printlogo


کد خبر: 164451تاریخ: 1395/7/10 00:00
چهارگوشه

بازداشت یک حاجی عراقی در عربستان
خبرگزاری «نون» عراق نزدیک به عتبه حسینی در کربلای معلا، پنجشنبه در گزارشی اعلام کرده است دستگاه‌های امنیتی عربستان، حاج محمد حسن رمضان را در جریان مناسک حج بازداشت و بعد از مدتی کوتاهی آزاد کردند اما قبل از پایان مناسک حج بار دیگر سعودی‌ها این حاجی عراقی را بدون ارائه توضیحات، دستگیر کردند. این در حالی است که طبق اعلام وکیل این پرونده،  بعثه عالی حج عراق درصدد گرفتن وکیل مدافع در عربستان سعودی برای این حاجی عراقی بوده که مقامات سعودی این درخواست بعثه حج عراق را نپذیرفته‌اند.

وضعیت فوق‌العاده در ترکیه تمدید می‌شود
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد وضعیت فوق‌العاده در این کشور که به‌خاطر کودتای نافرجام 26 تیر وضع شده است، شاید به مدت بیش از یک سال ادامه داشته باشد. رجب طیب اردوغان گفت: «به نفع ترکیه است که وضعیت فوق‌العاده تمدید شود.» رئیس‌جمهور ترکیه در حالی این اظهارات را مطرح کرد که گروه‌های حقوق بشری و حزب جمهوری خلق، حزب اصلی مخالف دولت، از تمدید وضعیت فوق‌العاده انتقاد کرده‌اند. مخالفان می‌گویند تمدید 3 ماهه وضعیت فوق‌العاده به سرکوبگری شدیدتر و رنج کشیدن مردم بی‌گناه منجر می‌شود.

دوترته: هیتلر معاصر می‌شوم
رئیس‌جمهور فیلیپین از اینکه هیتلر معاصر باشد و 3 میلیون نفر را بکشد، ابراز خرسندی کرد. رودریگو دوترته، در شهر دافاو به خبرنگاران گفت: «منتقدانم سعی می‌کنند مرا به هیتلر نسبت دهند. من به آنها می‌گویم اگر آلمان، هیتلر را داشت، فیلیپین نیز مرا خواهد داشت». دوترته در ماه مه ‌گذشته با وعده مبارزه با موادمخدر و فساد در دولت در انتخابات پیروز شد. از زمان تصدی پست نخست‌وزیری از سوی او تاکنون، دست‌کم 3100 تن از معتادان و قاچاقچیان موادمخدر هنگام عملیات مبارزه با موادمخدر در درگیری با نیروهای پلیس یا کمیته‌های امنیتی مردمی کشته شدند.

نیجر‎ دومین پایگاه آمریکا در آفریقا
آمریکا در حال ساخت دومین پایگاه نظامی خود در آفریقاست که گفته می‌شود برای استفاده پهپادهای نظامی این کشور احداث می‌شود. این پایگاه نظامی در صحرای طوارق در مرکز نیجر واقع شده و ایالات متحده درحال گسترش دادن آن است تا بتواند شماری از هواپیماهای بدون سرنشین نظامی خود را در آنجا مستقر کند. با ساخت این پایگاه هوایی آمریکا صاحب دومین پایگاه خود بعد از پایگاه نظامی این کشور در جیبوتی خواهد بود.

 اشتباه هدفمند آمریکا  این‌بار در سومالی
با گذشت تنها 2 هفته از بمباران یک ساعته نیروهای نظامی سوری مستقر در شهر دیرالزور از سوی آمریکا، منابع میدانی از حمله مشابه هواپیماهای جنگی آمریکا به نظامیان سومالیایی و کشته شدن دست‌کم 30 نظامی در جریان آن خبر داده‌اند. بنابر این گزارش، این حمله در زمانی به وقوع پیوست که کاروان نظامیان سومالیایی در حال اعزام صدها نیروی تازه نفس به خطوط مقدم نبرد علیه 2 گروه داعش و القاعده (الشباب) در مناطق شمالی و شرقی این کشور بوده است. منابع نزدیک به ارتش آمریکا از اشتباهی بودن این حمله موشکی خبر داده‌اند!

افزایش تدابیر امنیتی در اطراف کاخ الیزه
در یک اطلاعیه داخلی از پلیس فرانسه خواسته شده است که به دلیل خطر حمله تروریستی امنیت کاخ الیزه تشدید شود. در این اطلاعیه آمده است، سرویس‌های اطلاعاتی اخطار داده‌اند که امکان دارد حملات تروریستی علیه کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه صورت گیرد. به همین دلیل شرکتی که مسؤول تامین امنیت کاخ الیزه است تعداد ماموران در حال گشت خود را در اطراف این منطقه افزایش داده است.
 


Page Generated in 0/0037 sec