printlogo


کد خبر: 164725تاریخ: 1395/7/14 00:00
دفاع

هلاکت 12 تروریست در درگیری  با سپاه پاسداران
فرمانده نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی و هلاکت ۱۲ تن از اشرار مسلح خبر داد. به گزارش روابط عمومی سپاه، سردار محمد پاکپور با اعلام درگیری امروز رزمندگان قرارگاه نجف در منطقه مرزی استان کرمانشاه، گفت: با هوشیاری رزمندگان نیروی زمینی سپاه و نیروهای بومی منطقه یک تیم از اشرار وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی که قصد رخنه به داخل خاک میهن اسلامی برای ایجاد ناامنی را داشتند، توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرارگاه نجف شناسایی شدند. وی افزود: پس از گرفتار شدن اشرار و تروریست‌ها در تور رزمندگان اسلام، طی یک درگیری شدید، این تیم به طور کامل منهدم شد و 12 عضو آن به هلاکت رسیدند. سردار پاکپور با تحسین اقدام قاطع و بموقع رزمندگان سپاه اسلام و همکاری نیروهای بومی در این عملیات گفت: در این عملیات 3 تن از رزمندگان اسلام مجروح و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات از تروریست‌های مسلح به دست آمد.
    
ادعای مقام‌های پنتاگون:
موشک‌های ساخت ایران کشتی اماراتی را منهدم کردند
مقام‌های وزارت دفاع آمریکا مدعی شدند موشک‌هایی که اخیرا نیروهای انصارالله یمن با آنها کشتی اماراتی را منهدم کردند ساخت ایران بوده است. به گزارش بسیج، پایگاه «فاکس نیوز» در ادامه خط خبری نخ‌نما علیه ایران به نقل از مقام‌های وزارت دفاع  آمریکا مدعی شد موشک‌هایی که نیروهای انصارالله یمن با آنها کشتی اماراتی را منهدم کردند ساخت ایران بوده است. در همین حال وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که کشتی جنگی امارات متعلق به یک شرکت آمریکایی بوده است. همچنین نیروی دریایی آمریکا در واکنش به انهدام کشتی اماراتی اعلام کرد: انهدام کشتی اماراتی نمایش قدرت نیروهای انصارالله و حامیان ایرانی آنهاست که موجب افزایش نگرانی ما شده است به همین علت  نیروی دریایی آمریکا 3 کشتی جنگی خود را بزودی به سمت تنگه «باب‌المندب» اعزام خواهد کرد. منابع خبری روز یکشنبه گزارش دادند در پی حمله اخیر نیروهای یمنی به کشتی جنگی اماراتی در سواحل المخا در غرب استان تعز 22 نظامی اماراتی کشته شدند. یک منبع نظامی یمنی نیز تایید کرد در حمله نیروهای این کشور به یک کشتی جنگی امارات در سواحل المخا در غرب یمن 22 نظامی امارات کشته شدند.

وقتی حاج قاسم کارت را روی میز «پوتین» گذاشت
روزنامه روسی «گازتا» در مطلبی به‌ مناسبت سالروز ورود روسیه به درگیری‌های سوریه، نوشت: «ایرانی‌ها روسیه را متقاعد کردند که هنوز فرصت ابتکار عمل از دست نرفته است. در این میان قاسم سلیمانی نقش مهمی بازی کرد...». به گزارش مهر، منبع یادشده افزود: این عملیات کاملا با نام ژنرال «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران عجین است. او جزو کسانی بود که کرملین را قانع کرد عملیات نظامی را در سوریه شروع کند. ژنرال سلیمانی کارت سوریه را روی میز گذاشت. روسیه بسیار نگران بود و احساس می‌کرد وضعیت وخیم‌تر خواهد شد، زیرا حکومت اسد دشمنانی بسیار جدی داشت. اما ایرانی‌ها روسیه را متقاعد کردند که هنوز فرصت ابتکار عمل از دست نرفته است. در این میان قاسم سلیمانی نقش مهمی بازی کرد و به مسکو اطمینان داد همه چیز تمام نشده است. گازتا در ادامه می‌آورد: ژنرال سلیمانی عملیات سوریه را یک بار قبلا با همتایان روس خود در سال ۲۰۱۳ مطرح کرده بود، اما بی‌ثباتی وضعیت در اوکراین، این رایزنی‌ها را به مدت 2 سال به تعویق انداخت. طی یک‌سال گذشته، سلیمانی چند بار به مسکو سفر کرده است. نام او در لیست سیاه سازمان ملل جزو ۱۵ نفر رده بالای نظامی و عامل سیاسی ایران است که به‌خاطر برنامه‌های هسته‌ای ایران در فهرست تحریم‌ها قرار دارند. بر پایه این گزارش، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران از جزئیات ملاقات سلیمانی با پرزیدنت پوتین گفت: این ملاقات منحصربه‌فرد نبوده است. در واقع او اطلاعاتی که سردار سلیمانی به مسکو آورده بود را در اختیار کسی قرار نداد.
 


Page Generated in 0/0049 sec