printlogo


کد خبر: 164552تاریخ: 1395/7/12 00:00
خودکفایی موشکی انصارالله
پیام انهدام ناو آمریکایی- اماراتی در باب المندب

گروه بین‌الملل: منابع نظامی با تایید اصابت موشک نیروهای انصارالله یمن به ناوچه سوئیفت اماراتی در نزدیکی تنگه باب المندب، اعلام کردند ۲۲ نظامی اماراتی در این حمله موشکی کشته شدند.
از قابلیت‌های کشتی HSV-2 Swift می‌توان به حمل ده‌ها تن مهمات و اسلحه از جمله قایق‌ و توپ جنگی و فرود بالگردها بر روی آن اشاره کرد. ناوچه غرق شده اماراتی، مجهز به 4 سامانه  دفاعی M2 بود و به علت سرعت بالا و چابکی در عملیات دریایی مشهور بود.
سوئیفت از تجهیزات مدرن نیروی دریایی آمریکاست که سال 2003 ساخته شده است و نوع اولیه آن در حمله ناوگان ضدتروریسم ارتش آمریکا به  بندر ام‌القصر عراق مورد استفاده قرار گرفت. این ناو پیشرفته سال 2013 توسط آمریکایی‌ها در اختیار ارتش امارات قرار گرفت.
اهمیت انهدام کشتی سوئیفت توسط نیروهای انصارالله در تغییر «موازنه جنگ» ائتلاف سعودی با یمنی‌ها است. چرا که مشخص کرد «سیدعبدالملک الحوثی» در آستانه پایان دادن به «صبر استراتژیک» به عنوان سیاست اعلامی یمنی ها در مقابله با حملات یکجانبه به مواضع این کشور است و برآوردهای عربستان از توانمندی دفاعی انصارالله، پراشتباه بوده است. از این نظر حمله موشکی به ناوچه مجهز اماراتی را می‌توان با حمله موشکی حزب الله لبنان به ناوشکن جنگی ‏SAAR5‎‏ اسرائیل با 2 موشک کروز ایرانی مقایسه کرد که به پایان سریع جنگ 33 روزه به علت  تغییر محاسبات صهیونیست‌ها از میزان قدرت آتش‌باری لبنانی‌ها، منجر شد.
نیروهای یمنی از موشک زمین به دریا «الصرخه ۳» (فریاد ۳) برای انهدام ناو «سوئیفت» استفاده کرده‌اند.
برد موشک «الصرخه 3» که کشتی اماراتی به واسطه آن غرق شد، 17 کیلومتر و وزن کلاهک آن 15 کیلوگرم است. طول این موشک نیز 2 متر و 40 سانتی‌متر و  دارای یک چاشنی در جلو و یک چاشنی مخفی در عقب است که می‌توان آن را از راه دور منفجر کرد. یمنی‌ها در کمتر از یک‌سال از شروع حمله نظامی سعودی، موفق به تولید موشک «الصرخه 1»، سامانه موشکی زلزال 1 و 2 و «النجم الثاقب» شده‌اند. خودکفایی در تولید سامانه‌های دفاعی مذکور، از قدرت ایجاد بازدارندگی نظامی برخوردار است چرا که گمانه‌زنی پیرامون قدم بعدی نیروهای کمیته مردمی در مقابله با دشمن خارجی را برای دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن و حامیان خارجی عربستان، مشکل می‌کند. کما اینکه صهیونیست ها نیز پیش از حمله به لبنان گمان می‌کردند حزب‌الله حداکثر 10 موشک با برد متوسط از ایران وارد کرده است و در صنایع موشکی «وابسته» است نه «خودکفا»!
  مخازن نفتی سعودی
پس از مانور دفاعی قدرتمندانه انصارالله، شرف غالب لقمان، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن بر آمادگی نیروهای انصارالله و ارتش یمن برای پاسخگویی به هرگونه حمله‌ای تاکید کرد و گفت: موضوع سواحل ما شوخی‌بردار نیست.
لقمان تصریح کرد: بیانیه نیروهای ائتلاف عربی درباره عملیات در دریای سرخ متناقض بوده و منعکس‌کننده تشویش آنهاست. آنها تلاش می‌کنند ملت‌های‌شان را درباره واقعیت ماجرا بی‌اطلاع نگه دارند و واقعیت را به آنها نگویند.
با احتساب حمله جدید و موفق انصارالله یمن به مواضع سعودی‌ها، می‌توان پیش‌بینی کرد با افزایش برد موشک‌های تولید شده در خاک یمن، صنایع و مخازن نفتی سعودی بیش از پیش در دسترس حملات خواهند بود و آینده شاهزادگان بی‌هنر سعودی در نفت مفت فروشی به غرب، تا چه اندازه در گرو پایان سریع حمله نظامی به خاک یمن است.
 


Page Generated in 0/0060 sec