printlogo


کد خبر: 165774تاریخ: 1395/7/17 00:00
سرلشکر قاسم سلیمانی در مراسم سالگرد شهادت سردار همدانی:
داعش علیه ایران ساخته شد
ولیعهد دوم عربستان خیلی عجول است و شاید شاه خود را هم بکشد

گروه سیاسی: وقتی قرار باشد حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره سردار شهید حاج‌حسین همدانی روایت کند، باید منتظر روایت‌های زیبا و دلنشین و البته قابل تامل بود. روایت یک فرمانده از فرمانده دیگر حتما شنیدنی است بویژه اینکه این روایت‌ها درباره دلاوری همرزم‌ها در فراتر از مرزهاست. روایت درباره ماجرای 2 سردار سپاه ایران در نبردهای سوریه است. در نبردی خارج از ایران برای اسلام و ایران. حالا سردار دلاور ایرانی که این روزها نشانه فخر و غیرت ایرانیان در دنیاست، از سردار شهید حاج‌حسین‌ همدانی دیگر دلاور ایرانی معرکه‌های سوریه می‌گوید. سردار سرلشکر حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که شامگاه چهارشنبه در مراسم سالگرد شهادت سردار حسین همدانی حضور یافت، از دلاوری‌های همرزم شهیدش گفت و از عکس یادگاری با او در آخرین ساعات حضور حاج‌حسین در عالم خاک. به گزارش «وطن امروز»، حاج قاسم اما درباره تحولات منطقه هم گفت؛ گفت که اسد‌ها در سوریه تاوان ایران‌دوستی خود را می‌دهند. گفت که عبدالله سعودی، شاه سابق عربستان، لبنان را یکجا به بشار بخشید در ازای پایان رفاقت خود با ایران اما او نپذیرفت. از همین بن سلمان، صدامک سعودی‌ها گفت که در روسیه به دولتمردان سوریه پیشنهاد داد همپیمانی با ایران را تمام کنند تا او در مقابل، شر تروریست‌ها را از سر مردم سوریه کم کند. و از همین صدامک گفت که آنقدر عجول است که برای رسیدن به قدرت در عربستان، بعید نیست پدر خود را هم به قتل برساند.  در روزهایی که حامیان دولت و برخی اصلاح‌طلبان زمزمه‌های مخالفت با دفاع ایران از سوریه را مطرح می‌کنند، در روزهایی که حتی آتش‌بس، یعنی آخرین حربه آمریکا برای جلوگیری از پیشروی‌های مقاومت در سوریه، رسوا شده و آمریکا دیگر هیچ برنامه‌ای برای تضعیف دولت قانونی اسد در سوریه ندارد، در روزهایی که بهانه‌گیرهای هسته‌ای تلاش می‌کنند بهانه‌ای دیگر بسازند و معجزه کردن برجام را مشروط به «برشام» کنند؛ در این روزها، حاج‌قاسم در مراسم سالگرد همرزم شهیدش، از حضورش در سوریه گفت و اینکه حضور ما در سوریه برای دفاع از اسلام و ایران است. سردارگفت: داعش برای مقابله با ایران تشکیل شد و وای به حال دنیا اگر ما جلوی تشکیل حکومت آنها بر سوریه و عراق را نمی‌گرفتیم! او گفت که در تمام دنیا، افتخار مقابله با تروریست‌های داعش، برای ایران است و این افتخار به خاطر درایت و حکمت رهبر است و آنچه دشمنان ما را متحیر کرده، همین درایت و حکمت است.
آخرین لحظه با همسنگر
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود در مراسم سالگرد شهید همدانی، درباره این شهید دلاور جبهه مقاومت گفت: آخرین لحظه‌ای که شهید همدانی را دیدم، چند ساعت قبل از شهادتش بود، یک حالت جوانی در او دیدم، او انسان صبوری بود و اهل شلوغ‌کاری به تعبیر ما نبود. سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: در حادثه سوریه توفیق شد از نزدیک با این چهره آشنا شوم. بعدا متوجه شدم سردار همدانی از چند روز قبل از شهادتش مطمئن بود. در لحظه آخر خیلی بشاش بود و با خنده به من گفت بیا یک عکس بگیریم شاید آخرین عکس من باشد. وی اضافه کرد: وقتی این حرف را زد یک شعر به ذهنم آمد؛ این بود «رقص و جولان بر سر میدان کنند/ رقص اندر خون خود مردان کنند/ چون رهند از دست خود دستی زنند/ چون جهند از نقص خود رقصی کنند». فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: وقتی شهدا را از دست می‌دهیم، آن وقت به ارزش آنها پی می‌بریم. شهدایی چون همدانی، باقری، کاظمی، علی هاشمی و بسیاری دیگر شاید هر صد سال مثل‌شان بیاید. وقتی این شهدا را از دست می‌دهیم یک خلأ است، مثل مالک اشتر برای امیرالمومنین. سرلشکر سلیمانی خاطرنشان کرد: سردار همدانی فقط یک شهید نبود؛ همدانی یک لشکر و استان بود، مثل شهید بهشتی که امام(ره) فرمودند یک ملت بود. وی با بیان اینکه همدانی 3 کارکرد مهم در دفاع مقدس داشت، گفت: یکی از آنان تأسیس شمشیر برنده لشکر انصارالحسین بود که هرجا نظام تهدیدی داشته باشد آن را اعزام می‌کند. اقدام دیگر او نقش ارزنده از ابتدای دفاع مقدس تا انتهای آن در همه عملیات‌ها و پیروزی‌های مهم در سمت فرماندهی بود. کار سوم از 2 کار اول مهم‌تر بود و آن همان چیزی بود که دفاع مقدس را در دل‌ها و مغزها جا انداخت و آن تأسیس مدرسه فکری حسین همدانی بود. ده‌ها هزار جوان دنبال این مرد راه افتادند و او مثل مادری از این فرزندان حمایت و آنها را تربیت کرد. فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه بخش دوم زندگی شهید همدانی هم برای ما پرعبرت است، گفت: جنگ تمام شد و او به همین جامعه آمد. در ظاهر سردار و سرتیپ بود و خانواده و نوه آمد و اینها قفل‌هایی است که انسان را بر زمین میخکوب می‌کند. این عاطفه را خدا قرار داده اما آنچه مهم است این است که این عاطفه‌ها هدف انسان نشود. سرلشکر سلیمانی با تأکید بر اینکه همدانی نگذاشت این تعلقات برای او هدف شود، گفت: به جای اسم سردار حسین همدانی شد «ابو وهب» و به جای لشکر انصارالحسین نام شیرین مدافعان حرم را تأسیس کرد. وی ادامه داد: او در قریب ٦٠ سال عمر، زیباترین ثمره را دریافت کرد. او تاثیر اساسی در صحنه مقاومت سوریه گذاشت. چرا اینقدر دنیا حول جغرافیای سوریه بسیج شده؟ موضوع پیرامون یک شخص و بحث دیکتاتوری است؟ موضوع چیز دیگری است.
روایت حاج قاسم از اسد‌های عرب
فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه از سابقه حضور سوریه در جبهه مقاومت و پایداری آنها گفت. سردار سلیمانی اظهار داشت: در این عالم عربی کشورهای گوناگونی هستند که ثروت فراوانی دارند. در یک مقطع کوتاهی، شاهد قرارداد ننگین کمپ‌دیوید بودیم که انور سادات شمشیر را از پشت به کمر مسلمانان فرو کرد. سرلشکر سلیمانی خاطرنشان کرد: همه این کشورها یا سری یا علنی با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کردند جز یک کشور که حاضر شد امنیت و تمامیت ارضی خودش را فدای مسلمانان کند. در زمان دولت کلینتون قرار بود صلح سوریه و رژیم صهیونیستی در پاریس تمام شود، حافظ اسد به پاریس رفت اما صبح حاضر نشد به آن جلسه برود، چون می‌دانست اثر سازش سوریه بر پایداری جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی چیست و همه آن را به هم زد. وی خاطرنشان کرد: در زمان بشار اسد، ملک عبدالله به سوریه آمد و دست بشار اسد را گرفت و به لبنان برد که ارتش سوریه را بیرون کرده بود و مجسمه حافظ اسد را پایین آورده بود. گفت پسرم این لبنان برای تو. اما چه می‌خواست؟ می‌خواست اسد از ایران دست بکشد اما او نپذیرفت، همان چیزی که برخی آن را آورده مهم و بزرگ و منافع ملی می‌نامند. فرمانده نیروی سپاه قدس ادامه داد: ولیعهد دوم عربستان که خیلی هم عجول است و شاید شاه خود را هم بکشد، به روسیه رفت تا در مورد سوریه وساطت کنند که جلسه‌ای با حضور روس‌ها و فردی از سوریه گذاشتند. این ولیعهد عربستان از حال اسد پرسید و این فرد سوری گفت مشکل داعش است و ولیعهد گفت داعش که خطر ندارد و همه اینها تمام می‌شود اما مشکل ارتباط شما با ایران است، شما ارتباط نداشته باشید همه تمام می‌شود. سرلشکر سلیمانی با تاکید بر اینکه مشکل دشمنان، محوریت سوریه در جبهه مقاومت و ارتباط با جمهوری اسلامی است، گفت: ما در آنجا فقط از سوریه دفاع نمی‌کنیم، از اسلام و جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم. داعش و گروه‌های تکفیری برای سوریه تأسیس نشدند، اینها برای ایران درست شدند. وی افزود: اگر این ایستادگی صورت نمی‌گرفت و برخی که این توهم را داشتند که نماز را در مسجد اموی می‌خوانیم و امپراتوری راه می‌اندازیم، موفق می‌شدند و داعش حکومت تشکیل می‌داد، با وجود جنایاتی که از آنها دیدیم، نتیجه چه می‌شد؟ فکر گسترده‌ای که از همه دنیا سربازگیری می‌کند و در همه دنیا حاکم مشخص کرده، اگر موفق به تأسیس حکومت می‌شد، خدا می‌داند چه فاجعه‌ای در جهان اسلام رخ می‌داد. جمهوری اسلامی با افتخار مقابل این فاجعه ایستاد. سرلشکر سلیمانی خاطرنشان کرد: نظام سوریه با کمک ایران امروز توانسته پس از ٥ سال، فشار و محاصره را تحمل کند تا دنیا اعتراف کند این گروه‌ها، تروریستی هستند. ما رزمنده نبردیم، بلکه به نظام سوریه کمک کردیم. اگر در سوریه جلوی این گروها گرفته نمی‌شد امروز همه این مناطق درگیر داعش بود. وی تصریح کرد: تکفیری‌ها امروز در همه جبهه‌ها یا شکست خورده‌اند یا در حال شکست خوردن هستند. من معتقدم مردم سوریه با پشتیبانی از دولت خود شکست‌ناپذیر هستند. امروز اروپا هزینه سنگین امنیتی می‌دهد و دلیلش حمایت از همین گروه‌های تروریستی است. شهید همدانی تأثیر ارزنده‌ای در این پیروزی‌ها داشت. فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان گفت: باید به درایت و حکمت رهبر خودمان اطمینان داشته باشیم و قدر آن را بدانیم. امروز اگر انقلاب اسلامی دشمنان را متحیر کرده است به‌دلیل درایت رهبری است.
 


Page Generated in 0/0056 sec