printlogo


کد خبر: 164312تاریخ: 1395/7/7 00:00
نبض جامعه

رئیس پلیس راهور تهران خبر داد
توقف جریمه معاینه فنی در طرح LEZ  
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از متوقف شدن اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی در اجرای طرح LEZ خبر داد. سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل ازدحام مراجعه‌کنندگان برای دریافت کارت معاینه فنی خودرو، تا اطلاع ثانوی جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی در طرح LEZ متوقف شد و در آینده با اعلام شرایط جدید این طرح  اجرا می‌شود. به گفته سردار حسینی، جریمه 500 هزار ریالی رانندگانی که تاکنون به وسیله دوربین‌ها در این طرح جریمه شده‌اند لحاظ نخواهد شد.

تجمع فرهنگیان بازنشسته مقابل مجلس
تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی و بازنشستگان آموزش‌وپرورش مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. به گزارش آنا، روز گذشته تعدادی از بازنشستگان آموزش‌وپرورش در اعتراض به بی‌توجهی نسبت وضعیت معیشتی خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. یکی از تجمع‌کنندگان با اشاره به دلیل حضور بازنشستگان فرهنگی در بهارستان گفت: ما نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این وزارتخانه با سایر نهادها اعتراض داریم. همچنین تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی نیز به دلیل ارتقا نیافتن وضعیت شغلی خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. یکی از مربیان پیش‌دبستانی حاضر در این تجمع خاطرنشان کرد: ما خواستار اجرای اصلاحیه تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش هستیم. به گفته وی، براساس این اصلاحیه باید وضعیت شغلی مربیان پیش‌دبستانی ارتقا یابد اما متاسفانه این قانون هنوز برای برخی مربیان اجرایی نشده است.

تصادف سرویس معلمان با 3 کشته و 10 مجروح
برخورد تریلی و مینی‌بوس معلمان در جاده شازند 13 کشته و زخمی برجا گذاشت. فرزین خشنود، رئیس فوریت‌های پزشکی اراک در این‌باره بیان داشت:  ساعت 7:50 دقیقه صبح روز سه‌شنبه پس از تماس با اورژانس 115 شازند اراک مبنی بر تصادف مینی‌بوس با تریلی 6 آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. وی به باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: در این حادثه  3 نفر کشته و 10 نفر (9 مرد و یک زن) مصدوم شدند. همچنین سرهنگ کهریزی، رئیس پلیس راه استان مرکزی درباره جزئیات تصادف مینی‌بوس معلمان در شازند، گفت: بر اثر شاخ به شاخ شدن مینی‌بوس و کامیون کشنده در کیلومتر 3 محور فرعی بازنه، راننده و 2 نفر از سرنشینان مینی‌بوس دردم جان‌باختند. وی به دلیل حادثه اشاره کرد و یادآور شد: کارشناسان پلیس با حضور در صحنه حادثه دلیل این تصادف مرگبار را انحراف به چپ  کامیون کشنده اعلام کردند.

برگزاری جشنواره مهر محرم با محوریت اربعین
«دومین دوره مسابقه فیلم کوتاه و عکس مهر محرم با انتشار فراخوانی در سایت  www.mehremoharram.ir آغاز شده است که هدف از برگزاری این جشنواره، رشد و اعتلای فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی بویژه با استفاده از ظرفیت‌های به وجود آمده در راهپیمایی اربعین است». به گزارش «وطن امروز»،  میثم قدس‌پور، دبیر مسابقه جهانی عکس و فیلم مهر محرم با بیان این مطلب گفت: ما از حدود ۹ سال پیش مسابقه عکس مهر محرم را کلید زدیم و در سال گذشته هم نخستین همکاری مشترک خود را با مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تجربه کردیم که نخستین دوره فعالیت بین‌المللی این مسابقه بود، چرا که ما آثاری هم از خارج از کشور برای این جشنواره دریافت کردیم. به گفته وی، دومین دوره مسابقه فیلم کوتاه و عکس مهر محرم با انتشار فراخوانی در سایت www.mehremoharram.ir آغاز شده است که هدف از برگزاری این جشنواره، رشد و اعتلای فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی بویژه با استفاده از ظرفیت‌های به وجود آمده در راهپیمایی اربعین است.


Page Generated in 0/0054 sec