printlogo


کد خبر: 164299تاریخ: 1395/7/7 00:00
اخبار

کنایه درویش به اظهارنظر اخیر ایوبی اشتباه محض است
احمدرضا درویش تاکید کرد حضور جهانی سینمای ایران نباید فقط در شرکت در جشنواره‌ها تعریف شود بلکه مهم این است که صدا و پیام ما از طریق سینما به گوش مردم جهان برسد. به گزارش مهر، عصر روز دوشنبه پنجم مهرماه احمدرضا درویش، کارگردان سینما در کارگاه انتقال تجربه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت حضور پیدا کرد و به سوالات علاقه‌مندان پاسخ داد. وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه سینمای ایران در جهان گفت: باید بپذیریم که امروز هیچ سینمایی در دنیا بر افکار تسلط ندارد و این اصلا درست نیست که برخی افراد می‌گویند در دنیا تنها سینمای هالیوود و سینمای ایران حاکم است؛ این اشتباه محض است. صدای سینمای ایران در افکار عمومی دنیا شنیده نمی‌شود و ما تنها در میهمانی‌های جشنواره‌ای شرکت می‌کنیم. هر وقت آثار سینمای ایران در شبکه‌های خارجی یا سالن‌های سینمایی خارج کشور به نمایش گذاشته شد آن وقت است که می‌توانیم بگوییم سینمای ایران توسط افکار عمومی دیده می‌شود. اگر قرار باشد آثار ما تنها در تلویزیون خودمان یا در سالن‌هایی که نداریم نمایش داده شود این ادعا غلط است که خود را با سینمای هالیوود مقایسه کنیم. چرا باید خود را گول بزنیم که سینمای ایران در حال رقابت با سینمای هالیوود است.  وی افزود: سینمای ایران در منظر افکار عمومی دنیا حضور ندارد و مهم‌ترین مساله این است که سینمای ما در حال حاضر تنها زینت‌المجالس جشنواره‌های خارجی است و البته در این میان جوایزی هم دریافت می‌کنند. اگر ما در بازار جهانی حضور پیدا کنیم فرصت بیشتری برای دیده شدن داریم.

رونمایی از «اروند»
مراسم رونمایی و اکران خصوصی فیلم سینمایی دفاع‌مقدسی «اروند» دوشنبه‌شب و با حضور اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های سیاسی، کشوری و لشکری، دفتر ریاست‌جمهوری و بازیگران و عوامل فیلم از ساعت 21 در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
به گزارش نسیم، پوریا آذربایجانی، کارگردان این فیلم سینمایی ضمن درخواست از تمام عوامل فیلم سینمایی اروند برای آمدن روی صحنه در سخنانی، گفت: فیلم اروند واقعا کار سختی بود. ما این فیلم سینمایی را در 37 جلسه در  تهران، خرمشهر، شهرک دفاع‌مقدس، مرتضی گرد و سایر نقاط مناسب دیگر فیلمبرداری کردیم.

زندگی سردار شاطری در «معمار محبت»
کتاب زندگینامه سردار شهید حسن شاطری با عنوان «معمار محبت» با حضور چهره‌های مختلف رونمایی می‌شود.
به گزارش فارس، آیین رونمایی از کتاب «معمار محبت»، زندگینامه سردار شهید حسن شاطری (حسام خوشنویس) با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری چهارشنبه 7 مهر ساعت 16 در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود. در این برنامه اسماعیل احمدی‌مقدم (فرمانده سابق نیروی انتظامی)، شیخ‌علی ضاهر از مسؤولان حزب‌الله لبنان و مدیر موسسه رسالات لبنان و حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان (رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی) به سخنرانی می‌پردازند. گفتنی است، در حاشیه مراسم رونمایی، نمایشگاه عکس با موضوع دفاع‌مقدس و تصاویری از شهید شاطری نیز برپا می‌شود و بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد است. این برنامه به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و با همکاری فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

«هشت‌ونیم دقیقه»  برای پخش در پاییز
گروه تولید سریال «هشت‌ونیم دقیقه» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید بعد از پایان ضبط در کارخانه‌ای حوالی کرج به کلانتری واقع در مینی‌سیتی می‌روند. به گزارش فارس، سریال «هشت‌ونیم دقیقه» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید این روزها در کارخانه‌ای حوالی شهر قدس در جاده مخصوص مقابل دوربین رفته است. همچنین تولید و تدوین به صورت همزمان انجام شده و به مرز 80 درصد رسیده است. سریال «هشت‌ونیم دقیقه» با نام قبلی «یکتا» به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه 2 با نویسندگی گروه نویسندگان (علی دادرس، آزیتا ایرایی، آقای پایدار) یک ملودرام خانوادگی 26 قسمتی است.


Page Generated in 0/0054 sec