printlogo


کد خبر: 164457تاریخ: 1395/7/10 00:00
اخبار

یارانه۲۰۰هزار نفر حذف شد
معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در 5 ماه نخست امسال یارانه بیش از۲۰۰هزار نفر حذف شد، گفت: دولت قصد حذف گسترده یارانه‌بگیران را ندارد و فقط یارانه خانوارهای با درآمد سالانه بیش از ۳۵ میلیون تومان حذف می‌شود.  به گزارش صداوسیما، احمد میدری با بیان اینکه قانون بودجه امسال، دولت را مکلف به حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور کرده بود، افزود: براساس این قانون اگر دولت به وظیفه خود عمل نمی‌کرد تخلف تلقی می‌شد و مشمول مجازات بود. میدری با ابراز خرسندی از اینکه مجلس شورای اسلامی این قانون را اصلاح کرده است، تصریح کرد: در اصلاحیه مجلس این مجازات برای دولت حذف شد. وی از حذف بیش از  ۲۰۰ هزار نفر از یارانه‌بگیران تا مرداد امسال خبر داد و یادآور شد: این آمار نشان می‌دهد دولت به هیچ روی قصد ندارد به صورت گسترده از تعداد یارانه‌بگیران بکاهد. وی با تاکید بر اینکه دولت فقط یارانه افرادی را که سالانه بالای ۳۵ میلیون تومان درآمد دارند حذف می‌کند، خاطرنشان کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای حذف یارانه ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را در سال ۹۵ ندارد.


تعویض اراضی بلاتکلیف تعاونی‌ها
سرانجام پس از ۳۰ سال برای زمین‌های شمال و شمال شرق تهران که تعدادی از تعاونی‌های وزارت جهادکشاورزی به ۲۵ هزار عضو خود فروخته بودند، معوض تعیین شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، از آنجا که اراضی فروخته شده جزو اراضی ملی و منابع طبیعی است بنا بر دستور مقام معظم رهبری غیرقابل ساخت دانسته و قرار شده برای آنها معوض در نظر گرفته شود. پیروز حناچی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید بر عدم امکان ساخت اراضی شمال و شمال شرق تهران است که پیش‌تر به اعضای تعاونی‌ها فروخته شده بود، گفت: بنابراین ساخت این زمین‌ها امکانپذیر نیست. تنها کاری که وزارت راه‌وشهرسازی می‌تواند انجام دهد واگذاری اراضی معوض است. دولت نیز تاکید داشت زمین‌های معوض در خارج از مناطق بیست‌ودوگانه تهران تعیین شود.


کارگران نگران لایحه قانون کار نباشند
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه این هفته لایحه قانون کار در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، گفت: تنها در صورت نامه رئیس‌جمهور به مجلس لایحه اصلاح قانون کار به دولت بازمی‌گردد.  سلمان خدادادی درباره انتقاد کارگران از عدم سه‌جانبه‌گرایی در بررسی لایحه قانون کار افزود: تنها یک راه برای عدم بررسی لایحه در مجلس وجود دارد و آن این است که دولت نامه‌ای خطاب به مجلس بنویسد که دیگر نیازی به بررسی این لایحه نیست. در این صورت لایحه بدون بررسی مجلس به دولت عودت داده می‌شود. وی ادامه داد: لایحه احتمال تغییرات بسیار دارد و کارگران نگران این موضوع نباشند.


پرداخت 1090 میلیارد تومان وام ازدواج
بانک‌ها در شهریورماه یکهزار و 90 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های جوان پرداخت کردند. علی‌اصغر میرمحمدصادقی، مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به پرداخت 109 هزار و 45 فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج در شهریور، با اشاره به رشد اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به فارس اظهار داشت: با همکاری بانک‌ها و حذف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به کارکنان آنها از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه سیر پرداخت وام ازدواج سرعت گرفت. وی با بیان اینکه در مردادماه هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده بود، گفت: بنابراین در شهریور ماه حدود 20 درصد رشد در اعطای تسهیلات ازدواج داشته‌ایم. با توجه به اینکه وام ازدواج از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش یافته این عملکرد تقریبا خوب بود. میرمحمدصادقی ادامه داد: هم‌اکنون روزانه 3500 تا 4 هزار فقره وام ازدواج 10 میلیون تومانی توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود و با ادامه این روند تا پایان سال به سطح مطلوبی در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج می‌رسیم. به گفته وی، تسهیلات اعطایی قرض‌الحسنه ازدواج در شهریور برابر با عملکرد 3 تا 4 ماه از سال گذشته است. وی افزود: با توجه به قانون ابلاغی که حداکثر افراد در صف دریافت تسهیلات ازدواج تا پایان سال جاری را 50 هزار نفر تعیین کرده است، بانک‌ها راهی جز استفاده از سپرده‌های جاری قرض‌الحسنه ندارند.


Page Generated in 0/0059 sec