printlogo


کد خبر: 164436تاریخ: 1395/7/10 00:00
اخبار

یارانه خرید کتاب در نمایشگاه کتاب عاشورا
مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب عاشورا گفت: از آنجا که مجموعه کاملی از کتاب‌های عاشورا و کتاب‌های جدید در نمایشگاه وجود دارد فکر می‌کنم خوراک فرهنگی خوبی باشد بویژه برای وعاظ و مداحان که می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند. به گزارش نسیم، حسین صفری، مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب عاشورا گفت: مجموع یارانه خرید کتاب در این نمایشگاه 150 میلیون تومان است. موسسات، سازمان‌ها و نهادها،  مراکز فرهنگی و هیئات می‌توانند تا سقف 500 هزار تومان از شعبه بانک عامل حاضر در نمایشگاه بن تخفیف 20 درصد  را بگیرند؛ ناشران هم 20 درصد تخفیف می‌دهند که در  مجموع 40 درصد می‌شود.

سردار جعفری: ثبت خاطرات دفاع‌مقدس عزمی جهادی می‌طلبد
فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر ثبت و ضبط خاطرات و حوادث دفاع‌مقدس با ابزار هنر و شعر گفت: نویسندگان و ناشران دفاع‌مقدس در این باره وظیفه خطیری برعهده دارند که رسیدن به این مهم عزمی جهادی را می‌طلبد. به گزارش فارس، سردار جعفری گفت: کتاب بهترین ابزار و وسیله انتقال میراث ماندگار دفاع‌مقدس به نسل‌های فعلی و آینده است، در این مسیر جهادی باید با اخلاص در عمل، سختکوشی و تحمل مشکلات و موانع حضور یافت تا بهترین نتایج حاصل شود. در بخش دیگری از این مراسم سردار احمد حق‌طلب، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه و بسیج گفت: روز دوشنبه در کنار اعضای کنگره شهدای خراسان شمالی و استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و گزارش کاری اعلام شد. رهبر انقلاب ضمن تقدیر از کارهای صورت گرفته، یادآور شدند که از کتاب غافل نشویم.

رحیم پورازغدی: نمی‌توان کلیت سینما را زیر سؤال برد
نشست گفتمان انقلاب اسلامی در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی در جمع رسانه‌ها و علاقه‌مندان، در پردیس سینما ملت برگزار شد. عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در این نشست با انتقاد از اینکه برخی اعلام می‌کنند ما فقط فیلم خودمان را می‌سازیم و هیچ جناح‌بندی یا رویکردی نداشتیم، گفت: مگر می‌شود فیلمی بدون ایدئولوژی باشد؟! اگر کسی بتواند یک فیلم 2 دقیقه‌ای بدون ایدئولوژی و معنا بسازد من حرف‌هایم را پس می‌گیرم.   ازغدی در ادامه صحبت‌هایش با انتقاد از اینکه برخی می‌گویند همه هنرمندها فاسد یا همه آنها شریف هستند، گفت: من نمی‌فهمم وقتی می‌گویند جامعه هنری فاسد است یعنی چه؟ ما هنرمند فاسد داریم، از آن طرف هنرمند شریف هم داریم. هنرمند اخلاقی داریم و هنرمند غیراخلاقی، بتازگی دیدید که در رسانه‌ها برخی خانم‌های بازیگر مصاحبه می‌کنند و می‌گویند برای اینکه در کارشان پیشرفت کنند به آنها نیز پیشنهادهای غیراخلاقی می‌دهند، در ارتباط با جامعه پزشکان نیز می‌توان همین ادعا را کرد؛ ما پزشک شریف داریم، پزشک بی‌اخلاق هم داریم و نمی‌توان کلیت را زیر سوال برد.

ده‌نمکی: نباید حوزه دفاع‌مقدس واتیکانیزه شود
مسعود ده‌نمکی گفت: جشنواره فیلم مقاومت می‌تواند با کشف و شناخت استعدادهای جوانان فیلمساز و انتقال آنها به مراکز فیلمسازی گام موثری در تکثر فیلمسازان دفاع‌مقدس بردارد. مسعود ده‌نمکی درباره برگزاری چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت، گفت: اگر جشنواره‌های تخصصی مانند جشنواره فیلم مقاومت با هدف برگزار شود می‌تواند موثر واقع باشد. مانند کشف استعدادها که در جشنواره‌های دیگر کمتر به آنها توجه می‌شود و از طرف دیگر کشف و شناخت استعدادها و انتقال آنها به مراکز فیلمسازی می‌تواند در  تکثر فیلمسازان دفاع‌مقدس موثر باشد. وی در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند بیشتر از آنکه نیازی به جشنواره مقاومت داشته باشیم به فیلم‌هایی با موضوع مقاومت نیازمندیم، اظهار کرد: به نظرم هم به آثاری در زمینه دفاع‌مقدس نیازمندیم و هم جشنواره‌ای مستقل برای عرضه آثار دفاع‌مقدس؛ از طرف دیگر من مخالف این هستم که این حوزه واتیکانیزه بشود، یعنی جشنواره‌های دیگر به این فیلم‌ها توجهی نکنند و بروند به سمت موضوعات دیگر، فقط به این دلیل که این آثار فقط در جشنواره‌ای مانند مقاومت دیده می‌شود.


Page Generated in 0/0068 sec