآور شد: اگر دشمنان خونخوار و قسم‌خورده این کشور درصدی احتمال پیروزی می‌دادند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند اما یکی از اصلی‌ترین دلایل آن منظره زیبایی بود که از صفحه تلویزیون‌ها پخش شد و سربازان آمریکایی را دیدید که در خلیج فارس چطور زانو زدند و توسط نیروهای ما تسلیم شدند و این کم چیزی نبود و هنوز داغش بر دل‌شان است. وی خاطرنشان کرد: پیروی از اهل بیت(ع) و امیرالمومنین(ع) قطعاً در این قضیه نقش اساسی دارد. البته به این معنا نیست که به سایر فرق اسلامی بد بگوییم چون اکنون نیاز اصلی جوامع اسلامی اتحاد و یکپارچگی است. اما چند مفتی می‌گویند ایرانیان مجوس بوده و مسلمان نیستند. یادمان نرفته شما فرزندان ابوجهل و هند جگرخوار هستید و سوابق سیاه شما در تمام تاریخ نمایان است.

افتتاح خط تولید موشک بالستیک با برد 700 کیلومتر

ذوالفقار آمد
خط تولید موشک تاکتیکی و مهم ذوالفقار که طراحی و ساخت آن در شرایط تحریم صورت گرفته است، روز گذشته افتتاح شد. به گزارش تسنیم، موشک سوخت جامد، تاکتیکی و نقطه‌زن ذوالفقار، 700 کیلومتر برد دارد. این موشک ضدجمینگ بوده و قرار است تا پایان سال جاری در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد. سردار دهقان در مراسم افتتاحیه خط تولید این موشک که اولین بار در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس رونمایی شده بود، اظهار داشت: در چارچوب تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و نامه ریاست محترم جمهور مبنی بر تقویت و توسعه توان رزم موشکی، موشک تاکتیکی ذوالفقار که تمام مراحل تحقیقات، طراحی و ساخت آن به دست پرتوان محققان و متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت گرفته پس از انجام آزمایش‌های موفق امروز شاهد افتتاح خط تولید آن هستیم. وزیر دفاع در تشریح ویژگی‌های موشک ذوالفقار گفت: موشک ذوالفقار موشکی زمین به زمین، مایل پرتاب، یک مرحله‌ای و با سوخت جامد مرکب است که قادر است اهداف خود را تا فاصله 700 کیلومتری منهدم کند. سردار دهقان برخورداری از سکوی پرتاب متحرک و خودکششی، رادارگریزی، قابلیت نقطه زنی و سبک و تاکتیکی بودن را از دیگر ویژگی‌های موشک ذوالفقار برشمرد و تصریح کرد: با الحاق این موشک به سازمان رزم نیروهای مسلح، قدرت و توان رزم موشکی آنان به نحو قابل توجه و چشمگیری افزایش می‌یابد. سردار دهقان با بیان اینکه افزایش قدرت بازدارندگی از راهبردهای اصلی وزارت دفاع به شمار می‌رود، گفت: طراحی و ساخت این موشک نشان از اراده و عزم دانشمندان، محققان و متخصصان وزارت دفاع برای افزایش قدرت بازدارندگی موثر کشورمان دارد.

روسیه به دنبال دستیابی به علم پهپادهای دوربرد ایران
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: روس‌ها بشدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد هستند. به گزارش تسنیم، سرلشکر محمدحسین باقری صبح روز یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی، گفت: دفاع‌مقدس از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است و یک جنبه آن تولید علم و ایجاد دانش برای آینده بود. دفاع‌مقدس از جنبه حماسه‌آفرینی دیده می‌شود اما از جنبه علمی هم می‌توان آن را بررسی کرد. سرلشکر باقری تأکید کرد: امروز پهپادهایی با برد بلند، پایگاهی در حد یک مترمربع را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهند که علم این پهپادها در اختیار یکی، دو کشور است. وی در ادامه اظهار داشت: روس‌ها هم بشدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد هستند، البته آمریکایی‌ها هم این علم را دارند و اسرائیلی‌ها به‌واسطه آمریکا از این دستاورد برخوردارند.


Page Generated in 0/0065 sec