printlogo


کد خبر: 165740تاریخ: 1395/7/17 00:00
اخبار

اطلاعات مردم محرمانه می‌ماند
رئیس مرکز آمار ایران با اعلام محرمانه بودن آمارها اظهار داشت: اطلاعات فردی افراد کاملا در مرکز آمار ایران محرمانه است و حتی مراجع قضایی هم نمی‌توانند براساس قانون از آن استفاده کنند. به گزارش تسنیم، امیدعلی پارسا با بیان اینکه در سرشماری سال 95 استفاده از بسترهای نوین در دستور کار بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت در کشور پیش‌بینی مشارکت 35 درصدی مردم در سرشماری می‌شود که تا دیروز حدود 2 میلیون خانوار ایرانی در سرشماری اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند. رئیس مرکز آمار ایران با تأکید بر اینکه طبق ماده 54 برنامه پنجم توسعه ارائه آمارهای اصلی کشور باید توسط مرکز آمار ارائه شود، تصریح کرد: آمارهای مهم کشور مانند تورم و بیکاری به مرکز آمار واگذار شده است اما بخش‌ها و مراکز دیگری هم در این زمینه آمارهایی ارائه می‌دهند که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است. پارسا ادامه داد: کاهش نرخ تورم معنی کاهش نرخ قیمت کالاهای موجود در بازار را می‌دهد و در حال حاضر براساس داده‌ها و بررسی‌های مرکز آمار نرخ تورم کشور 3/8 درصد است.


نفت ایران به زیر زمین بازمی‌گردد
تصمیم جدی برای احداث مخازن زیرزمینی نفت‌خام در ایران وجود دارد و مطالعات گسترده‌ای در سواحل جنوبی کشور برای احداث مخازن ذخیره نفت در زیرزمین آغاز شده است. این مطالعات اکنون در مساحتی ۵۶۰ هزار کیلومتری سواحل جنوبی ایران در حال پیگیری است. سیدپیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران درباره تصمیم برای آغاز احداث مخازن زیرزمینی نفت در کشور به تسنیم گفت: یکی از فاکتورهایی که ما باید در حوزه پدافند غیرعامل به آن توجه کنیم این است که مخازن زیرزمینی استراتژیک داشته باشیم. وی افزود: در حال حاضر حدود 4 میلیون بشکه مخزن استراتژیک در حوزه مناطق نفتخیز جنوب داریم اما مخازن زیرزمینی نفت نداریم. مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: در حال حاضر 3 گزینه انتخاب شده که در 3 استان همجوار با خلیج‌فارس و دریای عمان است؛ این 3 گزینه که در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان است به فاصله 100 کیلومتری از هم واقع شده‌اند.


ممنوعیت ارائه خدمات به موبایل‌های  قاچاق
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه‌ای به  شرکت‌های خدمات پس از فروش موبایل و تبلت در ایران از آنها خواست از ارائه خدمات به گوشی‌های دارای گارانتی بین‌الملل و اینترنشنال و گوشی‌های غیررسمی(قاچاق) خودداری کنند.  به گزارش فارس، هم‌اکنون گوشی‌های برخی برندها با گارانتی اینترنشنال معروف به «اینتر» در بازار عرضه می‌شود که برخی شرکت‌های داخلی در قرارداد با شرکت مادر خارجی مسؤولیت ارائه خدمات پس از فروش به این گوشی‌ها را در ایران پذیرفته‌اند. به این ترتیب شرکت‌های رسمی خدمات پس از فروش از این پس موظف خواهند بود فقط به گوشی‌های رسمی خدمات ارائه کنند. همچنین براساس این ابلاغیه شرکت‌های خارجی مستقر در کشور و ارائه‌دهندگان خدمات پس از فروش موظفند با اطلاع‌رسانی لازم به مصرف‌کنندگان اعلام کنند فقط گوشی‌های دارای هولوگرام و دارای کارت گارانتی مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش می‌شوند.


راه‌اندازی خط کشتیرانی به آمریکای مرکزی
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از رایزنی با وزارت امور خارجه برای راه‌اندازی خط کشتیرانی مستقیم به آمریکای مرکزی خبر داد.  محمد سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه محدودیت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بنادر اروپایی پس از برجام به‌طور کامل برداشته شده است، اظهار داشت:‌ خط کشتیرانی اروپا به بنادر اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، آلمان و هلند تردد دارد؛ این خط کشتیرانی محصولات پتروشیمی کشور را به اروپا صادر می‌کند. وی با اشاره به احیای خط کشتیرانی به بنادر آمریکایی جنوبی از جمله اروگوئه، برزیل و آرژانتین از راه‌اندازی خط کشتیرانی خلیج‌فارس به بندر بوسان کره‌جنوبی خبر داد و افزود:‌ علاوه بر این خطوط کشتیرانی ژاپن و سنگاپور نیز فعال شده است.  وی با اشاره به مذاکره برای راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی به آمریکای مرکزی گفـت: در حال رایزنی با وزارت امور خارجه برای تحت پوشش قرار دادن این منطقه هستیم.
 


Page Generated in 0/0047 sec