printlogo


کد خبر: 164453تاریخ: 1395/7/10 00:00
روحانیت

آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی:
صاحبان فیش‌های نجومی آن را بالا می‌آورند
آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی با اشاره به مبحث حق و باطل و عدم سازگاری این عالم با باطل، تصریح کرد: صاحبان فیش‌های نجومی و اختلاسگران این اموال را بالا خواهند آورد. به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که هر هفته پنجشنبه‌ها بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا برگزار می‌شود، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: در ماه محرم اگر حتی انسان مهموم و غمگین شد، عبادت انجام داده است؛ اهتمام ورزیدن به این که نام اباعبدالله‌الحسین(ع) را احیا کنند، عبادت است. مفسر قرآن کریم اظهار داشت: مصالح ساختمانی این عالم، حق و حقیقت است؛ جایی که از حق باشد، جای باطل نیست؛ ساختار بدن انسان را هم به حق و به سلامت خلق کردند و دستگاه گوارش انسان فقط غذای سالم را می‌پذیرد و غذای باطل را بالا می‌آورد. وی تأکید کرد: ممکن نیست کسی یک غذای مسموم را بخورد و بالا نیاورد؛ به همین شیوه، ممکن نیست کسی راه دیگران را ببندد و اختلاس کند و بی‌آبرو نشود. حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی تصریح کرد: این نظام به حق خلق شده، هر چه انسان بخواهد این نظام را دفن کند، دفن‌شدنی نیست؛ هر کس که حقوق نجومی دریافت کرده یا اختلاس کرده است، آن را بالا می‌آورد.

تشکر آیت‌الله امامی‌کاشانی از رهبر انقلاب برای بیان منویات‌ در انتخابات
خطیب موقت نماز جمعه تهران ولایت‌فقیه را مایه امید جامعه اسلامی دانست و گفت: ولایت فقیه، علاوه بر دلایل علمی، از نظر اجتماعی هم امیدبخش است. به گزارش تسنیم«پویا» آیت‌الله امامی‌کاشانی خطیب موقت جمعه این هفته تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان، ولایت‌فقیه را مایه امید جامعه اسلامی دانست و گفت: ولایت فقیه علاوه بر دلایل علمی از نظر اجتماعی هم امیدبخش است.وی با بیان اینکه جامعه‌ای که ولی‌فقیه دارد، براساس موازین اسلام فکر و آینده‌نگری می‌کند، افزود: از مقام معظم رهبری تشکر و تقدیر دارم که همواره به مشکلات توجه دارند؛ به عنوان مثال در همین جریان اخیر و مساله انتخابات و کاندیدای انتخابات، نظر مبارک‌شان را بیان فرمودند، ایشان درباره اختلاف و تزلزل در جامعه و مشکلاتی که رخ می‌‌دهد، نظر می‌دهند که روشنگر است.آیت‌الله امامی‌کاشانی در ادامه ضمن محکوم کردن جنایات آل‌سعود در کشورهای مسلمان منطقه، گفت: آل‌سعود گروه‌های تکفیری را به کشورهای اسلامی بسیج می‌کند و با سرمایه و طراحی صهیونیست‌ها از این گروه‌ها حمایت می‌کند که این مایه تأسف است.وی ادامه داد: آل‌سعود، داعش و تکفیری‌ها را با سرمایه و طراحی صهیونیست‌ها و با قدرت آمریکایی‌ها در منطقه ما ایجاد کرده که این مشکل بزرگی است.

روایت مصلحی از مذاکره با ولیعهد عربستان درباره سوریه
وزیر سابق اطلاعات بخشی از مذاکرات خود با ولیعهد سابق عربستان درباره مسائل سوریه را روایت کرد. حجت‌الاسلام حیدر مصلحی پنجشنبه شب در مسجد محمدیه تهران با اشاره به اینکه عده‌ای بیان کردند درباره سوریه با عربستان مذاکره کنیم، تصریح کرد: زمانی که مسائل سوریه آغاز شده بود، عده‌ای اظهار کرده بودند با عربستان مذاکراتی را انجام بدهیم که قضایای سوریه حل شود. وی افزود: با گذشت زمان جلساتی در شورای امنیت‌ملی برگزار شد و تصمیم بر این گرفتند گروهی به عربستان بروند و مذاکراتی انجام دهند، سپس تصمیم گرفته شد بنده را به عنوان سرگروه بفرستند. حجت‌الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد: زمانی که برای مذاکره به عربستان رفته بودم نایف، ولیعهد وقت عربستان بود و بنده با وی گفت‌وگوهایی انجام دادم، وی گفت آل‌سعود در دوران جنگ صدام با ایران، بیش از 40 میلیارد دلار به صدام کمک کرده بود. همچنین براساس اسنادی که داریم کشورهای حوزه خلیج‌فارس بیش از 70 میلیارد دلار به صدام کمک کرده بودند. نایف گفت آل‌سعود با تمام هستی با انقلاب اسلامی می‌جنگد.


Page Generated in 0/0055 sec