printlogo


کد خبر: 164590تاریخ: 1395/7/12 00:00
اخبار

اعلام ویژه‌برنامه‌های ماه محرم شبکه افق
شبکه افق به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، مجموعه‌ای از مستندها و برنامه‌های تلویزیونی را برای پخش طی دهه اول این ماه در نظر گرفته است.  به گزارش فارس، مستند «از خون جون» به فعالیت‌های دینی و عزاداری‌های شیعیان نیجریه می‌پردازد. مهدی رضوانی تهیه‌کنندگی این مستند را برعهده داشته و مجتبی رضوانی هم کارگردان آن است. «چهارپایه» مستندی است درباره عزاداری‌های سنتی ایرانی؛ اینکه چهارپایه وسیله‌ای بوده برای اعلان‌های عمومی در بازار و مکان‌های اجتماع مردم و سپس به هیات‌های مذهبی وارد شده است. مستند «حاج مرزوق» درباره سنت‌های عزاداری کهن ایرانی در طول تاریخ بویژه دوران معاصر است. همچنین مستند «سیدالشهدا» کاری از سیدعلی حسینی، درباره زمینه‌ها و وقایع منجر به قیام عاشوراست. مستند «عهد پدری»، «غریب محله» و «معراج روح» از دیگر مستندهایی هستند که در این ایام پخش خواهند شد.
 
«رسوایی2» در توزیع مجدد شبکه نمایش خانگی
فیلم سینمایی «رسوایی2» ساخته مسعود ده‌نمکی با استقبال گسترده در شبکه نمایش خانگی روبه‌رو شد.  به گزارش فارس، فیلم سینمایی رسوایی2، جدیدترین ساخته مسعود ده‌نمکی که در تیراژ 500 هزار نسخه از 6 مهرماه در شبکه نمایش خانگی عرضه شده، با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شده است. استقبال مخاطبان در تهران و شهرستان‌های به قدری است که بزودی فیلم به تیراژ دوم خواهد رسید. در نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «رسوایی2»، پشت صحنه فیلم به همراه جلوه‌های ویژه دیده نشده در سینمای ایران و آلبوم خاطرات کارگردان نیز وجود دارد.

علیرضا رضاداد دبیر جشنواره  فیلم کودک شد
با حکمی از سوی رئیس سازمان سینمایی، «علیرضا رضاداد» دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان شد.  به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، با حکم حجت‌الله ایوبی رئیس این سازمان، علیرضا رضاداد به دبیری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان منصوب شد. در بخشی از این حکم آمده است: «جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در شهر اصفهان فرصت مناسبی است برای هم‌اندیشی به منظور ارتقای جایگاه سینمای کودک و نوجوان که با تلاش بزرگان و دلسوزان سینما در شورای سیاستگذاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان دوران تازه‌ای از شکوفایی را آغاز کرده است. با توجه به نگاه مثبت و تعامل سازنده مدیران و مسؤولان شهر و استان بویژه شهردار فرهیخته و اعضای محترم شورای شهر امید است جشنواره‌ای در خور نام سینمای ایران و در تراز آوازه شهر اصفهان برگزار شود».

«من یک ایرانی‌ام» ساخته می‌شود
فیلم سینمایی «من یک ایرانی‌ام» ساخته محمدرضا آهنج با موضوع درام ورزشی موفق به دریافت پروانه نمایش شد.  به گزارش فارس، احمد نجفی بازیگر سینمای ایران که تجربه فعالیت در حوزه تهیه‌کنندگی را دارد در پاسخ به این سوال که فیلم «من یک ایرانی‌ام» مجوز نمایش دریافت کرد، گفت: فیلم توسط شورای پروانه نمایش دیده شد و توانست نظر این عزیزان را جلب کند و پروانه نمایش دریافت کرد. فیلم «من یک ایرانی‌ام» یک درام ورزشی است که توسط محمدرضا آهنج ساخته شده و از حضور علیرضا حیدری، قهرمان سابق سنگین‌وزن کشتی آزاد ایران به عنوان بازیگر اصلی سود می‌برد.

برگزاری یادبود «دهر مندرنات» شاعر اهل بیت
مراسم یادبود مرحوم «دهر مندرنات» شاعر، ادیب و پژوهشگر هندی که در سال 94 کتاب خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی کرد، سه‌شنبه 13 مهرماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم یادبود «دهر مندرنات» نویسنده و شاعر آثار مطرح در مدح رسول اکرم(ص) و خاندان پاک و مطهرشان که چند روز پیش دار فانی را وداع گفت، ساعت 15 سه‌شنبه 13 مهرماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.  در این مراسم مسؤولان حوزه هنری به همراه جمعی از شاعران حضور خواهند داشت و به بیان خاطراتی از چند دوره حضور «دهر مندرنات» در کشورمان و تشریح جایگاه ادبی این شاعر کشور هند می‌پردازند.


Page Generated in 0/0057 sec