printlogo


کد خبر: 164300تاریخ: 1395/7/7 00:00
رویدادها

رونمایی از کتاب «دستان کوچک نقش‌های بزرگ» با حضور چمران
مهدی چمران در مراسم رونمایی کتاب «دستان کوچک، نقش‌های بزرگ» گفت: زمانی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس بودم، نقاشی‌های بزرگان جمع‌آوری شده بود و قرار بود به موزه دفاع‌مقدس داده شود اما هیچ وقت این مساله عملی نشد و نقاشی‌ها در انبار مانده است.  به گزارش فارس، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: هنوز نانوشته‌ها و ناگفته‌های بسیاری از دفاع‌مقدس باقی است. البته حق مطلب هرگز آنطور که واقعاً بوده امکان توصیف ندارد. آن روحیه‌ها را نه با قلم، نه با فیلم و نه هنرهای تجسمی نمی‌توان به طور کامل به دیگران ارائه و القا کرد اما می‌توان به آن نزدیک شد. در بخش دیگری از این مراسم گلعلی بابایی، از نویسندگان پیشکسوت دفاع‌مقدس گفت: امروز یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع‌مقدس همین زبان کودکانه است که برای بچه‌ها قابل هضم‌تر است. اما متأسفانه در کشور ما برای خلق چنین آثاری زمینه فراهم نیست و متولیان فرهنگی هم کمتر به این موضوع بها می‌دهند.

حجت‌الاسلام پناهیان:
«یتیم ‌خانه ایران»  در نوع خودش بی‌نظیر است
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: فیلم یتیم‌خانه ایران به یک موضوع بسیار حیاتی پرداخته است. درست است که در این فیلم به یک وضعیت تاریخی پرداخته می‌شود اما انگار ما همین امروز با این وضعیت تاریخی دست به گریبان هستیم. به گزارش «وطن‌امروز» این کارشناس فرهنگی در حاشیه جشنواره مقاوت گفت: فکر می‌کنم اگر کسی بخواهد از تاریخ معاصر ایران خبر داشته باشد، باید حتما این فیلم را ببیند. فیلم یتیم‌خانه ایران در نوع خودش بی‌نظیر است. ما می‌توانیم با این فیلم از تاریخ حیات ایران و رنج‌هایی که تحمل کرده است مطلع شویم. البته بعید می‌دانم در جهانی که صهیونیست‌ها بر آن حکومت می‌کنند بگذارند این فیلم دیده شود تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

آغاز ساخت فیلم دفاع‌مقدسی افخمی در آبان‌ماه
بهروز افخمی قصد دارد از نیمه یا اواخر آبان‌ماه فیلم «آذرباد» را که یکی از طرح‌های قدیمی‌اش بوده و اخیرا آن را بازنویسی کرده است، بسازد.  به گزارش ایسنا، افخمی قرار است این فیلم را به تهیه‌کنندگی سازمان فرهنگی - هنری «اوج» بسازد که البته یقین دارد با توجه به سنگینی‌ مراحل ساخت، فیلمش به جشنواره فجر امسال نمی‌رسد. داستان «آذرباد» درباره‌ 7 روز اول جنگ ایران و عراق یعنی هفته اول مهر سال 1359 است و بیشتر بازیگران آن هم از عرب‌های جنوب ایران و خوزستان هستند. در واقع 70 درصد دیالوگ‌های فیلم عربی است و بازیگر مشهوری هم در آن حضور ندارد.

چاپ کتاب جدید حسن‌بیگی برای کودکان و نوجوانان
کتاب داستان «دعوت مردی که راست می‌گفت» اثر ابراهیم حسن‌بیگی با موضوع مباهله بزودی برای کودکان و نوجوانان چاپ می‌شود. به گزارش مهر، کتاب داستان «دعوت مردی که راست می‌گفت» اثر ابراهیم حسن‌بیگی با موضوع مباهله بزودی توسط انتشارات کتاب جمکران برای کودکان و نوجوانان چاپ می‌شود.  داستان این کتاب از زبان یکی از 3 مسیحی که در روز مباهله به محضر پیامبر رسیدند، روایت می‌شود.

اکران انیمیشن «فهرست مقدس» بعد از محرم و صفر
کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس» گفت: اگر درباره پروانه نمایش و زمان اکران مساعدت صورت بگیرد، بنا داریم بعد از محرم و صفر این انیمیشن را اکران کنیم و پخش‌کننده اثر نیز حوزه هنری خواهد بود. به گزارش نسیم آنلاین، محمدامین همدانی، کارگردان انیمیشن «فهرست مقدس» گفت: اگر درباره پروانه نمایش و زمان اکران مساعدت صورت بگیرد، بنا داریم بعد از محرم و صفر این انیمیشن را اکران کنیم و پخش‌کننده اثر نیز حوزه هنری خواهد بود. همدانی در پایان با اشاره به اکران بین‌المللی این انیمیشن خاطرنشان کرد: اکران‌های متعددی را در کشورهای غربی و عربی برای این اثر در نظر گرفته‌ایم و تا امروز نیز قراردادهایی در این زمینه به امضا رسیده و به احتمال زیاد از نیمه آبان (نوامبر) این اکران‌ها آغاز خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0051 sec