printlogo


کد خبر: 164424تاریخ: 1395/7/10 00:00
آوای شهر

رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران:
تکریم سالمندان در اولویت نیست!
«متاسفانه هم‌اکنون اصلی‌ترین موضوعی که درباره بازنشستگان در کشورمان مشاهده نمی‌شود، بحث تکریم این افراد است». به گزارش آریا، مصطفی منتظرالمهدی، رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است و بازنشستگان نیز در این برنامه‌ها مشارکت خوبی دارند. وی خاطرنشان کرد: در حوزه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، همایش‌های گوناگونی در حوزه‌های متفاوت برگزار شده است. به عنوان مثال، جشنواره «عاشقانه تو را می‌خواند» برای بازنشستگانی که نیم قرن با همسران خود زندگی کردند، برگزار شد. منتظرالمهدی تاکید کرد: متاسفانه هم‌اکنون اصلی‌ترین موضوعی که درباره بازنشستگان در کشورمان مشاهده نمی‌شود، بحث تکریم این افراد و خانواده‌های آنهاست. باید نگاه صندوق‌های بازنشستگی در کشورمان تغییر پیدا کند؛ نقش صندوق‌ها نباید تنها در پرداخت حقوق خلاصه شود بلکه باید تکریم بازنشستگان در صدر برنامه‌ها و فعالیت‌ها باشد.

هوای پایتخت در شرایط ناسالم
کیفیت هوای تهران طی روز شنبه(امروز) براساس پیش‌بینی‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. به گزارش «وطن امروز»، اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران در روز گذشته نشان داد وضعیت کیفی هوای تهران با ورود توده گردوغبار در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.  با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران کیفیت هوای تهران طی امروز (شنبه) نیز تحت تاثیر این پدیده قرار دارد و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

مشارکت بانوان در بافت کلاه و شال برای مدافعان حرم
طرح بافت کلاه و شال‌گردن برای رزمندگان و مدافعان حرم با هدف ایجاد فضای مردمی دوران 8 سال دفاع‌مقدس برگزار می‌شود. به گزارش مهر، سرهنگ قاسم رضایی، فرمانده بسیج ناحیه سلمان فارسی با تشریح این طرح که یادآور خاطرات 8 سال دفاع‌مقدس و کمک‌های بانوان در تهیه ملزومات جبهه و جنگ است، گفت: در نمایشگاه یاد یاران که به مناسبت هفته دفاع‌مقدس از سوی شهرداری منطقه ۱۱ در بوستان دانشجو دایر شده بود؛ بانوان این منطقه با حضور در غرفه مدافعان حرم و مشارکت در بافت کلاه و شال‌گردن استقبال خوبی از اجرای این طرح داشته‌اند. به گفته رضایی، بانوان علاقه‌مند به بافت کلاه و شال‌گردن می‌توانند همه روزه برای دریافت کاموا و میل بافتنی به بسیج ناحیه سلمان فارسی واقع در خیابان امام خمینی(ره)، خیابان کمالی، ابتدای خیابان کاشان بخش بسیج سازندگی، قسمت مدافعان حرم مراجعه کنند یا در صورت تمایل خودشان کاموا را تهیه و پس از بافت کلاه و شال‌گردن به این محل تحویل دهند.

افزایش درآمدهای پایدار شهرداری تهران
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از افزایش درآمدهای پایدار و کاهش درآمدهای ناپایدار شهرداری تهران خبر داد. به گزارش«وطن‌امروز»، قدرت گودرزی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در بازدید از خطوط 6 و 7 مترو گفت: شهرداری کارهای خوب عمرانی در سطح شهر تهران انجام داده که شاخص همه آنها توسعه زیرساخت‌ها و مترو است. در دوره شهردار کنونی تهران بیش از 100 کیلومتر مترو ساخته شده و نزدیک به 100 کیلومتر هم در دست اقدام است. وی با اشاره به افزایش درآمدهای پایدار و کاهش درآمدهای ناپایدار شهرداری تهران عنوان کرد: دولت رقم زیادی به شهرداری تهران بدهکار است و باید به توسعه مترو و اتوبوسرانی و حمل‌ونقل عمومی کمک کند. گودرزی با بیان اینکه شهرداری همواره با مشکل بودجه مواجه بوده است، تصریح کرد: با توجه به پروژه‌های در حال ساخت اگر دولت همکاری کند و بدهی خود را بپردازد وضعیت بودجه شهرداری بهتر شده و پروژه‌ها تمام خواهد شد.


Page Generated in 0/0053 sec