printlogo


کد خبر: 164697تاریخ: 1395/7/14 00:00
نبض جامعه

سازمان غذا و دارو اعلام کرد
اسامی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی شرکت‌ها و فرآورده‌های غذایی غیرمجاز را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، براساس اطلاعیه‌ سازمان غذا و دارو، رﺷﺘﻪ آش  ﮐﺎرﮔﺎه اﻣﯿﺪ ﻫﺎﺷﻢ‌زاده با ﻧﺎم ﺗﺠﺎری ﻓﺎرس ﻣﯿﻼد، ﻋﺮق ﻧﻌﻨﺎ و ﻋﺮق ﺑﺎﺑﻮﻧﻪ با ﻧﺎم ﺗﺠﺎری ﺳﺮاج، عرق گلپوره با ﻧﺎم ﺗﺠﺎری مجلل و ﭘﺎﯾﺪارﮐﻨﻨﺪه ﻣﺎﺳﺖ و دوغ با ﻧﺎم ﺗﺠﺎری ﻻﮐﺘﯿﻦ، غیرمجاز و تقلبی معرفی شده است. همچنین محصولات ﮔﻼب و ﻋﺮﻗﯿﺎت ﮔﯿﺎﻫﯽ ﮐﺎﺷﺎن، ﮔﻼب با ﻧﺎم ﺗﺠﺎری ﺑﻬﺎر، ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ با ﻧﺎم ﺗﺠﺎری دانلوپ، ﭼﯿﭙﺲ ﺳﻨﺘﯽ اﺻﻔﻬﺎن، ﻧﻤﮏ درﯾﺎﯾﯽ و ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﻃﻼ با ﻧﺎم ﺗﺠﺎری ﻧﺎﻧﺴﯽ، به دلیل جعل یا فقدان مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز محسوب می‌شود. سازمان غذا و دارو از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع کنند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم  به عمل آید.

ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش از 17 مهر
آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش روز 21 آبان برگزار می‌شود و زمان ثبت‌نام متقاضیان این آزمون 17 مهر ماه اعلام شده است. به گزارش میزان، رسول پاپایی، معاون مرکز رسانه وزارت آموزش‌وپرورش درباره آزمون استخدامی این وزارتخانه گفت: پس از دریافت مجوز استخدام 10 هزار نفر در وزارت آموزش‌وپرورش از سوی سازمان اداری و استخدامی آموزش‌وپرورش، افراد دارای مدرک دانشگاهی از طریق آزمون کتبی و پس از طی دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به صورت پیمانی استخدام می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: در آزمون امسال 5 هزار و 993 مرد و 4 هزار و 7 زن جذب خواهند شد که مبنای استخدام، مناطق آموزشی و بومی‌گزینی است. به گفته معاون مرکز رسانه آموزش‌وپرورش، ثبت‌نام این آزمون از روز هفدهم مهرماه  پس از انتشار آگهی سازمان سنجش آغاز می‌شود و آزمون روز 21 آبان برگزار خواهد شد.

بهبود روند فرزندآوری در کشور
رئیس انجمن ارولوژی ایران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده در کشور، روند فرزندآوری را رو به بهبود دانست. ناصر سیم‌فروش، رئیس انجمن ارولوژی ایران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده و بندهای مربوط به فرزندآوری و سلامت اظهار داشت: جمعیت جوان ایران به سرعت به سمت پیری پیش می‌رود و پیر شدن جمعیت بزرگ‌ترین تهدید برای موجودیت جامعه ایرانی است. سیم‌فروش به ایکنا عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر با هشداری که رهبر انقلاب دادند تا حدودی وضعیت موالید رو به بهبود بوده و چشم‌انداز بهتری را نسبت به چند وقت پیش ترسیم می‌کند. وی با تأکید بر اینکه فرزندآوری جزو تکالیف هر زوج ایرانی جوان است، بیان داشت: باید وضعیت جمعیت از آنچه هست بهتر شده و شعار «ایران جوان بمان» دوباره زنده شود، همچنین لازم است نهادهایی مانند صداوسیما برای این هدف تلاش کنند.

اعلام مواضع رئیس سازمان ثبت در نشست سازمان مالکیت
چهل‌وهشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی با حضور نمایندگان 189 کشور در شهر ژنو برگزار شد. به گزارش«وطن‌امروز» احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با قرائت بیانیه در مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی نسبت به موضوع کار مجمع، نظرات خود را اعلام کرد. وی در بخشی از این بیانیه عنوان کرد: باید با فعالیت‌های موثر سازمان جهانی مالکیت معنوی شاهد توسعه ابداعات تکنولوژیک در کشورها و انتقال فناوری به کشورهای درحال توسعه باشیم.  تویسرکانی درباره تاسیس دفاتر خارجی وایپو در برخی کشورها گفت: تاسیس دفاتر خارجی وایپو باید بدون هیچگونه تبعیض و براساس عدالت و تقسیم‌های جغرافیایی صورت گیرد و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ پیشرفت‌های سریع و ظرفیت‌های بالا پیشنهاد تاسیس دفتر وایپو در تهران را ارائه کرد.


Page Generated in 0/0042 sec