printlogo


کد خبر: 164334تاریخ: 1395/7/7 00:00
چهارگوشه

زاخارووا: وحشیانه‌تر از کارهای آمریکا نداریم!
سخنگوی وزارت خارجه روسیه به حرف‌های مشاور امنیتی سابق کاخ سفید و نماینده حال حاضر آن در سازمان ملل واکنشی آتشین نشان داد و گفت: «در تاریخ معاصر هیچ چیزی بیشتر از آنچه آمریکا  در عراق و لیبی کرد وحشیانه‌تر (رفتاربربرگونه) نیست». ماریا زاخارووا این را در صفحه فیس‌بوک خود نوشت سامانتا پاور یکشنبه گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل  مسکو را متهم به قتل شهروندان حلب و اقدامات بربرگونه در سوریه کرده بود. زاخارروا معتقد است سخنرانی احساسی پاور در شورای امنیت و متهم کردن روسیه حربه‌ای است تا آمریکا اذهان را از حمله عامدانه نیروهای آمریکایی به ارتش سوریه در دیرالزور به نفع داعش منحرف کند.

15 کشته در انفجارهای بغداد
سه‌شنبه وقوع 4 انفجار انتحاری در استان بغداد 15 کشته برجای گذاشت. 2 مورد از این انفجارها در نزدیکی مسجد السامرایی در منطقه «بغداد جدیده» در شرق استان بغداد رخ داد. مقام‌های عراقی معمولاً گروه تروریستی داعش را مسؤول این حملات می‌دانند. عراقی‌ها در تلاشند تروریست‌های داعش را از شهر موصل، آخرین پایگاه مهم این گروه تروریستی بیرون برانند. این در حالی است که به گفته سخنگوی پنتاگون احتمال می‌رود عناصر تروریستی در مقابل عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل، از گاز شیمیایی خردل استفاده کنند.

پایان 52 سال جنگ در کلمبیا
خوان مانوئل‌سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا و رودریگو لوندونو، رئیس گروه شورشی فارک، دوشنبه توافق صلحی را به امضا رساندند که به ۵۲ سال مناقشه مسلحانه در این کشور پایان می‌دهد. انحلال گروه فارک و تبدیل شدن آن به یک حزب سیاسی از مفاد اصلی توافق صلح به شمار می‌آید. بدین ترتیب این گروه شورشی که از سال ۱۹۶۴ تاکنون به مبارزه مسلحانه با دولت کلمبیا پرداخته است، به‌عنوان یک گروه سیاسی وارد کارزار انتخاباتی می‌شود. اتحادیه اروپایی در حمایت از پیمان صلح، گفته است گروه فارک را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج می‌کند.

حمله شیمیایی داعش به اروپا؟
مسؤول مقابله با تروریسم در اتحادیه اروپایی به اعضای این اتحادیه هشدار داد: تهدید تروریستی علیه اروپا در سطح بسیار بالایی قرار دارد. دست‌کم 6 دلیل برای بالا نگه داشتن میزان هشدار امنیتی در اروپا وجود دارد. وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع این است که تعداد بسیاری از عاملان بمب‌گذاری آموزش دیده و وابسته به داعش در اروپا حضور دارند. به گفته او بسیاری از عاملان تروریستی در اروپا در گذشته سابقه ارتکاب به جرم داشته‌اند. همچنین داعشی‌ها در میان مهاجران نفوذ کرده و آنها را به عضویت خود در می‌آورند.


بمب‌گذاری‌های نژادپرستانه
 در آلمان
حملات تروریستی نژادپرستان در شهر درسدن در جنوب شرقی آلمان، جامعه این کشور را در آستانه جشن‌های روز اتحاد آلمان متشنج کرده است. شامگاه دوشنبه 2 بمب به فاصله کمتر از نیم ساعت برابر یک مسجد و یک مرکز کنفرانس بین‌المللی در مرکز ایالت زاکسن آلمان منفجر شد که پلیس انگیزه‌های نژادپرستانه و بیگانه‌ستیزانه را در این حملات دخیل دانسته است. در زمان وقوع انفجار نخست پیش از ساعت 10 شب، امام جماعت مسجد همراه با همسر و 2 پسر خود در آنجا بودند اما کسی مجروح نشد اما بر اثر این انفجار در ورودی مسجد آسیب دید. سپس مقابل ساختمان کنگره بین‌المللی نیز بقایای یک بمب دست‌ساز کشف شد که گرمای حاصل از انفجارش خساراتی را ایجاد کرده بود. این انفجاها در حالی رخ داده‌ که هفته‌نامه آلمانی معتبر اشپیگل، با استناد به پاسخ وزارت کشور به درخواست فراکسیون سبزها در بوندستاگ، از افزایش حملات با انگیزه‌های سیاسی به سیاستمداران و خبرنگاران در این کشور در سال جاری میلادی پرده برداشته است.


Page Generated in 0/0060 sec