printlogo


کد خبر: 164558تاریخ: 1395/7/12 00:00
سومی فوتسال ایران در جهان با شکست پرتغال
به رنگ طلا

همان چیزی که انتظارش را داشتیم سرانجام بعد از سال‌ها تحقق پیدا کرد؛ این‌بار با یک سرمربی کاملا ایرانی. فوتسال که ریشه‌اش در همان فوتبال خیابانی ما ایرانی‌هاست حالا یک چهره جدید را در بین مدعیانش می‌بیند. تیم‌ملی فوتسال ایران با برتری مقابل پرتغال به مقام سوم جام‌جهانی رسید و به گفته ناظران اگر بی‌دقتی و همچنین ناداوری در بازی با روسیه نبود چه‌بسا امروز ایران به جای آرژانتین قهرمان جهان شده بود. تیم ناظم‌الشریعه نشان داد برای قهرمانی جهان هیچ چیز کم ندارد جز اندکی شانس و کمی وجدان داوری. دیدار رده‌بندی رقابت‌های فوتسال جام‌جهانی شامگاه روز شنبه بین تیم‌های ایران و پرتغال به میزبانی کلمبیا برگزار شد که این دیدار در پایان وقت معمول با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید و 2 تیم مستقیم ضربات پنالتی را در دستور کار قرار دادند که در این ضربات سپهر محمدی، دروازه‌بان دوم ایران با عملکردی عالی باعث پیروزی ۴ بر ۳ ایران برابر پرتغال شد. تیم‌ملی فوتسال ایران در شرایطی گام به این دیدار گذاشت که محمد کشاورز کاپیتان خود را به خاطر مصدومیت در دیدار برابر روسیه در اختیار نداشت. با این حال شاگردان ناظم‌الشریعه صاحب موقعیت‌هایی شدند ولی نتوانستند از آنها استفاده کنند. تیم‌ملی پرتغال هم صاحب موقعیت‌های خوبی شد اما صمیمی، دروازه‌بان ایران این موقعیت‌ها را مهار کرد. تیم ایران می‌توانست در ثانیه‌های پایانی نیمه اول به گل برسد اما بازیکنان در پاس آخر دقت لازم را نداشتند تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در شروع نیمه دوم تیم‌ملی پرتغال در همان 40 ثانیه اول ایران را غافلگیر کرد و 2 بار دروازه صمیمی را باز کرد تا کار برای شاگردان ناظم‌الشریعه سخت شود اما در ادامه کاظمی و جاوید توانستند گل‌های خورده را جبران کنند. تلاش 2 تیم برای رسیدن به گل سوم ثمری نداشت و بازی در وقت معمول با تساوی 2 - 2 به پایان رسید و براساس توافقی که از قبل صورت گرفته بود 2 تیم مستقیم سراغ ضربات پنالتی رفتند که در این ضربات ایران 3 بار فرصت رسیدن به پیروزی را داشت که در سومین مرتبه مهدی جاوید دروازه حریف را باز کرد تا برای نخستین‌بار فوتسال ایران در جام‌جهانی سوم شود.
ناظم‌الشریعه: برنز تیم‌ملی فوتسال ارزش چند طلا را داشت
سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران می‌گوید مدال برنز در جام‌جهانی کلمبیا از چند مدال طلا ارزشمندتر بود. وی تاکید کرد اگر می‌خواهیم فوتسال کشورمان به موفقیت‌هایش ادامه دهد باید حمایت شود. سیدمحمد ناظم‌الشریعه بعد از پیروزی تیم‌ملی فوتسال ایران مقابل پرتغال در جام‌جهانی و کسب عنوان سوم مسابقات جام جهانی، گفت: بازیکنان ما سختی زیادی را تحمل کردند. با شرایطی که ما داشتیم، این برنز از چند مدال طلا ارزشمندتر بود. بازی مقابل پرتغال بویژه در نیمه دوم کاملا دست ما بود. در ضربات پنالتی هم دروازه‌بان ما خیلی خوب کار کرد و در نهایت به پیروزی رسیدیم. سرمربی تیم‌ملی فوتسال با اشاره به دریافت 2 گل در ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم، گفت: بعد از آن 2 گل توانستیم تمرکز خود را به دست بیاوریم و از آن به بعد بازی را کاملا در دست گرفتیم. خوشحالم که نتیجه تمام تلاش‌ها و سختی‌های‌مان را این‌طور گرفتیم. ناظم‌الشریعه در ادامه با بیان اینکه بازیکنان در پوست خودشان نمی‌گنجند، تاکید کرد: بازیکنان از اینکه توانسته‌اند مردم ایران را خوشحال کنند، شادمان هستند. اینها مردهای طلایی مملکت هستند که نیاز به حمایت دارند. ما تازه اول راه هستیم. امیدوارم با حمایت بیشتر مسؤولان، بتوانیم این روند موفقیت را ادامه دهیم.
سایت فیفا: اسماعیل‌پور جام‌جهانی فوتسال را به آشوب کشید
سایت فدراسیون جهانی فوتبال از بازیکن تیم‌ملی ایران به خاطر عملکرد خیره‌کننده‌اش تمجید کرد. سایت فیفا در گزارشی به عناوین انفرادی جام‌جهانی فوتسال از جمله توپ طلا، نقره و برنز این رقابت‌ها پرداخته است. احمد اسماعیل‌پور بازیکن تیم‌ملی فوتسال ایران توانست عنوان توپ برنز این مسابقات را از آن خود کند. سایت فیفا درباره اسماعیل‌پور نوشته است: «احمد اسماعیل‌پور اولین تجربه خود در جام‌جهانی را در سال ۲۰۱۲ در تایلند به دست آورد. 4 سال بعد، او کلمبیا را با 2 دستاورد ترک می‌کند؛ عنوان سومی ایران در جام‌جهانی که بهترین عملکرد ایران در تمام این دوره از بازی‌ها بوده است، آن هم در حالی که خودش به عنوان سومین بازیکن برتر این جام لقب گرفت». در ادامه این بخش آمده است: «این مهاجم ۲۸ ساله یک مجموعه کامل است. او با تکنیک، حرکت و دیدش تورنمنت را به آشوب کشید؛ نه‌تنها به خاطر قدرت شوت‌های از راه دورش. همه اینها با میل شدید این بازیکن به پیروزی در نهایت منجر شد تیم‌ملی ایران به جایی برسد که پیش از این در تاریخ انجام نرسیده بود».
پیام شیخ سلمان برای فوتسال ایران
رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا کسب بهترین عنوان یک تیم آسیایی در رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال را به ایران تبریک گفت. شیخ سلمان در پیامی که به همین منظور روی خروجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار داده، آورده است: از طرف خانواده فوتبال آسیا می‌خواهم به ایران به خاطر نمایش تماشایی، ارزشمند و تداومی که در طول برگزاری رقابت‌ها داشت تبریک بگویم. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: طبق آنچه در «نگاه» و «ماموریت» ما وجود دارد، ایران نشان داده تیم‌های آسیایی نه‌تنها می‌توانند با تیم‌های بزرگ جهان رقابت کنند بلکه می‌توانند بزرگ‌ترین عرصه‌های جهانی را به تسخیر خود درآورند. امیدوارم موفقیت ایران الهام‌بخش دیگر تیم‌های آسیایی باشد تا در دنیای فوتسال، توفیقات جدیدی را رقم بزنند. وی ادامه داد: ایران اکنون یک قدرت حاکم در دنیای فوتسال است و موفقیت آنها در رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال نتیجه کار سخت و تعهدی است که فدراسیون فوتبال ایران طی سال‌های گذشته از خود نشان داده است. ایران از سال ۱۹۹۲ نخستین تیم آسیایی است که به جمع 4 تیم برتر رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال راه پیدا می‌کند.
بازتاب پیروزی در روزنامه «رکورد» پرتغال
روزنامه «رکورد» پرتغال به شکست تیم‌ملی فوتسال این کشور مقابل ایران در جام‌جهانی فوتسال پرداخته است. روزنامه رکورد در گزارشی به باخت تیم‌ملی فوتسال پرتغال مقابل ایران در جام‌جهانی کلمبیا اشاره کرده است. در گزارش این روزنامه آمده است: «ایران در بازی با پرتغال در ضربات پنالتی موفق به پیروزی و کسب مقام سوم مسابقات جام‌جهانی فوتسال شد. بازی در نیمه نخست بدون گل به اتمام رسید ولی در نیمه دوم پرتغال بازی را خوب شروع کرد و توانست 2 گل به ثمر برساند. با این حال ایران باز هم 2 گل زد تا بازی به پنالتی کشیده شود و در نهایت به عنوان سوم برسد». در ادامه این گزارش جزئیات بازی و لحظات حساس آن توصیف شده است. این روزنامه همچنین صحبت «خورخه بریز» سرمربی پرتغال را منعکس کرده است. خورخه بعد از شکست مقابل ایران گفت: «احساسات متفاوتی دارم. ما می‌خواستیم این‌بار با کسب مدال مسابقات را به پایان برسانیم که این‌طور نشد».
آرژانتین قهرمان جام‌جهانی شد
 نهمین دوره جام‌جهانی فوتسال با قهرمانی تیم‌ملی آرژانتین به پایان رسید. فینال این دوره از مسابقات بامداد یکشنبه بین تیم‌های آرژانتین و روسیه به میزبانی کلمبیا برگزار شد که در پایان این دیدار تیم‌ملی آرژانتین با برتری 5 بر 4 به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کرد. پیش از این تیم‌ملی فوتسال ایران با پیروزی ۴ بر ۳ برابر پرتغال در ضربات پنالتی به عنوان سومی این مسابقات دست پیدا کرده بود تا برای نخستین‌بار در تاریخ جام‌جهانی روی سکو بایستد.
 


Page Generated in 0/0059 sec