printlogo


کد خبر: 164306تاریخ: 1395/7/7 00:00
اخبار

تعویض رونالدو را دراماتیک نکنید
گابریله مارکوتی: برای آدم‌ها که عاشق حرف زدن از جنجال و بحران هستند، هیچ سوژه‌ای بهتر از دریافت گل تساوی در آخرین دقایق (که امتیازات از دست رفته در 2 بازی اخیر را به 4 می‌رساند) آن هم در حالی که سوپراستار تیم ناراحت و غرغرکنان روی نیمکت نشسته، نیست. اگر مادر این کهکشانی هم با پستی در توئیتر وارد این ماجرا شود که چه بهتر. اما این آدم‌ها نباید بیش از حد ذوق کنند، آسمان و زمین برای رئال به هم نریخته است. درست است که کریستیانو رونالدو تا همین جای فصل 2 بار تعویض شده، اتفاقی که فصل قبل رخ دادنش تا ماه مه ‌طول کشید اما حداقل به ادعای مسؤولان رئال این رویکردی محافظه‌کارانه برای بهبود کامل ستاره‌شان بعد از مصدومیت در فینال یورو 2016 بوده است. در ضمن رئال که در شب اول چمپیونزلیگ مقابل اسپورتینگ لیسبون به دردسر افتاد باید به فکر بازی سختش در زمین بروسیادورتموند نیز می‌بود. درباره توئیت مادر رونالدو، دولورس آویرو هم باید گفت با اینکه خیلی‌ها آن را حمله‌ای طرح‌ریزی شده از سوی کمپ رونالدو دیدند اما واقعا بیشتر به نظر می‌رسد همان چیزی باشد که هست؛ دلگرمی یک مادر به پسرش. به هر صورت هیچکدام از این مسائل نباید به زین‌الدین زیدان ارتباط داده شود. رئال تمام تلاشش را کرد تا لاس‌پالماس را شکست دهد و گل تساوی‌ای هم که خورد به دلیل نبودن رونالدو در زمین نبود. فراموش نکنیم رئال همچنان با یک امتیاز بیشتر از بارسلونا در صدر جدول است، آن هم بعد از تابستانی که کهکشانی جدیدی به تیم اضافه نشد و به جایش 2 بازیکن آینده‌دار و سابق باشگاه، آلوارو موراتا و مارکو آسنسیو به برنابئو بازگشتند. زیدان این فصل با خلاقیت خودش موفق شده تا حدی بار تیم را از روی دوش بی‌بی‌سی بر دارد و جرأت استفاده از سیستم چرخشی را نشان داده، کاری که از مربیان قبلی رئال ندیده بودیم. در ضمن زیدان زیر بار بازی دادن اجباری به خامس رودریگز و ایسکو هم نرفته است. این خودش پیشرفت است. با این حال تجربه زیدان در مربیگری در سطح اول فوتبال اروپا هنوز حتی به یک سال هم نرسیده و طبیعی است اگر هنوز مرتکب اشتباهاتی شود اما اگر قرار است از او انتقاد کنید از یک تکه سنگ کوه نسازید.


 جنجال سرمربی سه‌شیرها همکاری با بنگاه‌های شرط‌بندی؟
نشریه تلگراف انگلیس در شماره روز سه‌شنبه خود با انتشار تصویر و ویدئوهایی از تحقیق و بررسی تعدادی از خبرنگاران خود، از اتفاقات پشت‌پرده فوتبال انگلیس پرده برداشته است. در این گزارش اختصاصی فاش شده تعدادی از خبرنگاران خودشان را به عنوان نمایندگان شرکتی در شرق دور جا زده‌اند و با سم آلاردایس برای یافتن راه‌های دور زدن قوانین نقل‌وانتقالات فوتبال انگلیس مذاکره کرده‌اند. در این گزارش آمده که سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال انگلیس موافقت کرده در ازای دریافت ۴۰۰ هزار پوند، اطلاعاتی درباره نقل‌وانتقالات فوتبال انگلیس و راه‌های دور زدن آن در اختیار این افراد قرار دهد. آلاردایس در جلساتی که با این افراد داشته با سفر به سنگاپور و هنگ‌کنگ برای توضیح راه‌های در اختیار گرفتن امتیاز مالکیت بازیکن که توسط فیفا ممنوع شده، موافقت کرده است. سرمربی پیشین وستهم و ساندرلند در 2 جلسه‌ای که با این افراد داشته به آنها گفته دور زدن قوانین ممنوعیت خرید امتیاز مالکیت بازیکن کار آسانی است و ایجنت‌های زیادی مشغول انجام این کار هستند. آلاردایس در جریان این جلسه‌ها که حدود ۴ ساعت طول کشیده همچنین درباره موارد زیر صحبت کرده است:
*از روی هاجسون انتقاد کرده و این مربی را فاقد شخصیت مناسب برای هدایت تیم‌ملی انگلیس دانسته است.
*تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس برای بازسازی ورزشگاه ومبلی را احمقانه توصیف کرده است.
*اذعان کرده بازیکنانی که در تیم‌های باشگاهی خود به میدان نمی‌روند نباید به تیم‌ملی انگلیس دعوت شوند.
*دلیل ناکامی تیم انگلیس را مانع ذهنی بازیکنان و عدم توانایی آنها برای کنار آمدن با فشار در لحظات دشوار عنوان کرده است. اتحادیه فوتبال انگلیس در واکنش به این گزارش از نشریه تلگراف خواسته تمام مدارک خود و متن کامل مذاکره آلاردایس با این خبرنگاران مخفی را در اختیار آنها قرار دهد تا تحقیقات رسمی خود را درباره سم آلاردایس آغاز کنند. آلاردایس ۶۱ ساله که در ماه جولای با دستمزد سالانه ۳ میلیون پوند به عنوان جانشین روی هاجسون انتخاب شد حال متهم به زیر پا گذاشتن قوانین اتحادیه فوتبال انگلیس شده و ممکن است شغل خود را پس از مدتی کوتاه از دست بدهد.


Page Generated in 0/0059 sec