printlogo


کد خبر: 164310تاریخ: 1395/7/7 00:00
اخبار

عربستان در حدی نیست  که ایران را تهدید کند
مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: اگر عربستان خطایی در قبال ایران مرتکب شود کاری می‌کنیم که دیگر خبری از سعودی و وهابیت در جهان نباشد. به گزارش تسنیم، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در حاشیه جشنواره مالک اشتر در جمع خبرنگاران درباره برخی اتهامات وارد شده علیه ایران در حمایت از یمن، گفت: ما اگر می‌خواستیم در یمن دخالت کنیم مستقیما موشک می‌فرستادیم اما کار ما آگاه‌سازی و پشتیبانی از ملت‌هاست. وی افزود: کشورهایی که مورد تجاوز ظالمان قرار گرفته‌اند از تجربیات ایران می‌توانند استفاده کنند و این در به روی آنها باز است. مشاور فرمانده معظم کل قوا درباره تهدیدهای عربستان علیه ایران با بیان اینکه آنها در حدی نیستند که ایران را تهدید کنند، اظهار داشت: آنها نه نیروی انسانی این کار را دارند و نه امکانات لازم و تنها می‌توانند با هواپیماهای آمریکایی و خلبانان استیجاری پاکستانی و سودانی تلاش کنند در مقابل ارتش و سپاه پاسداران ایستادگی کنند اما نمی‌توانند. سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه اگر دشمن تهاجم کند قطعا به او با تهاجم پاسخ می‌دهیم، اضافه کرد: البته ما تهاجم پیش‌دستانه نخواهیم داشت.

برای استفاده از هواپیماهای وارداتی هیچ شرطی را نمی‌پذیریم
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برای استفاده از هواپیماهای مسافری وارداتی قطعاً هیچ شرطی را نمی‌پذیریم که نقض‌کننده استقلال و حاکمیت‌مان باشد. بهرام قاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، درباره شروط آمریکایی‌ها برای واگذاری و نحوه استفاده از هواپیماهای مسافری در ایران گفت: موضوعی که به‌عنوان فروش هواپیما به ایران مطرح شده، جدید نیست، این موضوع از ماه‌ها پیش و پس از تفاهمی که در حوزه هسته‌ای میان ایران و 1+5 انجام شد، مطرح بود. وی افزود: طبق توافقات آنان از همان روز توافق باید مجوز فروش هواپیما و دیگر همکاری‌ها با ما را صادر می‌کردند، به همین علت من این موضوع را جدید نمی‌دانم و آنان جبران مافات می‌کنند و امور مربوط به واردات هواپیما اگر بخوبی پیش برود، همان کاری که باید زودتر انجام می‌دادند را با تأخیر انجام می‌دهند. سخنگوی وزارت امور خارجه درباره شرط آنان برای عرضه نکردن خدمات هواپیمای وارداتی به شخصیت‌های ایرانی که در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند، گفت: درباره شرایط قرارداد و آنچه میان طرف ایرانی با شرکت‌های فرانسوی و آمریکایی ممکن است گفت‌وگو شده باشد، اطلاعات فنی و جزئی ندارم و نیز از شرط و شروط و شرایط قرارداد خبر ندارم. قاسمی در عین حال تأکید کرد: قطعاً ما در معاملات و موافقتنامه‌هایی که ممکن است درباره تبادلات کالا یا فناوری‌ها با دیگر کشورها داشته باشیم، براساس عزت، حکمت و مصلحت خودمان و در چارچوب منافع جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنیم.


شناسایی و دستگیری اعضای یک گروه تروریستی در کردستان
اعضای یک تیم تروریستی مستقر در شمال عراق که برای اقدامات خرابکارانه به کردستان ایران آمده بودند، دستگیر شدند. به گزارش تسنیم، در پی حمایت‌های مالی و لجستیکی عربستان‌سعودی در اتحاد و تغییر رویکرد گروهک‌های ضدانقلاب برای انجام اقدامات تروریستی در داخل، یک تیم 2 نفره به داخل استان کردستان (شهرستان مریوان) با هدف انجام اقدامات تروریستی نفوذ کرده بود که در تاریخ‌های 26 و 28 شهریورماه اعضای تیم و نفرات پشتیبان‌کننده آنها دستگیر شدند و تمام وسایل و تجهیزات آنها کشف شد. سرپرست این تیم تروریستی فردی با نام مستعار «شوان» است که از طریق بیراهه‌های مرزی، وارد محدوده شهرستان مریوان شده و قصد داشته طی مدت حضور خود در داخل کشور ضمن جمع‌آوری کمک‌های مالی، نسبت به ساماندهی مرتبطان داخلی و طراحی برای اقدامات تروریستی برنامه‌ریزی کند. این تیم که همزمان با گروهک تروریستی پ ا ک در راستای انجام اقدامات تروریستی در ارتباط بوده، پس از حضور در یکی از خانه‌ باغ‌های حومه روستای ساوجی شهرستان مریوان، قصد داشت با پشتیبانی 2 نفر از عناصر داخلی فعالیت‌های تروریستی خود را آغاز کند که اعضای آن پیش از دست زدن به هر اقدامی دستگیر شدند.


Page Generated in 0/0050 sec