printlogo


کد خبر: 164694تاریخ: 1395/7/14 00:00
اخبار

سخنگوی وزارت ارشاد:
رهبر انقلاب «رستاخیز» را مشاهده نکرده‌اند
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب فیلم «رستاخیر» را مشاهده نکرده‌اند. به گزارش فارس، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون مواردی که این روزها در رسانه‌ها مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب فیلم رستاخیر را دیده‌اند، اظهار داشت: تا جایی که ما اطلاع داریم رهبر انقلاب فیلم را مشاهده نکرده‌اند.  براساس این گزارش، روز گذشته حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی گفته بود: این فیلم سینمایی محرم اکران نمی‌شود بنای ما بر این است موانع اکران ابتدا رفع شود، البته منظورم از موانع اکران فقط بحث نشان دادن یا نشان ندادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) نیست. در درجه اول ما باید با کارگردان و تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاران این اثر سینمایی به توافق برسیم و هنوز به آن توافق اولیه که به اکران «رستاخیز» کمک می‌کند‌، نرسیده‌ایم.

چاپ نهم داستانی از واقعه کربلا
چاپ نهم کتاب «فراموشان» که داستانی از واقعه کربلا است به قلم داوود غفارزادگان از سوی انتشارات قدیانی روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، چاپ نهم کتاب «فراموشان» اثر داوود غفارزادگان که داستانی از واقعه کربلا است در اختیار علاقه‌‌مندان قرار گرفت. «فراموشان» روایت دیگری است از واقعه‌ کربلا، هر قسمت این داستان از زبان کسی روایت می‌شود که در این فاجعه شرکت داشته یا شاهد آن بوده است. سرانجام با به هم پیوستن این تکه‌خاطره‌ها، خواننده به کل واقعه می‌رسد که حدیث همیشه زنده‌ کربلا را در ذهنش جاودانه می‌کند.

تولید انیمیشن جدید ضدنژادپرستی در سازمان اوج
کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه پویانمایی «رؤسای کوچک» از پایان تولید فصل اول با موضوع برابری نژادی و ایستادگی در برابر ظلم این مجموعه خبر داد.  به گزارش تسنیم، محمدرضا حسایی گفت: فصل اول مجموعه پویانمایی «رؤسای کوچک» در 13 قسمت 3 دقیقه‌ای و برای گروه سنی خردسال ظرف مدت یک ماه‌ونیم به تولید رسیده است و در هفته آینده آماده پخش در شبکه کودک و نوجوان صداوسیما خواهد بود. کارگردان «رؤسای کوچک» اظهار داشت: فیلمنامه این مجموعه پویانمایی حول محور مهدکودکی است که خردسالانی از نژادهای مختلف در آن حضور دارند و هریک نمادی از رؤسای یکی از کشور‌های جهان هستند و به این ترتیب در این مجموعه کودکان با مفاهیمی همچون برابری نژادی، ضرورت ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی و... آشنا می‌شوند که انتقال چنین مفاهیمی در رده سنی خردسال علاوه بر دشواری زیاد، یک ویژگی کم‌نظیر محسوب می‌شود.

توزیع یک کتاب از سیدمهدی شجاعی در پویش روشنا
۱۰ هزار نسخه از کتاب «سقای آب و ادب» اثر سیدمهدی شجاعی این روزها در قالب این پویش و با کاهش قیمت ۷۵۰ هزار ریال راهی بازار کتاب شده است. به گزارش تسنیم، «سقای آب و ادب»، نوشته سیدمهدی شجاعی، از جمله آثار شاخص در ادبیات عاشورایی است که نویسنده در انتهای کتاب آن را اثری متفاوت با آثار قبلی خود معرفی کرده است. شجاعی در این کتاب، روایتی متفاوت از زندگی حضرت عباس(ع) را ارائه کرده است. این کتاب شامل 10 فصل و 264 صفحه است.

معرفی بسته کتاب‌‌های محرمی توسط مرکز اسناد
مرکز اسناد انقلاب اسلامی بسته کتاب‌ «محرم» شامل عناوین محرم 1357 به روایت اسناد، هیات‌های مذهبی و انقلاب اسلامی،محرم و انقلاب اسلامی و پیروزی خون بر شمشیر معرفی کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، این مرکز بسته کتاب «محرم» شامل عناوین «محرم 1357 به روایت اسناد»، هیات‌های مذهبی و انقلاب اسلامی»، «محرم و انقلاب اسلامی»  و «پیروزی خون بر شمشیر در محرم(تقویم تاریخ دفاع‌مقدس- جلد بیست و هفتم حوادث آبان ماه 1361)» را  معرفی کرد.
 


Page Generated in 0/0060 sec