printlogo


کد خبر: 164572تاریخ: 1395/7/12 00:00
اخبار

غلظت ذرات معلق به 8/5برابر حد مجاز رسید
خوزستان میزبان گرد و غبار
مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط‌زیست غلظت گرد و غبار خوزستان در جنوب کشور را 5/8 برابر بیش از حد مجاز دانست. ضیاءالدین شعاعی، مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره افزایش غلظت گرد و غبار در جنوب کشور بویژه استان خوزستان که منجر به تعطیلی دانش‌آموزان این استان شد، اظهار داشت: عدد حد مجاز غلظت گرد و غبار 150 است اما روز یکشنبه، عدد غلظت گرد و غبار به هزار و 278 رسید که نشان‌دهنده افزایش 5/8 برابری است. وی به تسنیم عنوان کرد: منشأ گرد و غبار جنوب کشور و استان خوزستان که از روزهای گذشته ایجاد شده خارج از کشور است و دلیل آن توفان شکل گرفته از سمت کشور عراق و سوریه است. وی تصریح کرد: گرد و غبار شکل گرفته در استان خوزستان از سه‌شنبه گذشته آغاز شده و در روزهای آینده نیز ادامه پیدا می‌کند؛ تنها شدت آن کم و زیاد خواهد شد.
ریزگردها پرواز بوشهر را ناتمام گذاشت
همچنین غلظت ریزگردها مانع فرود پرواز شماره ۴۰۷ ایران ایر از مبدأ تهران در فرودگاه بوشهر شد و خلبان را ناگزیر به بازگشت به فرودگاه مهرآباد کرد. عباس محمدی، مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر در این باره گفت: پرواز شماره ۴۰۷ ایران‌ایر که ساعت 6:30 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد بوشهر ترک کرده بود به دلیل غلظت بالای ریزگردها و کاهش دید خلبان موفق به فرود در فرودگاه بوشهر نشد. وی بیان داشت: بازگشت این هواپیما به تهران باعث شد پرواز شماره 406 ایران‌ایر که قرار بود مسافران را ساعت 8:20 از فرودگاه بوشهر به تهران منتقل کند، لغو شود. گفتنی است، در فرودگاه بوشهر به دلیل نبود سامانه کمک ناوبری‌ ای‌ال‌اس، در زمان گرد وغبار و مه شدید امکان نشست و برخاست هواپیما وجود ندارد.
عملکرد کج‌دار و مریز محیط‌زیست
«غلظت ریزگردها در استان خوزستان ۸ برابر وضعیت نرمال است و سازمان حفاظت محیط‌زیست هم به کندی و به شکل مقطعی اقدامات پیشگیرانه را پیش می‌برد». علی ساری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره آخرین وضعیت ریزگردها در استان خوزستان، گفت: در برخی نقاط استان خوزستان غلظت ریزگردها به 8 برابر وضعیت نرمال رسید، این در حالی است که امکانات لازم در اختیار مردم قرار نگرفت از این‌رو برای تعطیلی ادارات و مدارس تصمیم گرفته شد. نماینده مردم اهواز در مجلس به خانه ملت عنوان کرد: شرایط نابسامان در استان هر روز بدتر و سخت‌تر می‌شود. ساری با بیان اینکه روند اجرای پروژه‌های بهبود شرایط هوای استان خوزستان همچون نهال‌کاری و تامین حقابه تالاب‌ها مورد رضایت مردم نیست، خاطرنشان کرد: اقدامات به شکل کج‌دار و مریز صورت می‌گیرد.


تدارک مناطق عملیاتی برای میزبانی راهیان نور
رئیس ستاد راهیان نور از آماده‌سازی مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور برای استقبال از دانش‌آموزان خبر داد. به گزارش خبرگزاری بسیج،  سردار علی فضلی، رئیس ستاد راهیان نور، در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه بستر اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع‌مقدس فراهم‌سازی شده است، اظهار داشت: امیدواریم با فراهم‌سازی این بسترها بتوانیم میزبان خوبی برای دانش‌آموزان باشیم. وی با تاکید بر اینکه پرچمداری راهیان نور به وزارت آموزش‌وپرورش، سپاه و بسیج واگذار شده است، عنوان کرد: وحدت و هماهنگی مطلوبی میان مجموعه‌های گوناگون اجرایی وجود دارد که به برکت این هماهنگی، استان‌های گوناگون کشور دانش‌آموزان خود را برای اعزام به مناطق عملیاتی آماده کرده‌اند. وی از آماده‌سازی مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور به منظور استقبال از دانش‌آموزان خبر داد.


Page Generated in 0/0058 sec