printlogo


کد خبر: 164562تاریخ: 1395/7/12 00:00
اخبار

در تذکر نمایندگان به رئیس‌جمهور مطرح شد
تجدیدنظر در اجرای برجام به دلیل نقض آن توسط غربی‌ها
جمعی از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند: با توجه به عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود در برجام، ضرورت اقدام متناسب و متقابل وفق تکالیف قانونی مطروحه، امری اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش فارس، در تذکر نادر قاضی‌پور، محمدعلی پورمختار، جلیل مختار، ابوالفضل ابوترابی، جبار کوچکی‌نژاد، جواد
کریمی قدوسی، سیدراضی نوری و غلامرضا شرقی به رئیس‌جمهور با اشاره به وعده‌های روحانی درباره لغو تحریم‌ها به صورت یکجا پس از برجام آمده است: پس از گذشت 7 ماه از اجرای برجام فقط ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است و در عوض طرف‌های مقابل به استناد مدارک و مستندات موجود و اعلام مقامات ذی‌ربط ایرانی نه‌تنها از انجام تعهدات خود استنکاف می‌کنند، بلکه با تفاسیر ناصواب و توجیه بدعهدی‌ خود مبادرت به اعمال تحریم‌ها و تهدیدهای جدید بعد از برجام کرده‌اند که مصداق بارز نقض برجام است. در این نامه با اشاره به نامه روحانی به مقام معظم رهبری پیرامون اقدام متناسب در برابر خلف وعده طرف غربی، آمده است: با توجه به عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود، ضرورت اقدام متناسب و متقابل وفق تکالیف قانونی مطروحه امری اجتناب‌ناپذیر است و رجای واثق داریم به حکم سوگندی که در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند متعال یاد کرده‌اید و آموزه‌های مکتب اسلام که شما یکی از پرورش‌یافتگان آن هستید که به اذعان دوست و دشمن شاگردان این مکتب (روحانیت) زیر هیچ قرارداد ننگینی را در طول تاریخ امضا نکرده اند، دستور فرمایید اقدام متناسب متقابل در برابر زیاده‌خواهی طرف‌های مقابل در جهت احقاق حقوق و عزت ایران اسلامی صورت پذیرد.

آمریکا به قول‌های خود در زمینه گشایش‌های اقتصادی عمل نکرد
عضو هیأت نظارت بر برجام گفت: آمریکایی‌ها در اجرای برجام بدعهدی کردند و همچنین به وظایف‌شان در رابطه با گشایش اقتصادی که قول داده بودند، عمل نکردند. به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به اینکه باتوجه به نقض برجام خصوصا از طرف آمریکا آیا هیات نظارت بر برجام جلسه‌ای برای اتخاذ تصمیمی دراین باره داشته است؟ اظهار داشت: هیات نظارت بر برجام بصورت منظم با ریاست آقای رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود و موضوع برجام را پیگیری می‌کند. وی افزود: رئیس‌جمهور به صورت خلاصه جمع‌بندی هیات نظارت را در نطق سالانه‌شان در سازمان ملل بیان و از بدعهدی آمریکایی‌ها شکوه کردند. جمهوری اسلامی ایران بر عهد خود استوار است اما آمریکایی‌ها بدعهدی کردند و اگر بخواهند این مسیر به درستی پیش برود باید به آنچه تعهد کردند عمل کنند. ولایتی در واکنش به سخنان جان کری مبنی بر اینکه آمریکا به عهد خود وفا کرده بلکه بیشتر، گفت: این سخن آقای کری سخن درستی نیست و درست نمی‌گوید و از باب تبلیغات چنین سخنی می‌گوید. همه می‌دانند آمریکایی‌ها بدعهدی کردند و به وظایف‌شان در رابطه با گشایش اقتصادی که قول داده بودند عمل نکردند.

ادعای مشارکت غرب در تأمین امنیت منطقه‌ای دروغی بزرگ است
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: ادعای مشارکت غرب در تامین امنیت منطقه‌ای دروغی بزرگ است که نتایج خونبار و پرهزینه آن در بسیاری از کشورهای منطقه قابل مشاهده است. علی شمخانی در دیدار مصطفی کاظمی، رئیس سرویس اطلاعاتی عراق با اشاره به موفقیت‌های مستمر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با تروریسم تکفیری  و حذف فیزیکی داعش از مناطق مختلف این کشور اظهار داشت: بهبود شرایط امنیتی در میدان‌های نبرد موجب افزایش تحرکات امنیتی عوامل تروریست خواهد شد و از این رو نقش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای مدیریت شرایط جدید بسیار مهم و سنگین است. وی با اشاره به تجربه موفق بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی برای ایجاد امنیت در عراق که با شکست مفتضحانه عناصر تروریست و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان همراه بود، افزود: ادعای مشارکت غرب در تامین امنیت منطقه‌ای دروغی بزرگ است که نتایج خونبار و پرهزینه آن در بسیاری از کشورهای منطقه قابل مشاهده است.


Page Generated in 0/0048 sec