printlogo


کد خبر: 164223تاریخ: 1395/7/5 00:00
فوتسال ایران با شکست پاراگوئه به جمع 4 تیم برتر جهان رفت
شب حماسه

تیم‌ملی فوتسال ایران که با پیروزی برابر برزیل حماسه خلق کرده بود، در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی برابر پاراگوئه به پیروزی رسید تا به جمع 4 تیم برتر جهان راه پیدا کند. مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال بامداد روز یکشنبه با دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و پاراگوئه در کلمبیا پیگیری شد که این دیدار در پایان با برتری ۴ بر ۳ ایران به پایان رسید و ملی‌پوشان کشورمان به جمع 4 تیم برتر جهان راه یافتند. در این دیدار 2 تیم نمایش پایاپایی داشتند و در دقایق ابتدایی نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند اما در دقیقه ۱۲:۵۹ تیم‌ملی پاراگوئه به گل نخست رسید و تلاش کرد تا نیمه اول را با برتری به پایان برساند اما ملی‌پوشان ایران دست از حمله برنداشتند. قرمزپوشان ایران که با پیروزی برابر برزیل از روحیه بالایی برخوردار بودند و با اعتماد به نفس بیشتری کار را دنبال می‌کردند چند دقیقه بعد توانستند گل تساوی را به ثمر برسانند. در دقیقه ۱۵:۳۳ شاگردان محمد ناظم‌الشریعه روی یک همکاری خوب و با شوت دیدنی اسماعیل‌پور توانستند به گل تساوی دست پیدا کنند. در حالی که یک دقیقه پایانی نیمه اول در حال سپری شدن بود تیم‌ملی پاراگوئه به دومین گل خود دست پیدا کرد. در نیمه دوم ایران خیلی زود توانست به گل تساوی دست پیدا کند و بعد از آن 2 تیم برای رسیدن به گل برتری تلاش کردند که سهم ایران در این تلاش بیشتر بود و ملی‌پوشان کشورمان توپ و موقعیت بیشتری را در اختیار داشتند. در 5 دقیقه پایانی بازیکن تیم‌ملی فوتسال پاراگوئه به خاطر خطا روی ملی‌پوش ایران با کارت قرمز مواجه شد و شاگردان ناظم‌الشریعه از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کردند و در فاصله 4 دقیقه مانده به پایان بازی توسط جاوید به گل سوم رسیدند. در دقایق اندک باقیمانده حریف فشار زیادی آورد تا به گل تساوی دست پیدا کند که در فاصله یک دقیقه و 30 ثانیه مانده به پایان بازی موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. این گل از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسید و توپ از کنار پاهای سلیمی وارد دروازه ایران شد تا کار 2 تیم در وقت‌های معمول با تساوی به پایان برسد. در وقت اضافه اول اتفاقی رخ نداد و تیم‌ملی ایران همچنان برتری‌اش را حفظ کرد و حریف هم به بازی تدافعی پرداخت اما در وقت اضافه دوم و در شرایطی که ۲۳ ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود اسماعیل‌پور از اشتباه دروازه‌بان حریف بهترین استفاده را برد و گل چهارم را به ثمر رساند. پاراگوئه‌ای‌ها که با بازی دفاعی در اندیشه کشاندن بازی به ضربات پنالتی بودند بعد از این گل دیگر فرصتی برای جبران نداشتند و با وجود 5 نفره کردن تیم نتوانستند کاری از پیش ببرند و در نهایت ایران به جمع 4 تیم برتر جهان راه یافت.
سایت فیفا: ایران برای نخستین‌بار از سال ۱۹۹۲ به نیمه‌نهایی رسید
سایت فیفا در گزارشی به تمجید از عملکرد تیم‌ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی پرداخت. تیم‌ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی فوتسال موفق شد با نتیجه
۴ بر ۳ در لحظات پایانی وقت‌های اضافه تیم پاراگوئه را شکست دهد و به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کند. عملکرد خیره‌کننده بازیکنان تیم‌ملی فوتسال علاوه بر تمجید تمام کارشناسان، تمجید سایت فیفا را در پی داشته است. این سایت در گزارشی به عملکرد 2 تیم در جریان این مسابقه پرداخته است و در مقدمه خود با اشاره به موفقیت بزرگ ایران، نوشته است: «ایران با گل احمد اسماعیل‌پور در وقت‌های اضافه با شکست
۴ بر ۳ پاراگوئه برای نخستین‌بار بعد از سال ۱۹۹۲ به مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی رسید».
روسیه را می‌شناسیم
سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران با بیان اینکه اگر پاراگوئه دروازه‌بان دیگری داشت ایران با گل‌های بیشتری این تیم را شکست می‌داد، گفت: خدا را شکر بازیکنان ما تا لحظه آخر جنگیدند و به نتیجه رسیدند. سیدمحمد ناظم‌الشریعه بعد از پیروزی تیم‌ملی فوتسال ایران مقابل پاراگوئه در مرحله یک‌چهارم نهایی و صعود به جمع 4 تیم برتر جام‌جهانی، گفت: بازی سختی با پاراگوئه داشتیم. آنها به فوتسال اهمیت می‌دهند و تکنیکی هستند. این تیم همیشه یکی از رقبای سخت ما بوده است. خدا را شکر بازیکنان ما تا لحظه آخر جنگیدند و به نتیجه هم رسیدند. وی افزود: توانستیم در لحظات پایانی بازی شرایط از دست رفته را برگردانیم و پاراگوئه را تسلیم کنیم. سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران با اشاره به عملکرد دروازه‌بان حریف، تاکید کرد: اگر دروازه‌بان دیگری درون دروازه بود، گل‌های بیشتری می‌زدیم. ما سال گذشته در گرندپری هم همین شرایط را داشتیم و کار گره خورده بود. اکثر تیم‌هایی که با آنها بازی کرده‌ایم، گلر آنها بهترین بازیکن زمین بوده است. بازیکنان ما تهاجمی هستند و همین کمک می‌کند دروازه‌بان‌های حریف خوب دیده شوند. ناظم‌الشریعه درباره روسیه، تاکید کرد: ما با روسیه هر سال بازی دوستانه داریم و قرار است امسال هم آبان ماه به ایران بیایند. تقریبا این تیم را می‌شناسیم. آنها جنگنده هستند و فقر تاکتیکی را با بازیکنان برزیلی پوشش داده‌اند. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم بازی خوبی انجام دهیم و با ریکاوری خوب، بازیکنان را به شرایط مناسب برسانیم.
شمس: خوب شد به روسیه خوردیم
سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتسال ایران با بیان اینکه گل ثانیه پایانی ایران به پاراگوئه در جام‌جهانی فوتسال چسبید، گفت: خوب شد در مرحله بعد به روسیه خوردیم. حسین شمس درباره پیروزی تیم‌ملی فوتسال ایران مقابل پاراگوئه در رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال، گفت: مالکیت توپ در این مسابقه نشان دهنده برتری قاطع ایران است. وقتی تیمی ۶۵ درصد مالکیت توپ را در فوتسال برعهده دارد، این نشان‌دهنده خیلی مسائل است. پاراگوئه تیم ترسویی بود که مقابل ایران عقب ایستاد و «چرک» بازی کرد. بازیکنان پاراگوئه جلو نمی‌آمدند و به دنبال ضد حمله بودند. این هم طبیعی بود چون بازیکنان تیم‌ملی ایران سراپا حمله بودند. سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتسال تصریح کرد: برتری ایران آنقدر چشمگیر بود که هر لحظه منتظر به ثمر رسیدن یک  گل بودیم. در 23 ثانیه پایانی که خود را آماده ضربات پنالتی می‌کردیم، با هنرنمایی احمد اسماعیل‌پور به گل رسیدیم و توانستیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنیم. شمس با بیان اینکه گل ثانیه‌های پایانی خیلی چسبید، گفت: وقتی گل چهارم ایران به ثمر رسید، ساختمان ما منفجر شد. تمام همسایه‌ها هم مثل ما تا پاسی از شب بیدار بودند و این نشان می‌دهد که فوتسال چقدر محبوب است. وی درباره تقابل ایران و روسیه در مرحله نیمه‌نهایی، گفت: اسپانیا مقابل روسیه 3 مهره اصلی خود را نداشت و قابل پیش‌بینی بود که نتواند مقابل روسیه پیروز شود. ما شناخت خوبی از روسیه داریم و دعا می‌کردیم به این تیم بخوریم. اگر به بازیکنان ایران بگویید چقدر از روسیه شناخت دارید، از شماره یک تا ۱۴ روسیه را برای‌تان نام می‌برند. سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتسال ادامه داد: نگاه ما به اسپانیا از پایین به بالا بود ولی نگاه ما به روسیه از بالا به پایین است چون در این چند سال مدام با روس‌ها بازی کرده‌ایم و آنها را کاملا می‌شناسیم. برای ما بهتر شد که به روسیه خوردیم. وی در پایان درباره اینکه آیا موضوعی هست که تیم‌ملی در 2 بازی باقی‌مانده‌اش مراقب آن باشد؟ گفت: بعد از بازی با برزیل خیلی‌ها معتقد بودند تیم‌ملی دچار غرور می‌شود ولی کادر فنی جوان و در عین حال پخته تیم‌ملی مانع این کار شد. قطعا این کادر نمی‌گذارد بعد از پاراگوئه هم بازیکنان دچار غرور شوند. بازیکنان باید این روند را ادامه بدهند. سقف آرزوهای ما قهرمانی جهان باشد نه چهارمی دنیا.
 


Page Generated in 0/0052 sec