printlogo


کد خبر: 164594تاریخ: 1395/7/12 00:00
رویدادها

برگزاری نشست جشنواره فیلم کوتاه تهران
نشست خبری سی‌وسومین جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور فرید فرخنده‌کیش، مدیرعامل انجمن سینمای جوان برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرید فرخنده‌کیش، دبیر سی‌وسومین جشنواره فیلم کوتاه بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ها معرفی می‌شود. سی‌وسومین دوره جشنواره از ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه مثل سال گذشته در پردیس چارسو برگزار می‌شود. وی افزود: این جشنواره در 3 بخش ملی و بین‌المللی خواهد بود. در کل ۱۸۹۴ اثر داریم. یک بخش جنبی هم داریم که شامل تقدیر از فعالان انجمن و برگزاری نخستین همایش بزرگ جشنواره فیلم کوتاه، ورک شاپ و جلسه نقد و بررسی می‌شود. امسال توجه خاصی به محیط‌زیست و آثار سینمای اقتباسی خواهیم داشت.

برگزاری آیین چهلمین روز درگذشت داوود رشیدی
مراسم چهلمین روز درگذشت داوود رشیدی در تئاتر شهر برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهلمین روز درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، با حضور جمعی از دست‌اندرکاران سینما و تئاتر در تئاتر شهر برگزار شد. بر این اساس در این مراسم علاوه بر خانواده‌ مرحوم داوود رشیدی، تعدادی از هنرمندان هم از سوی خانه سینما و خانه تئاتر حضور داشتند. در این مراسم که بخش‌های مختلفی داشت، مرضیه برومند روی صحنه آمد و اظهار داشت: عروسک یکی از وجوه مغفول مانده عملکرد داوود رشیدی است. این دینی است که بر گردن داریم. اگر رشیدی نبود، من نمی‌توانستم در این چند سال در خدمت مردم و بچه‌های‌شان باشم. به نوعی تاریخ تئاتر عروسکی مدیون داوود رشیدی است. وی افزود: وقتی رشیدی مدیر گروه نمایش تلویزیون بود، دوباره کار کودک شکل گرفت. او پایه‌گذار کارهای عروسکی تلویزیون بود. «مدرسه موش‌ها» و «خونه مادر بزرگه» در آن دوره ساخته شد.

برپایی نمایشگاه پوسترهای عاشورایی
نمایشگاه پوسترهای عاشورایی علی وزیریان با عنوان «رنگ نجوا» دیروز برپا شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه پوسترهای عاشورایی علی وزیریان در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران آغاز شد و علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه آثار علی وزیریان می‌توانند تا 19مهرماه 1395 به خانه هنرمندان ایران مجموعه‌ فرهنگی و هنری در پارک هنرمندان تهران واقع در خیابان ایرانشهر مراجعه کنند.

فروش ۲ میلیارد تومانی کتاب در مسابقه خندوانه
صدوقی مدیر پروژه طاقچه از فروش 2 میلیاردی کتاب طی برگزاری مسابقه خندوانه خبر داد. به گزارش «نسیم آنلاین»، صدوقی درباره آمار مسابقه کتابخوانی برنامه «خندوانه» گفت: نزدیک به 290 هزار کتاب به صورت الکترونیک به فروش رسید؛ کتاب‌های چاپی را آمار دقیق ندارم اما نزدیک به 100 یا 120 هزار جلد هم فکر می‌کنم در حوزه کتاب‌های چاپی به فروش رسید. وی با اشاره به کم بودن زمان مسابقه گفت: انتقادی به نحوه برگزاری این مسابقه می‌شود، اما این مسابقه نخستین حضور برای برگزاری بوده است و قطعا نکات مثبت و منفی داشته که باید نکات منفی را در مراحل بعد حذف و نکات مثبت را بیشتر کنیم. مدیر پروژه طاقچه گفت: این مسابقه باعث فروش 2 میلیارد تومانی کتاب در مدت یک ماه شد؛ پرفروش‌های تابستان بیشتر از کتاب‌های مسابقه بودند؛ اینها نکات مثبت ماجراست و قابلیت تکرار شدن را دارد.

۲۰ ایستگاه مترو میزبان تعزیه‌خوانان در ایام محرم
محمد بنی‌حسن، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از اختصاص ۲۰ ایستگاه مترو به اجرای تعزیه خبر داد. به گزارش تسنیم، در سال‌های گذشته ایستگاه‌های متروی تهران میزبان گونه‌های متنوعی از سوگواره‌های نمایشی بوده و هنر نمایشی تعزیه در صدر این برنامه‌ها بوده است. طبق روال مرسوم متروی تهران، محمد بنی‌حسن دیروز خبر داد که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) ویژه‌برنامه‌هایی در ایستگاه‌های مترو اجرا می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec