printlogo


کد خبر: 164322تاریخ: 1395/7/7 00:00
اخبار

حذف یارانه نقدی با دستور جدید
براساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۵، دولت موظف است در سال جاری یارانه نقدی خانوارهایی را که سرپرست آنها درآمد سالانه حداقل ۳۵۰ میلیون ریال دارد قطع کند اما شرایط و ضوابط این دستور مهم، تا اوایل مهرماه امسال ابلاغ نشده بود که با تصویب آیین‌نامه اجرایی تبصره ١۴ قانون بودجه سال ٩۵ کل کشور و ابلاغ آن توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، این مهم انجام شد. این آیین‌نامه وزارت تعاون را مکلف کرده است خانوارهای مشمول این بند را شناسایی و نسبت به اعلام حذف یارانه نقدی آنها اقدام کند و این خانوارها یک ماه فرصت دارند مستندات خود را به این وزارتخانه اعلام کنند. براساس این مصوبه دولت، در صورت عدم تایید مستندات خانوارها، این افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه نقدی خارج می‌شوند. وزارت تعاون نیز اسامی افراد حذف‌شده را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌کند و یارانه این اشخاص، در نخستین نوبت بعدی پرداخت، قطع می‌شود.


اطلاعات سرشماری محرمانه است
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مردم باید احساس کنند اطلاعات ضرورت کشور بوده و به نفع همه مردم است، گفت: مردم احساس نکنند کسی می‌خواهد از آمار و سرشماری سوءاستفاده کند. به گزارش ایسنا، حسن روحانی در دیدار مسؤولان ستاد سرشماری سراسر کشور اظهار داشت: من از مردم تقاضا می‌کنم همه همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند، زیرا اطلاعات به دست آمده از این سرشماری پایه‌ای برای برنامه‌ریزی کشور است. وی در ادامه با بیان اینکه دولت به دنبال برنامه‌ریزی براساس همین اطلاعات و آمار است، افزود: باید بتوانیم با حوصله کافی و احساس مسؤولیت ملی و شرعی سرشماری را به پایان برسانیم. این سرشماری یک امانت است و اشتباه در ثبت اطلاعات یا اعلام آمار می‌تواند برای برنامه‌ریزان کشور مشکل ایجاد کند، زیرا همه تصمیم‌سازی‌ها در مسائل مهم و کلان کشور بر مبنای داده‌هایی است که در اختیار مسؤولان قرار می‌گیرد. اگر این داده‌ها دقیق نباشد ما در انتخاب مسیر دچار اشتباه می‌شویم.


 شورای رقابت به سایپا تذکر داد
رئیس شورای رقابت با اشاره به فروش ۴ هزار دستگاه «ساندرو استپ وی» در عرض نیم ساعت و ارسال شکایات زیاد درباره عدم رعایت اصل برابری و عدالت در فروش، گفت: شورا پس از بررسی این موضوع تذکرات لازم را به سایپا داد.  رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به فروش محصول جدید شرکت سایپا در هفته اخیر، اظهار داشت: سایپا در نخستین روز هفته جاری 4 هزار دستگاه از محصول جدید خود تحت عنوان ساندرو استپ وی را در عرض نیم ساعت به فروش رساند. وی با اشاره به دریافت شکایات بسیار از سوی مصرف‌کنندگان در شورای رقابت تصریح کرد: در این شکایات مردم اعلام کرده بودند شرایط برابری در این فروش نبوده و تعدادی از بنگاه‌داران به نام خریدار موفق به خرید شده‌اند. وی اضافه کرد: سایپا اعلام کرد این میزان استقبال را پیش‌بینی نکرده بود اما قرار شد در فروش‌های بعدی برای رعایت حقوق خریداران اقدامات لازم انجام شود.


گرانی شوینده‌ها قانونی اعلام شد
دبیر انجمن صنایع شوینده با اشاره به اینکه افزایش قیمت برخی محصولات شوینده قانونی است، گفت: قاچاقچیان با درج اطلاعات غلط روی محصولات و حتی پرکردن بطری‌ شامپوها در داخل کشور اقدام به فروش آنها می‌کنند. بختیار علم‌بیگی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افزایش قیمت برخی محصولات شوینده، اظهار داشت: این افزایش قیمت‌ها از طرف برخی تولیدکنندگان درباره محصولات جدید اعمال شده که مجوز افزایش قیمت را قبلاً دریافت کرده اما بنا به دلایلی آن را اکنون اجرایی کرده‌اند. وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید کارخانجات شوینده 3 برابر مصرف است، درباره مقابله با کالاهای قاچاق بویژه محصولات آرایشی - بهداشتی، گفت: متأسفانه 60 درصد محصولات آرایشی قاچاق است و فقط 5 درصد آنها از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، در این میان سهم تولیدکننده داخلی 32درصد بیشتر نیست. علم‌بیگی تصریح کرد: برای موضوع قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته است. وی با تصریح اینکه در پودر ماشین لباسشویی و مایع ظرفشویی قاچاق به صرفه نیست، یادآور شد: در بخش شامپو قاچاق بیداد می‌کند.
 


Page Generated in 0/0056 sec