printlogo


کد خبر: 164472تاریخ: 1395/7/10 00:00
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و مدارس برکت خوزستان مطرح کرد
خیز بلند «برکت» برای محرومیت‌زدایی در کشور

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: با توجه به تلاش همه‌جانبه برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور و با توجه به نیاز بالای خوزستان، ایجاد 21 هزار فرصت شغلی در سطح این استان جزو برنامه‌های 4 ساله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به شمار می‌رود. محمد مخبر در آیین بهره‌برداری از 28 مدرسه برکت در مناطق محروم استان خوزستان که در دبیرستان 12 کلاسه برکت در کوی فرهنگیان آبادان برگزار شد، بر رفع محرومیت از مناطق محروم خوزستان تأکید کرد و گفت: مردم خوزستان در طول 8 سال دفاع‌مقدس رنج و مشقت‌های زیادی را تحمل کردند و اکنون بخش زیادی از مردم از زندگی کردن در محل تولد خود نیز محروم هستند. وی همچنین به رشادت‌های آیت‌الله جمی در شهرستان آبادان اشاره کرد و افزود: جا دارد از رشادت‌های این روحانی بزرگوار و تلاشگر در طول دفاع‌مقدس و در دوران حیاتش تقدیر کرد. وی ادامه داد: کمک به اشتغال استان هدف اصلی ما از این سفر است، چرا که مردم خوزستان نباید علاوه بر تحمل رنج دوران جنگ، مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز داشته باشند. وی بیان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه ایشان به خوزستان نیاز است در راستای خدمت‌رسانی به این استان تلاش کنیم. دکتر مخبر با بیان اینکه در شهرستان آبادان تاکنون اقدامات خوبی در زمینه اشتغال و رونق اقتصاد انجام گرفته است، گفت: در حال حاضر 2007 پروژه در سطح این شهرستان آغاز شده و در سال آینده نیز یکهزار پروژه برای این منطقه تعریف خواهد شد. وی همچنین به ایجاد اشتغال پایدار در خوزستان اشاره داشت و گفت: تلاش‌های ما در جهت ایجاد اشتغال برای 21 هزار نفر در سطح خوزستان است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا 4 سال آینده محقق خواهد شد. بنابر این گزارش، پس از افتتاح مدارس، تعداد 1870 واحد مسکن محرومان مقاوم‌سازی شده در روستاهای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید. این در حالی است که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرارداد ساخت 4000 واحد مسکن محرومان در روستاهای جنگزده‌ و تخریب‌شده از زمان جنگ تحمیلی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سال 1394 منعقد شده است که از این تعداد 1870 واحد تکمیل شده است و در جریان سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان خوزستان، این واحدهای مسکونی افتتاح شد. از تعداد 1870 واحد مسکن محرومان که چهارشنبه گذشته به بهره‌برداری رسید، 960 واحد در روستاهای آبادان و 910 واحد در روستاهای خرمشهر قرار دارد.
 تجلیل از خانواده‌های مدافعان حرم
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آیین تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم که با حضور جمعی از مسؤولان استان در نیروگاه گازی آبادان برگزار شد، اظهار کرد: مدافعان حرم در سال‌های اخیر با جانفشانی‌های خود از حرم اهل بیت(ع) محافظت کرده و بسیاری از توطئه‌های دشمنان تکفیری را خنثی کردند. وی افزود: مدافعان حرم دلیرمردانی هستند که در جبهه‌های سوریه و عراق با تمام قوا در برابر دشمنان داعشی مقابله کرده و با رشادت‌های خود روز به روز بر پیروزی‌های این 2 منطقه می‌افزایند. وی ضمن تقدیر از نقش والای مدافعان حرم در امنیت کشور بیان کرد: اگر رشادت‌های این دلاورمردان در جبهه‌های سوریه و عراق نبود سرنوشت حرم اهل بیت(ع) مشخص نبود و روز به روز شاهد ویرانی در این دو کشور بودیم.
بهره‌برداری از پروژه معابر روستایی در آبادان
آیین بهره‌برداری بخشی از پروژه بهسازی معابر روستایی در روستای مدن و آلبو عبادی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خوزستان برگزار شد. براساس تفاهمنامه‌ای که میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منطقه آزاد اروند به امضا رسیده است، قرار است معابر 110 روستا در سطح آبادان و خرمشهر با اعتباری معادل 3 هزار میلیارد ریال  بهسازی شود که در این روز بخشی از این پروژه که تاکنون 180 میلیارد ریال به آن اختصاص داده شده در روستای مدن و آلبو عبادی شهرستان آبادان به بهره‌برداری رسید.
افتتاح پارک ساحلی در روستای بدریه خرمشهر
همچنین در جریان این سفر افتتاح پارک ساحلی روستای بدریه در شهرستان خرمشهر با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار و جمعی از مسؤولان استان خوزستان برگزار شد. این پارک ساحلی تنها پارک ساحلی شهرستان خرمشهر است. روستای بدریه نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود قرار است به عنوان روستای هدف گردشگری در استان خوزستان معرفی شود. همچنین شامگاه چهارشنبه 7 مهرماه 1395 تفاهمنامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در استان خوزستان میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری خوزستان به امضا رسید. مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان‌ حضرت امام(ره) در آیین امضای تفاهمنامه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در استان خوزستان اظهار داشت: حقیقتاً هر یک نفر در خوزستان یک شهید زنده است. در زمان جنگ تحمیلی همه‌ خوزستانی‌ها هر شب با همه‌ دارایی خود وداع می‌کردند زیرا مشخص نبود که صبح بیدار شوند یا نشوند. وی افزود: قاعدتاً نباید خوزستان پس از پایان جنگ تحمیلی با شکوفایی که در سراسر کشور انجام گرفت با چنین مشکلاتی روبه‌رو شود. یک اجحاف مضاعفی در خوزستان انجام شده است. وی از دیگر برنامه‌های این ستاد در خوزستان را راه‌اندازی و اجرای پروژه‌های کوچک با مبلغی بالغ بر 120 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در نظر است با این مبلغ صنایع کوچک و دانش‌بنیان را در استان خوزستان توسعه دهیم. وی ادامه داد: در 5 سال گذشته در مناطق شمالی استان خوزستان در شهرستان‌های اندیکا و لالی با مبلغ 190 میلیارد تومان کار بزرگی انجام شد که در نظر داریم همین اقدام را در شهرستان‌های حمیدیه، شعیبیه، کارون و باوی که به پیشنهاد استانداری خوزستان بوده‌اند انجام دهیم.
افتتاح 910 واحد مسکن محرومان در روستاهای خرمشهر
چهارشنبه 7 مهرماه به‌طور همزمان 910 واحد مسکن محرومان در روستاهای شهرستان خرمشهر توسط رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار خوزستان و مدیرعامل بنیاد برکت با حضور در روستای حفار شرقی از توابع شهرستان خرمشهر به بهره‌برداری رسید. این در حالی است که 960 واحد مسکن مقاوم‌سازی شده محرومان در روستاهای شهرستان آبادان نیز به بهره‌برداری رسید. همچنین با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرارداد ساخت 4000 واحد مسکن محرومان در روستاهای جنگزده‌ و تخریب‌شده از زمان جنگ تحمیلی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سال 1394 منعقد شده که از این تعداد 1870 واحد تکمیل شده است و در جریان سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هیأت‌های همراه به استان خوزستان، این واحدهای مسکونی افتتاح شد.


Page Generated in 0/0071 sec