اسدالله خسروی: مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا با بیان اینکه این شرکت با برنامهریزی کارشناسانه دقیق درصدد است در مسیر افزایش کیفی سطح خدمات به مردم گام بردارد، افزود: رشد کیفی ارائه خدمات مناسب، متنوع و کیفی بدون افزایش قیمت بلیت و هزینههای اضافی به مردم مد نظر است تا بتوان با فرمولهای خاص هزینههای هنگفت را اصولی پوشش داد. بهگزارش «وطن امروز» سفر ایمن و متنوع با قطارهای مسافری ویژه رجا و سهولت جابهجایی بار با خاطری آسوده از طریق خطوط ریلی با توجه به ریسک بسیار پایین و هزینه مناسب آن اکنون برکسی پوشیده نیست چرا که پهنه جغرافیایی کشور عزیزمان با خطوط آهنی به هم تنیده شده است و میرود تا با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیکی کشور، توسعه راهآهن نه تنها در تمام کشور بلکه با ورود و اتصال با خطوط ریلی دنیا به هم وصل شود. شاید خیلیها هنوز تجربه یک بار مسافرت با قطار را نداشته باشند و ندانند سفر با قطار چقدر لذتبخش و دارای چه مزایایی است. ایمنی و سیاحت از یک جنبه و هزینه مناسب و راحتی سفر از طرف دیگر دست به دست هم داده تا سفر با قطار همیشه با خاطرهای خوش ماندگار شود. اما از آنجایی که هزینههای تامین، نگهداری، مرمت، نوسازی، بهسازی و از همه مهمتر بروز کردن واگنهای شرکتهای مسافری ریلی بسیار بالاست و از طرفی باید به حقوق شهروندی نیز در این راستا توجه شود تا سطح قدرت خرید مردم و درآمد آنها در استفاده از قطار سنجیده و در نظر گرفته شود، بنابراین گام نهادن در این وادی نیازمند مدیریتی درست و کارشناسانه با بهرهگیری از توان مدیریتی خلاقیت و تجارب مدیران کارآمد و زبده است تا در این راهِ آهنی، هم انگیزه و جذابیت خاصی برای جامعه مصرف ایجاد شود و هم شرکتهای مسافری ریلی با زیان مواجه نشوند. در این باره مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در جمع خبرنگاران بر ضرورت اصلاح ساختارهای شرکت رجا تاکید کرد و گفت: شرکت رجا یک بنگاه اقتصادی است و برای سوددهی باید اصلاح ساختارهای آن در دستور کار قرار گیرد؛ هیات مدیره جدید این شرکت در تلاش است با حذف برخی هزینههای غیر ضرور، به این اهداف دست پیدا کند. محمد رجبی به برنامه شرکت رجا برای افزایش قیمت بلیت اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت بلیت در برنامه شرکت رجا نیست؛ بهای اجاره یک دستگاه لکوموتیو روزانه 72میلیون ریال است، با این حال با توجه به گرانی واگنهای مسافری و لکوموتیو درصددیم با کاهش هزینهها، شرکت را اداره کنیم. وی گفت: شرکت رجا کوچک نمیشود بلکه با اصلاح ساختارها و تبدیل آن به یک شرکت هلدینگ کمپانی، شاید نیروی انسانی آن به 5/2 برابر افزایش یابد. وی تاکید کرد: تامین واگنهای جدید همراه با بازسازی برخی واگنها و توسعه کمی و کیفی ناوگان به منظور بهبود خدمات از برنامههای مهم شرکت رجا است تا با همراهی سازمان تامیناجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان رجا به عنوان یک شرکت برتر ریلی در کشور باقی بماند. وی میانگین عمر ناوگان ریلی این شرکت را 40 سال اعلام کرد و گفت: با توجه به ضرورت نوسازی ناوگان ریلی، شرکت رجا خرید 250 دستگاه واگن مسافری را در دستور کار خود قرار داده است تا با خرید واگنهای جدید میانگین عمر واگنهای خود را به حدود 20 سال کاهش دهد.